Komunikaty PR

OŚWIADCZENIE ZARZĄDU AutoDNA Sp. z o.o.

2023-11-16  |  13:30
Kontakt
Karolina Nowak
M&CC

ul. Jana Kazimierza 32B/17
01-248 Warszawa
nowak|mcconsultants.pl| |nowak|mcconsultants.pl
662 086 500
https://www.mcconsultants.pl/

PIERWSZY ETAP POSTĘPOWANIA Z POZYTYWNYM ROZSTRZYGNIĘCIEM

 

OŚWIADCZENIE ZARZĄDU AutoDNA Sp. z o.o.

W SPRAWIE OSTATECZNEGO POSTANOWIENIA SĄDU Z POWÓDZTWA AutoDNA Sp. z o.o. PRZECIWKO cV Group UAB 

 

Zarząd AutoDNA Sp. z o.o. oświadcza, iż w wyniku złożenia do Sądu Okręgowego w Poznaniu, XIX Wydziału Własności Intelektualnej, pozwu przeciwko cV Group UAB z siedzibą w Wilnie, uzyskał zabezpieczenie swoich roszczeń i środków dowodowych przeciwko cV Group UAB. Tym samym prawa i interesy AutoDNA Sp. z o.o. otrzymały ochronę na czas postępowania przed działaniami cV Group UAB.

 

Przedmiotem pozwu jest naruszenie praw własności intelektualnej i dopuszczanie się czynów nieuczciwej konkurencji przez cV Group UAB w stosunku do naszej spółki.

 

Pozew dotyczy nieuczciwej reklamy porównawczej, w której cV Group UAB używała oznaczenia AUTODNA oraz naruszenia praw do znaków towarowych AutoDNA na stronach internetowych cV Group UAB. Wnieśliśmy o zakazanie cV Group UAB stosowania tej nieuczciwej reklamy, zamieszczenie oświadczenia z przeprosinami na specjalnej podstronie w witrynie carvertical.com oraz w mailingu do klientów cV Group UAB, zakazanie używania oznaczenia CheckCarDNA (podobnego do znaków AutoDNA) oraz zapłaty odszkodowania w związku z bezprawnymi działaniami konkurenta.

 

Przed wniesieniem pozwu skierowaliśmy do cV Group UAB wezwanie do dobrowolnego zaniechania naruszeń naszych praw. cV Group UAB nie odpowiedziała na to wezwanie, w związku z czym postanowiliśmy dochodzić swoich praw na drodze sądowej.

 

Sąd nie rozpoznał jeszcze sprawy w postępowaniu głównym, ale w postępowaniu zabezpieczającym postanowił udzielić nam tymczasowej ochrony. Z postanowieniem tym nie zgodziła się cV Group UAB i wniosła zażalenie twierdząc, że spór nie powinien być rozpatrywany przez polski sąd, a w razie uznania, że sąd w Polsce jest jednak sądem właściwym – nasza spółka nie uprawdopodobniła naruszenia swoich praw i interesów przez cV Group UAB.

 

Sąd nie zgodził się z tymi argumentami i ostatecznie udzielił AutoDNA Sp. z o.o. zabezpieczenia.

 

Przede wszystkim Sąd stwierdził, że uprawdopodobniliśmy, że cV Group UAB dopuszcza się nieuczciwej reklamy w stosunku do nas, co stanowi filar naszego pozwu i związanych z nim roszczeń. Zakazał cV Group UAB – na czas postępowania – używania sformułowania AUTODNA w każdej reklamie porównawczej skierowanej do polskiego odbiorcy na ściśle określonych portalach:

 

  • https://www.carvertical.com/carvertical–vs–autodna
  • https://www.carvertical.com/en/carvertical–vs–autodna 
  • https://www.carvertical.com/pl/carvertical–vs–autodna–autobaza

 

Ponadto Sąd przychylił się do wszystkich pozostałych wniosków z naszego pozwu i oddalił zażalenie cV Group UAB w całości. Co istotne, a o co wnioskowaliśmy w swoim zażaleniu, Sąd uznał jurysdykcję polską w tej sprawie.

 

Zarząd AutoDNA Sp. z o.o.

 

Mariusz Maciej Sawuła, Piotr Jacek Sawuła

 

 

 

Dodatkowych informacji udziela:

 

Agnieszka Bajur, M&CC

 

bajur@mcconsultants.pl (+48) 602 355 201

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: M&CC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Zmęczony za kółkiem: nie narażaj siebie i innych Biuro prasowe
2024-10-02 | 08:30

Zmęczony za kółkiem: nie narażaj siebie i innych

Zmęczenie za kierownicą to problem, z którym boryka się wielu kierowców, a jego skutki mogą być tragiczne. W dzisiejszym zabieganym świecie wielu z nas zmaga się
Motoryzacja Kobiety w drodze ku zrównoważonej mobilności. Jakie środki transportu preferują?
2024-09-30 | 16:20

Kobiety w drodze ku zrównoważonej mobilności. Jakie środki transportu preferują?

Transport w miastach to temat, który dotyczy wszystkich, ale sposób, w jaki korzystają z niego kobiety, znacząco różni się od tego, jak przemieszczają się mężczyźni.
Motoryzacja Goodyear UltraGrip Performance 3 zwycięzcą testu opon zimowych ADAC
2024-09-30 | 12:05

Goodyear UltraGrip Performance 3 zwycięzcą testu opon zimowych ADAC

Opona Goodyear UltraGrip Performance 3 zwyciężyła w najnowszym teście opon zimowych ADAC  w rozmiarze 215/55R17 dla popularnego segmentu kompaktowych SUV-ów, pokonując 16

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

DlaWas.info

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.