Komunikaty PR

TrybEco przejmuje Volt Scooters i pozyskuje kapitał na międzynarodową ekspansję!

2021-11-29  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Andrzej Sieczkowski
AHAVA PR

ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl

TRYBECO przejmuje Volt Scooters

29 listopada 2021

INFORMACJA PRASOWA                                                            29.11.2021 Łódź

TrybEco przejmuje Volt Scooters i pozyskuje kapitał na międzynarodową ekspansję!

Europejski rynek rowerów elektrycznych urósł w 2020 roku o 25%. Jednym z beneficjentów tego wzrostu jest firma TrybEco działająca w branży mikroelektromobilności. Łódzka spółka za 5 lat chce sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie. Firma sięga właśnie po drugą rundę finansowania dalszego rozwoju, dzięki której pozyska 3 miliony złotych. Jednocześnie powiększa zakres działania, dzięki przejęciu firmy znanej pod marką VoltScooters oferującej system sharingowy hulajnóg elektrycznych.

Dzięki przejęciu Volt Scooters TrybEco staje się jedyną firmą na polskim rynku, która oprócz produkcji i dystrybucji rowerów hybrydowych oferuje również systemy sharingowe. Ten ruch ma na celu dywersyfikację strategii rozwojowej. Oferta Volt Scooters opiera się o hulajnogi; TrybEco planuje wzbogacić ją o skutery i hybrydowe rowery elektryczne własnej produkcji.

Jest to kolejny krok w szybkim rozwoju marki, która na przełomie września i października jako pierwsza na rynku uruchomiła uniwersalne stacje ładowania dla elektrycznych jednośladów.

Kompleksowa oferta TrybEco

„Od sześciu lat działamy na rynku mikroelektromobilności, oferujemy pojazdy, infrastrukturę, a także systemy informatyczne do obsługi jednych i drugich. Inwestycja w systemy sharingowe to dla nas naturalna droga rozwoju” - tłumaczy Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.

 

TrybEco znane jest z produkcji niezawodnych rowerów hybrydowych, skuterów i hulajnog elektrycznych - ma obecnie w ofercie 25 różnego rodzaju pojazdów. Oprócz tego, oferuje modele stacji ładowania, parkowania i wypożyczania. TrybEco PowerBench to niewielka stacja umożliwiająca ładowanie i parkowanie hulajnóg - zarówno tych prywatnych jak i z systemów sharingowych. TrybEco PowerBox z kolei to zespół wielkości jednego miejsca parkingowego, który można wzbogacić o instalację fotowoltaiczną, czyniąc tę stację energetycznie samowystarczalną. Marka inwestuje też w systemy IT, zgodnie z ideą smart city.

„Utworzenie czwartego filaru firmy w postaci systemów sharingowych - obok jednośladów, infastruktury i systemów IT - daje nam ogromne możliwości i potencjał wzrostu” - wyjaśnia Przygucki.

 


Rodzimy system sharingowy z dużym potencjałem

VoltScooters przejmowany przez TrybEco to obecny na rynku od trzech lat operator systemów sharingowych dla hulajnóg elektrycznych. Ma obecnie 70 tys. aktywnych użytkowników i 700 jednośladów, dostępnych we własnej flocie oraz w sieci franczyzobiorców w całej Polsce i za granicą. Firma posiada autorskie systemy sharingowe IoT/Cloud i zweryfikowany rynkowo innowacyjny model najmu hulajnóg z wymienną baterią.

Rozległa sieć franczyzobiorców daje prognozy wzrostu rzędu 200-300 proc. rocznie. Strategia oparta o miasta powiatowe powoduje, że Volt Scooters nie musi konkurować z międzynarodowymi systemami sharingowymi. Od 2021 roku firma operuje też na pierwszym rynku zagranicznym - w stolicy Albanii, Tiranie.

“Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu” - komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters.

 


Długofalowa i kompleksowa strategia rozwoju

Liczby pokazują, że potencjał wzrostu faktycznie jest bardzo duży. Prognozuje się, że w 2026 roku udział rowerów elektrycznych w wartym 5,5 mld zł rynku rowerowym wyniesie aż 30 proc. TrybEco planuje wykorzystać ten trend.

“W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej” - mówi dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.

 

TrybEco szacuje również, że w ciągu pięciu lat osiągnie roczną sprzedaż 1000 skuterów elektrycznych, 1000 hulajnóg, 100 stacji PowerBox, 500 stacji PowerBench. Dynamika wzrostu zostanie osiągnięta i utrzymana dzięki inwestycjom w rozwój kanałów dystrybucji i promocji marki w Polsce i zagranicą, systemowej modernizacji stanów magazynowych oraz pracom R&D na rzecz rozwoju autorskich technologii IT i AI.

Według prognozy Stowarzyszenia Mobilne Miasto polski rynek mikroelektromobilności wzrośnie w najbliższych latach kilkukrotnie. Liczba elektrycznych jednośladów (hulajnóg i skuterów) wzrośnie w latach 2019-2025 aż o 505%. Ocenia się też, że średnia roczna sprzedaż samych rowerów elektrycznych w Polsce do 2026 roku będzie na poziomie 60%.

Potencjał rynku elektrycznych jednośladów dostrzegła Grupa Assay, jeden z udziałowców TrybEco, która pośredniczy w pozyskiwaniu przez spółkę drugiej rundy finansowania. “Tego trendu nie da się zatrzymać. 60% codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km - a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym” - mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay.

Jak podkreśla Tomasz Przygucki, twórca TrybEco, pozyskanie dodatkowego kapitału i przejęcie Volt Scooters to racjonalny krok w kontekście potencjalnego rozwoju rynku jednośladów. Pozwoli to na ekspansję w segmencie systemów sharingowych i wykorzystanie potencjału produktowego. Tu założonym celem jest posiadanie 10 tys. hulajnóg w sieci franczyzobiorców w 2026 roku. Powiększanie bazy kontrahentów będzie pierwszym etapem w rozwoju sieci systemów dzielonych. Kolejny krok to stworzenie kompleksowej oferty, uwzględniającej też rowery i skutery oraz uzupełnionej o systemy IoT/Cloud. Trzeci etap to ekspansja na zagraniczne rynki w ramach Unii Europejskiej i wykorzystanie kilkukrotnie wyższych cen wypożyczeń.

 

Wiecej informacji udziela:

Andrzej Sieczkowski

+48 503 838 407
andrzej.sieczkowski@ahavapr.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: AHAVA PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.