Komunikaty PR

Lista zimowych lęków drogowych – polscy kierowcy w badaniu opinii dla Goodyear

2023-10-05  |  13:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Polscy kierowcy zimą najbardziej obawiają się jazdy po oblodzonych, śliskich i mokrych drogach przy ograniczonej widoczności, a ich pewność siebie za kierownicą jest wyraźnie niższa niż kierowców w innych krajach europejskich objętych badaniem przeprowadzonym na zlecenie Goodyear. Badanie pokazało też, że odpowiednie opony są dla polskich kierowców kluczowym elementem podnoszącym poczucie pewności na drodze, ważniejszym niż w innych krajach.

Badanie wykonane dla Goodyear przez europejską agencję badawczą YouGov objęło 4 500 kierowców z 9 krajów – Polski, Francji, Niemiec, Włoch,  Rumunii, Szwecji, Norwegii, Danii i Finlandii.

Lód na drodze lękiem numer jeden

Z badania wynika, że polscy kierowcy czują się mniej bezpiecznie w trudnych zimowych warunkach na drogach w porównaniu do średniej z badanych europejskich krajów. W skali od 1 do 10, gdzie 10 oznacza „całkowicie bezpiecznie”, wynik polskich respondentów oznaczający poczucie bezpieczeństwa (pozycje 8-10) wyniósł 15% i był o niemal połowę niższy niż europejska średnia (29%). Na drugim końcu skali, aż 8% polskich kierowców wybrało odpowiedź „wcale nie czuję się bezpiecznie”, co oznacza wynik dwa razy wyższy od średniej europejskiej. 

Lód na drodze okazał się lękiem numer jeden we wszystkich badanych krajach, niezależnie od geograficznych i klimatycznych różnic, z tym że w Polsce i Finlandii wskazało go aż 60% badanych, podczas gdy w pozostałych krajach wynik wahał się miedzy 46% a 52%. Lękiem numer dwa w Polsce okazują się być śliskie i mokre drogi oraz ograniczona widoczność (w obu przypadkach po 47%wskazań). Kolejne obawy na liście to ośnieżone drogi (44%) i utrata kontroli nad pojazdem przez siebie lub innego kierowcę (po 41%). Spora grupa, bo 40% badanych, czuje się niepewnie, gdy auto z tyłu jedzie zbyt blisko, a prawie 1/3 respondentów obawia się utknięcia w zaspie.

W porównaniu do innych krajów, u polskich kierowców obawa przed utratą kontroli nad pojazdem jest wyraźnie większa (41% wobec europejskiej średniej 29%), tak samo jest w kwestii jazdy po zaśnieżonych drogach (44% wobec 25%).

Lekarstwo na niepewność

Jazda w zimowych warunkach to duże wyzwanie dla kierowców, ale zdecydowana większość świadomie się do tego wyzwania przygotowuje - tylko 3% nie podejmuje żadnych działań. Najpopularniejszym remedium na drogowe lęki w Polsce jest wymiana opon na zimowe (65%), co jest wynikiem znacznie wyższym od europejskiej średniej (49%).  Co ciekawe, wyższy wynik od Polski w kwestii zmiany opon na zimowe zanotowała tylko Finlandia (67%), a najmniej wskazań na zmianę opon było we Francji (15%) i Włoszech (28%). W podobnych do Polski pogodowo Niemczech zmianę opon na zimowe wskazało 44% kierowców.

Kolejne czynności deklarowane przez polskich kierowców w ramach przygotowań do jazdy zimą to skrobanie szyb przed jazdą (59%), sprawdzanie prognozy pogody (42%), a także kontrola stanu pojazdu - płynu chłodniczego (39%), stanu hamulców (34%) i ciśnienia opon (32%).

Zapytani co zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa na zimowej drodze, polscy kierowcy najczęściej wskazywali na zmniejszenie prędkości – odpowiedziało tak aż 70% respondentów, wyraźnie powyżej średniej dla krajów europejskich (56%). Czujemy się też pewniej zachowując odpowiedni dystans od pojazdu poprzedzającego (65%) i jadąc dobrze oświetloną drogą (50%). Czujemy się lepiej dając sobie więcej czasu na podróż (40%) i mając pełny bak lub w pełni naładowaną baterię w przypadku aut elektrycznych (31%).

„Wspólnym mianownikiem wszystkich lęków i obaw polskich kierowców są te elementy, na które nie mają wpływu. Dlatego odpowiednie przygotowanie auta do zimy i zapewnienie niezbędnego wyposażenia ma kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa, oszczędności, komfortu jazdy, zgodności z przepisami oraz ogólnej pewności siebie na drodze. Nie tylko zmniejsza ryzyko wypadków, ale także pozwala nam cieszyć się bardziej spokojną i bezpieczną podróżą przez zimowe miesiące, ” powiedziała Marta Sobieska, Head of Consumer Marketing w Goodyear Europe East North.

Zaufanie do opon

Na pytanie o wpływ opony na poczucie pewności siebie na drodze, aż 82% polskich kierowców odpowiedziało, że opony są ważne, w tym przeważająca grupa respondentów (56%) wybrała odpowiedź „bardzo ważne”.

Liczne badania potwierdzają, że jakość opon ma duże znaczenie dla osiągów pojazdu zimą i w konsekwencji dla bezpiecznej jazdy. Test przeprowadzony przez wiodący magazyn motoryzacyjny Auto Bild wykazał, że droga hamowania na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h może być nawet o 10 metrów dłuższa w przypadku niskobudżetowych opon zimowych w porównaniu z oponami zimowymi klasy premium [1].

Jazda w trudnych warunkach drogowych zimą wymaga od kierowcy szczególnego skupienia i szybkiej reakcji, zwłaszcza gdy na drodze pojawia się niespodziewana przeszkoda albo samochód z przodu nagle zahamuje. Opona zdolna skrócić drogę hamowania i poradzić sobie z największymi zimowymi wyzwaniami w postaci mokrych i zaśnieżonych dróg staje się w takiej sytuacji bezcenna.

Odpowiedzią na największe obawy i trudności, z jakimi kierowcy muszą się zmierzyć podczas jazdy zimą, jest nasza najnowsza opona zimowa Goodyear UltraGrip Performance 3. To nie jest zwykła opona - to technologiczne rozwiązania dostosowane do ekstremalnych warunków zimowych. Dzięki zaawansowanej technologii Snow Protect, zapewniamy optymalną trakcję i przyczepność, które są kluczowe na zaśnieżonych drogach. "Śnieżne pazury" oraz dłuższe rowki na krawędzi barkowej tego modelu poprawiają osiągi na miękkim i głębokim śniegu, co pozwala kierowcom pewniej poruszać się na zimowych drogach. Z kolei technologia Wet Grip+ z zoptymalizowaną, okrągłą stopką zapewnia lepsze rozpraszanie wody na mokrej jezdni. Dzięki temu woda jest skutecznie spychana na boki, a nie do przodu, co znacząco zmniejsza ryzyko aquaplaningu,” – wyjaśniła Marta Kosyra, Brand Marketing Manager odpowiedzialna za segment opon premium w Goodyear EEN.

Więcej informacji o oponie Goodyear UltraGrip Performance 3 dostępnych jest tutaj: https://news.goodyear.eu/pl-pl/pewne-prowadzenie-w-wymagajacych-warunkach-zimowych-oraz-krotka-droga-hamowania-na-mokrej-i-suchej-nawierzchni-to-najwazniejsza-zalety-nowej-opony-zimowej-goodyear-ultragrip-performance-3/.

[1] Auto Bild, wydanie 40/2022. Porównano 56 opon zimowych w rozmiarze 215/55R17. Hamowanie na mokrej nawierzchni przy 80 km/h, samochód testowy VW Passat.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online Biuro prasowe
2024-11-28 | 20:10

VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online

VEHIS WRAZ Z NAJLEPSZYMI DEALERAMI BUDUJĄ STOCK SAMOCHODOWY DOSTĘPNY ONLINE VEHIS, platforma leasingowo-samochodowa oferująca samochody dealerskie wraz z szybkim finansowaniem, zwiększyła
Motoryzacja Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
2024-11-27 | 09:00

Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki

Koniec roku to tradycyjny okres wyprzedaży, także w salonach samochodowych. Dotyczy to również dealerów Mazdy w całej Polsce, u których na klientów czeka szeroka
Motoryzacja Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
2024-11-19 | 23:30

Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach

•           Wyprzedaż bestsellerów Toyoty z 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.