Komunikaty PR

VW FS i PSPA ogłaszają strategiczne partnerstwo

2023-09-26  |  16:00
Biuro prasowe

Volkswagen Financial Services, lider finansowania samochodów osobowych w Polsce[1], oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), największa organizacja branżowa kreująca rynek elektromobilności i technologii wodorowych w Polsce i w regionie CEE, poinformowali o nawiązaniu współpracy strategicznej na rzecz rozwoju rynku zeroemisyjnego w Polsce. VW FS będzie wyłącznym i jedynym partnerem strategicznym PSPA w obszarze finansowania.

Volkswagen Financial Services strategicznym partnerem PSPA

W umowie między Volkswagen Financial Services a PSPA podkreślono ścisłą i priorytetową współpracę na licznych płaszczyznach związanych z obszarem szeroko rozumianej elektromobilności oraz zrównoważonej mobilności. Umowa zakłada m.in. bieżące doradztwo w zakresie polskiego i europejskiego rynku elektromobilności, w tym wsparcie merytoryczne w procesach biznesowych związanych z działalnością VW FS w obszarze finansowania zero- i niskoemisyjnego transportu prowadzonych w ramach działalności statutowej PSPA.

Zapisy umowy gwarantują aktywny udział ekspertów Volkswagen Financial Services w priorytetowych projektach PSPA, w tym II edycji „Białej Księgi Elektromobilności” oraz „Mapy zmian w sektorze transportu drogowego w Polsce do 2035 r.”. Ponadto przedstawiciele VW FS będą uczestniczyć w konsultacjach i opiniować kierunki działań na rzecz tworzenia przyjaznego otoczenia prawnego i gospodarczego, wpływającego na tempo rozwoju rynku zeroemisyjnych technologii w Polsce i Europie.

Współpraca strategiczna z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, czyli instytucją, która wnosi ogromny wkład w kształtowanie i podnoszenie świadomości na temat zrównoważonej mobilności, stanowi kolejny kamień milowy w naszej bogatej historii. Pragniemy wspólnie działać na rzecz modelowania odpowiedniego otoczenia gospodarczego i społecznego, pozwalającego na dynamiczny rozwój zero- i niskoemisyjnych technologii w transporcie. Jestem przekonany, że strategiczne partnerstwo, które ogłosiliśmy wspólnie z PSPA, przyczyni się do rozwoju całego rynku elektromobilności w Polsce i całym regionie – podkreśla Jarosław Stepaniuk, Członek Zarządu Volkswagen Financial Services.

W ramach świadczeń z tytułu podpisanej umowy, VW FS został partnerem strategicznym tegorocznej oraz przyszłorocznej edycji Kongresu Nowej Mobilności, partnerem wydarzenia EV Experience (edycja 2024 i 2025), jak również partnerem strategicznym ogólnopolskiej kampanii społecznej Elektomobilni.pl (2023-2025).

VW FS na Kongresie Nowej Mobilności

Umowa między Volkswagen Financial Services a PSPA została oficjalnie ogłoszona podczas tegorocznego Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. VW FS został partnerem strategicznym KNM, w ramach którego objął patronat nad ścieżką „Green Fleet Forum – ESG”. Eksperci firmy wzięli udział w licznych panelach i prelekcjach. Maciej Zwiewka, Dyrektor Sprzedaży Flotowej, omówił możliwości finansowania zielonych flot – w jaki sposób finanse oraz wszelkie dostępne dotacje oddziałują na rozwój potencjału elektryfikacji flot w Polsce. Magdalena Kaca, Dyrektor Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem, przybliżyła zebranym, jak efektywnie wdrożyć w firmie cały ekosystem produktów i usług, które budują jej elektromobilność.

Krzysztof Leszczyński, Ekspert ds. elektromobilności, wspólnie z Bartłomiejem Siuchnińskim, Kierownikiem Sprzedaży Flotowej, poprowadzili warsztat, na którym krok po kroku pokazali, jak zaplanować i wdrożyć elektromobilność w organizacji. Monika Marszałek, Kierownik Działu Rozwoju Produktu, opowiedziała o programie „Mój elektryk”, jak skorzystać z rządowego programu, aby zapewnić jak najefektywniejsze dofinansowanie do elektryka. Mateusz Granoszek, Kierownik Działu Marketingu, wygłosił prezentację o wpływie elektromobilności na strategie marketingowe.

Premiera programu Electrify

Na Kongresie Nowej Mobilności miała miejsce premiera programu Electrify. Volkswagen Financial Services podkreśla, że w pierwszym etapie skupi się na kompleksowej ofercie elektryfikacji samochodów firmowych, która w kolejnych krokach zostanie poszerzona o samochody dla Klientów indywidualnych. Program skupia w sobie niezbędne produkty i usługi: consulting, dobór samochodów elektrycznych w korzystnym finansowaniu oraz rozwiązania związane z ich ładowaniem, jak również profesjonalne wsparcie przy eksploatacji elektryków.

– Program Electrify jest zupełną nowością na rynku. Oferujemy unikalną możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów od lat zajmujących się kompleksową elektryfikacją flot samochodów firmowych. Badamy potencjał elektryfikacji danej floty i przygotowujemy szyte na miarę rozwiązania. Dostarczamy nie tylko samochody elektryczne zgodne z potrzebami firmy, ale także kompletną infrastrukturę niezbędną do ich ładowania, w tym wielostanowiskowe huby w firmie oraz wallboxy w domach pracowników. Zapewniamy rozwiązania niezbędne do ładowania elektryków w trasie. Dzięki programu Electrify transformacja floty stanowi pewną inwestycją w przyszłość – zapewnia Krzysztof Leszczyński, Ekspert ds. elektromobilności w Volkswagen Financial Services.

Więcej informacji o Volkswagen Financial Services znajduje się w zakładce Więcej informacji.

 


[1] Źródło: SAMAR, CEPiK; leasing/CFM rejestracje

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.