Komunikaty PR

TrybEco przejmuje Volt Scooters i pozyskuje kapitał na międzynarodową ekspansję!

2021-11-29  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Andrzej Sieczkowski
AHAVA PR

ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl

TRYBECO przejmuje Volt Scooters

29 listopada 2021

INFORMACJA PRASOWA                                                            29.11.2021 Łódź

TrybEco przejmuje Volt Scooters i pozyskuje kapitał na międzynarodową ekspansję!

Europejski rynek rowerów elektrycznych urósł w 2020 roku o 25%. Jednym z beneficjentów tego wzrostu jest firma TrybEco działająca w branży mikroelektromobilności. Łódzka spółka za 5 lat chce sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie. Firma sięga właśnie po drugą rundę finansowania dalszego rozwoju, dzięki której pozyska 3 miliony złotych. Jednocześnie powiększa zakres działania, dzięki przejęciu firmy znanej pod marką VoltScooters oferującej system sharingowy hulajnóg elektrycznych.

Dzięki przejęciu Volt Scooters TrybEco staje się jedyną firmą na polskim rynku, która oprócz produkcji i dystrybucji rowerów hybrydowych oferuje również systemy sharingowe. Ten ruch ma na celu dywersyfikację strategii rozwojowej. Oferta Volt Scooters opiera się o hulajnogi; TrybEco planuje wzbogacić ją o skutery i hybrydowe rowery elektryczne własnej produkcji.

Jest to kolejny krok w szybkim rozwoju marki, która na przełomie września i października jako pierwsza na rynku uruchomiła uniwersalne stacje ładowania dla elektrycznych jednośladów.

Kompleksowa oferta TrybEco

„Od sześciu lat działamy na rynku mikroelektromobilności, oferujemy pojazdy, infrastrukturę, a także systemy informatyczne do obsługi jednych i drugich. Inwestycja w systemy sharingowe to dla nas naturalna droga rozwoju” - tłumaczy Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.

 

TrybEco znane jest z produkcji niezawodnych rowerów hybrydowych, skuterów i hulajnog elektrycznych - ma obecnie w ofercie 25 różnego rodzaju pojazdów. Oprócz tego, oferuje modele stacji ładowania, parkowania i wypożyczania. TrybEco PowerBench to niewielka stacja umożliwiająca ładowanie i parkowanie hulajnóg - zarówno tych prywatnych jak i z systemów sharingowych. TrybEco PowerBox z kolei to zespół wielkości jednego miejsca parkingowego, który można wzbogacić o instalację fotowoltaiczną, czyniąc tę stację energetycznie samowystarczalną. Marka inwestuje też w systemy IT, zgodnie z ideą smart city.

„Utworzenie czwartego filaru firmy w postaci systemów sharingowych - obok jednośladów, infastruktury i systemów IT - daje nam ogromne możliwości i potencjał wzrostu” - wyjaśnia Przygucki.

 


Rodzimy system sharingowy z dużym potencjałem

VoltScooters przejmowany przez TrybEco to obecny na rynku od trzech lat operator systemów sharingowych dla hulajnóg elektrycznych. Ma obecnie 70 tys. aktywnych użytkowników i 700 jednośladów, dostępnych we własnej flocie oraz w sieci franczyzobiorców w całej Polsce i za granicą. Firma posiada autorskie systemy sharingowe IoT/Cloud i zweryfikowany rynkowo innowacyjny model najmu hulajnóg z wymienną baterią.

Rozległa sieć franczyzobiorców daje prognozy wzrostu rzędu 200-300 proc. rocznie. Strategia oparta o miasta powiatowe powoduje, że Volt Scooters nie musi konkurować z międzynarodowymi systemami sharingowymi. Od 2021 roku firma operuje też na pierwszym rynku zagranicznym - w stolicy Albanii, Tiranie.

“Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu” - komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters.

 


Długofalowa i kompleksowa strategia rozwoju

Liczby pokazują, że potencjał wzrostu faktycznie jest bardzo duży. Prognozuje się, że w 2026 roku udział rowerów elektrycznych w wartym 5,5 mld zł rynku rowerowym wyniesie aż 30 proc. TrybEco planuje wykorzystać ten trend.

“W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej” - mówi dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.

 

TrybEco szacuje również, że w ciągu pięciu lat osiągnie roczną sprzedaż 1000 skuterów elektrycznych, 1000 hulajnóg, 100 stacji PowerBox, 500 stacji PowerBench. Dynamika wzrostu zostanie osiągnięta i utrzymana dzięki inwestycjom w rozwój kanałów dystrybucji i promocji marki w Polsce i zagranicą, systemowej modernizacji stanów magazynowych oraz pracom R&D na rzecz rozwoju autorskich technologii IT i AI.

Według prognozy Stowarzyszenia Mobilne Miasto polski rynek mikroelektromobilności wzrośnie w najbliższych latach kilkukrotnie. Liczba elektrycznych jednośladów (hulajnóg i skuterów) wzrośnie w latach 2019-2025 aż o 505%. Ocenia się też, że średnia roczna sprzedaż samych rowerów elektrycznych w Polsce do 2026 roku będzie na poziomie 60%.

Potencjał rynku elektrycznych jednośladów dostrzegła Grupa Assay, jeden z udziałowców TrybEco, która pośredniczy w pozyskiwaniu przez spółkę drugiej rundy finansowania. “Tego trendu nie da się zatrzymać. 60% codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km - a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym” - mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay.

Jak podkreśla Tomasz Przygucki, twórca TrybEco, pozyskanie dodatkowego kapitału i przejęcie Volt Scooters to racjonalny krok w kontekście potencjalnego rozwoju rynku jednośladów. Pozwoli to na ekspansję w segmencie systemów sharingowych i wykorzystanie potencjału produktowego. Tu założonym celem jest posiadanie 10 tys. hulajnóg w sieci franczyzobiorców w 2026 roku. Powiększanie bazy kontrahentów będzie pierwszym etapem w rozwoju sieci systemów dzielonych. Kolejny krok to stworzenie kompleksowej oferty, uwzględniającej też rowery i skutery oraz uzupełnionej o systemy IoT/Cloud. Trzeci etap to ekspansja na zagraniczne rynki w ramach Unii Europejskiej i wykorzystanie kilkukrotnie wyższych cen wypożyczeń.

 

Wiecej informacji udziela:

Andrzej Sieczkowski

+48 503 838 407
andrzej.sieczkowski@ahavapr.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: AHAVA PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.