VW FS i PSPA ogłaszają strategiczne partnerstwo
Volkswagen Financial Services, lider finansowania samochodów osobowych w Polsce[1], oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), największa organizacja branżowa kreująca rynek elektromobilności i technologii wodorowych w Polsce i w regionie CEE, poinformowali o nawiązaniu współpracy strategicznej na rzecz rozwoju rynku zeroemisyjnego w Polsce. VW FS będzie wyłącznym i jedynym partnerem strategicznym PSPA w obszarze finansowania.
Volkswagen Financial Services strategicznym partnerem PSPA
W umowie między Volkswagen Financial Services a PSPA podkreślono ścisłą i priorytetową współpracę na licznych płaszczyznach związanych z obszarem szeroko rozumianej elektromobilności oraz zrównoważonej mobilności. Umowa zakłada m.in. bieżące doradztwo w zakresie polskiego i europejskiego rynku elektromobilności, w tym wsparcie merytoryczne w procesach biznesowych związanych z działalnością VW FS w obszarze finansowania zero- i niskoemisyjnego transportu prowadzonych w ramach działalności statutowej PSPA.
Zapisy umowy gwarantują aktywny udział ekspertów Volkswagen Financial Services w priorytetowych projektach PSPA, w tym II edycji „Białej Księgi Elektromobilności” oraz „Mapy zmian w sektorze transportu drogowego w Polsce do 2035 r.”. Ponadto przedstawiciele VW FS będą uczestniczyć w konsultacjach i opiniować kierunki działań na rzecz tworzenia przyjaznego otoczenia prawnego i gospodarczego, wpływającego na tempo rozwoju rynku zeroemisyjnych technologii w Polsce i Europie.
– Współpraca strategiczna z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, czyli instytucją, która wnosi ogromny wkład w kształtowanie i podnoszenie świadomości na temat zrównoważonej mobilności, stanowi kolejny kamień milowy w naszej bogatej historii. Pragniemy wspólnie działać na rzecz modelowania odpowiedniego otoczenia gospodarczego i społecznego, pozwalającego na dynamiczny rozwój zero- i niskoemisyjnych technologii w transporcie. Jestem przekonany, że strategiczne partnerstwo, które ogłosiliśmy wspólnie z PSPA, przyczyni się do rozwoju całego rynku elektromobilności w Polsce i całym regionie – podkreśla Jarosław Stepaniuk, Członek Zarządu Volkswagen Financial Services.
W ramach świadczeń z tytułu podpisanej umowy, VW FS został partnerem strategicznym tegorocznej oraz przyszłorocznej edycji Kongresu Nowej Mobilności, partnerem wydarzenia EV Experience (edycja 2024 i 2025), jak również partnerem strategicznym ogólnopolskiej kampanii społecznej Elektomobilni.pl (2023-2025).
VW FS na Kongresie Nowej Mobilności
Umowa między Volkswagen Financial Services a PSPA została oficjalnie ogłoszona podczas tegorocznego Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. VW FS został partnerem strategicznym KNM, w ramach którego objął patronat nad ścieżką „Green Fleet Forum – ESG”. Eksperci firmy wzięli udział w licznych panelach i prelekcjach. Maciej Zwiewka, Dyrektor Sprzedaży Flotowej, omówił możliwości finansowania zielonych flot – w jaki sposób finanse oraz wszelkie dostępne dotacje oddziałują na rozwój potencjału elektryfikacji flot w Polsce. Magdalena Kaca, Dyrektor Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem, przybliżyła zebranym, jak efektywnie wdrożyć w firmie cały ekosystem produktów i usług, które budują jej elektromobilność.
Krzysztof Leszczyński, Ekspert ds. elektromobilności, wspólnie z Bartłomiejem Siuchnińskim, Kierownikiem Sprzedaży Flotowej, poprowadzili warsztat, na którym krok po kroku pokazali, jak zaplanować i wdrożyć elektromobilność w organizacji. Monika Marszałek, Kierownik Działu Rozwoju Produktu, opowiedziała o programie „Mój elektryk”, jak skorzystać z rządowego programu, aby zapewnić jak najefektywniejsze dofinansowanie do elektryka. Mateusz Granoszek, Kierownik Działu Marketingu, wygłosił prezentację o wpływie elektromobilności na strategie marketingowe.
Premiera programu Electrify
Na Kongresie Nowej Mobilności miała miejsce premiera programu Electrify. Volkswagen Financial Services podkreśla, że w pierwszym etapie skupi się na kompleksowej ofercie elektryfikacji samochodów firmowych, która w kolejnych krokach zostanie poszerzona o samochody dla Klientów indywidualnych. Program skupia w sobie niezbędne produkty i usługi: consulting, dobór samochodów elektrycznych w korzystnym finansowaniu oraz rozwiązania związane z ich ładowaniem, jak również profesjonalne wsparcie przy eksploatacji elektryków.
– Program Electrify jest zupełną nowością na rynku. Oferujemy unikalną możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów od lat zajmujących się kompleksową elektryfikacją flot samochodów firmowych. Badamy potencjał elektryfikacji danej floty i przygotowujemy szyte na miarę rozwiązania. Dostarczamy nie tylko samochody elektryczne zgodne z potrzebami firmy, ale także kompletną infrastrukturę niezbędną do ich ładowania, w tym wielostanowiskowe huby w firmie oraz wallboxy w domach pracowników. Zapewniamy rozwiązania niezbędne do ładowania elektryków w trasie. Dzięki programu Electrify transformacja floty stanowi pewną inwestycją w przyszłość – zapewnia Krzysztof Leszczyński, Ekspert ds. elektromobilności w Volkswagen Financial Services.
Więcej informacji o Volkswagen Financial Services znajduje się w zakładce Więcej informacji.
[1] Źródło: SAMAR, CEPiK; leasing/CFM rejestracje

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.