Masterlease uruchomiła pierwszy program carsharingu flot samochodów służbowych
- MasterShare to usługa dla firm, dzięki której jej pracownicy mogą korzystać z samochodów w celach służbowych i prywatnych.
- Program pozwala zredukować flotę samochodów służbowych, a jednocześnie zwiększyć jej efektywność i mobilność pracowników.
W wielu organizacjach tylko ograniczona liczba pracowników ma dostęp do pojazdów służbowych. Potencjał floty samochodów rzadko jest w pełni wykorzystywany, a firmowy samochód realnie „pracuje” 2-3 godzinny w ciągu dnia. Rozwiązaniem poprawiającym efektywność flot może być własna platforma carsharingowa.
- Carsharing oparty na flocie to innowacyjne rozwiązanie przygotowane z myślą o dużych firmach. Działa ona tak samo, jak inne dostępne na rynku usługi współdzielenia pojazdów. Z tą różnicą, że dostęp do samochodów mają jedynie pracownicy naszego klienta. Korzystanie z samochodu odbywa się za pomocą aplikacji stworzonej na potrzeby firmowej floty, a kompleksową obsługą pojazdów zajmą się pracownicy Masterlease – mówi Artur Kseniak, Dyrektor Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease, Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego
Carsharing wewnątrz firmy umożliwia obniżenie kosztów utrzymania floty. Jej liczebność może być nawet o połowę mniejsza niż dotychczas. Samochody nie będą już stały na parkingu, ale pozostaną w ciągłym ruchu. Pojazdy nie są przydzielane wyznaczonym pracownikom, za to służą do konkretnych przejazdów, ustalonych wcześniej z przełożonym. Z samochodów firmowych skorzysta więcej osób niż dotąd, także po pracy i w weekendy. Dzięki temu organizacja zyskuje atrakcyjny benefit dla swojej kadry, a opłaty za skorzystanie ze służbowego auta „po godzinach” są niższe niż w przypadku ogólnodostępnych platform carsharingowych.
Flota oparta na współdzieleniu przenosi odpowiedzialność za obsługę pojazdów na operatora, czyli Grupę Masterlease. Przygotowana w tym celu aplikacja umożliwia skuteczny monitoring stanu wszystkich pojazdów, a specjaliści z działu technicznego kompleksowo dbają o auta – łącznie z ich myciem i tankowaniem.
Jak działa firmowy carsharing?
Na przejazd w celach służbowych wyraża zgodę przełożony i po takiej akceptacji pracownik korzysta z samochodu bez dodatkowych kosztów. Z kolei auto do jazdy prywatnej po pracy oraz w weekendy, mogą wypożyczyć wszyscy pracownicy i skorzystać z preferencyjnych względem rynku stawek. Opłaty za skorzystanie z samochodu pobiera się automatycznie z karty płatniczej zarejestrowanej w aplikacji, służącej do korzystania z platformy.
Elektroflota i ekologia
Platforma ułatwia też zbudowanie firmowej floty w oparciu o samochody elektryczne. Dla tego typu pojazdów operator zainstaluje ładowarki na parkingu służbowym. Każde auto będzie miało przydzielone swoje miejsce parkingowe ze stanowiskiem ładowania.
- Naszym zdaniem samochody elektryczne idealnie nadają się do flot opartych na carsharingu. Krótkie przejazdy na niewielkich dystansach w mieście to najlepsze warunki dla tego typu samochodów, które wtedy najlepiej pokazują swoje możliwości. Ładowanie może odbywać się na firmowym parkingu, więc nie trzeba szukać wolnych gniazdek gdziekolwiek indziej. Pozostając przy parkowaniu – w przypadku samochodów elektrycznych odbywa się ono za darmo, a do tego „elektryki” mogą poruszać się po buspasach. To może oznaczać dodatkowe oszczędności – dodaje Artur Kseniak z Masterlease
Platforma carsharingowa jest elastyczna i umożliwia firmie ekologiczne podejście do transportu, promując przy tym dobre praktyki wśród kierowców. Aplikacja zachęca do stosowania zasad ecodrivingu w czasie korzystania ze służbowych aut. Ocenie podlega styl jazdy użytkownika, w tym przyspieszanie, hamowanie, szybkość pokonywania zakrętów czy ilość zużytego paliwa w czasie wynajmu. To dodatkowy element, który przy okazji wniesie do jazdy jeszcze więcej satysfakcji.
Źródło: Masterlease, Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.