Komunikaty PR

Masterlease uruchomiła pierwszy program carsharingu flot samochodów służbowych

2021-05-10  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )
  • MasterShare to usługa dla firm, dzięki której jej pracownicy mogą korzystać z samochodów w celach służbowych i prywatnych.
  • Program pozwala zredukować flotę samochodów służbowych, a jednocześnie zwiększyć jej efektywność i mobilność pracowników.

 

W wielu organizacjach tylko ograniczona liczba pracowników ma dostęp do pojazdów służbowych. Potencjał floty samochodów rzadko jest w pełni wykorzystywany, a firmowy samochód realnie „pracuje” 2-3 godzinny w ciągu dnia. Rozwiązaniem poprawiającym efektywność flot może być własna platforma carsharingowa.

- Carsharing oparty na flocie to innowacyjne rozwiązanie przygotowane z myślą o dużych firmach. Działa ona tak samo, jak inne dostępne na rynku usługi współdzielenia pojazdów. Z tą różnicą, że dostęp do samochodów mają jedynie pracownicy naszego klienta. Korzystanie z samochodu odbywa się za pomocą aplikacji stworzonej na potrzeby firmowej floty, a kompleksową obsługą pojazdów zajmą się pracownicy Masterlease  – mówi Artur Kseniak, Dyrektor Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease, Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego

Carsharing wewnątrz firmy umożliwia obniżenie kosztów utrzymania floty. Jej liczebność może być nawet o połowę mniejsza niż dotychczas. Samochody nie będą już stały na parkingu, ale pozostaną w ciągłym ruchu. Pojazdy nie są przydzielane wyznaczonym pracownikom, za to służą do konkretnych przejazdów, ustalonych wcześniej z przełożonym. Z samochodów firmowych skorzysta więcej osób niż dotąd, także po pracy i w weekendy. Dzięki temu organizacja zyskuje atrakcyjny benefit dla swojej kadry, a opłaty za skorzystanie ze służbowego auta „po godzinach” są niższe niż w przypadku ogólnodostępnych platform carsharingowych.

Flota oparta na współdzieleniu przenosi odpowiedzialność za obsługę pojazdów na operatora, czyli Grupę Masterlease. Przygotowana w tym celu aplikacja umożliwia skuteczny monitoring stanu wszystkich pojazdów, a specjaliści z działu technicznego kompleksowo dbają o auta – łącznie z ich myciem i tankowaniem.

 

Jak działa firmowy carsharing?

Na przejazd w celach służbowych wyraża zgodę przełożony i po takiej akceptacji pracownik korzysta z samochodu bez dodatkowych kosztów. Z kolei auto do jazdy prywatnej po pracy oraz w weekendy, mogą wypożyczyć wszyscy pracownicy i skorzystać z preferencyjnych względem rynku stawek. Opłaty za skorzystanie z samochodu pobiera się automatycznie z karty płatniczej zarejestrowanej w aplikacji, służącej do korzystania z platformy.

 

Elektroflota i ekologia

Platforma ułatwia też zbudowanie firmowej floty w oparciu o samochody elektryczne. Dla tego typu pojazdów operator zainstaluje ładowarki na parkingu służbowym. Każde auto będzie miało przydzielone swoje miejsce parkingowe ze stanowiskiem ładowania.

- Naszym zdaniem samochody elektryczne idealnie nadają się do flot opartych na carsharingu. Krótkie przejazdy na niewielkich dystansach w mieście to najlepsze warunki dla tego typu samochodów, które wtedy najlepiej pokazują swoje możliwości. Ładowanie może odbywać się na firmowym parkingu, więc nie trzeba szukać wolnych gniazdek gdziekolwiek indziej. Pozostając przy parkowaniu – w przypadku samochodów elektrycznych odbywa się ono za darmo, a do tego „elektryki” mogą poruszać się po buspasach. To może oznaczać dodatkowe oszczędności – dodaje Artur Kseniak z Masterlease

Platforma carsharingowa jest elastyczna i umożliwia firmie ekologiczne podejście do transportu, promując przy tym dobre praktyki wśród kierowców. Aplikacja zachęca do stosowania zasad ecodrivingu w czasie korzystania ze służbowych aut. Ocenie podlega styl jazdy użytkownika, w tym przyspieszanie, hamowanie, szybkość pokonywania zakrętów czy ilość zużytego paliwa w czasie wynajmu. To dodatkowy element, który przy okazji wniesie do jazdy jeszcze więcej satysfakcji.

 

                                                                                    Źródło: Masterlease, Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.