Movie Games chce dzielić się zyskiem z akcjonariuszami
Movie Games, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, zamierza pozostać spółką dywidendową i dzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Warszawski wydawca zarekomendował przeznaczenie 2,57 mln zł z zysku netto za 2021 rok na dywidendę, czyli 1 zł na akcję. Pozostałą kwotę w wysokości ponad 10 mln zł deweloper przeznaczy na kapitał zapasowy spółki. W ubiegłym roku Movie Games wypracowało 11,2 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost o 26 proc. r/r
Pierwszą dywidendę Movie Games wypłaciło dwa lata temu. Wydawca zamierza pozostać spółką dywidendową, dlatego podzieli się zyskiem z akcjonariuszami także w 2022 roku. W efekcie Zarząd Movie Games zarekomendował przeznaczenie części zysku netto wypracowanego w roku 2021 w kwocie 12 653 tys. zł na wypłatę dywidendy, która po przeliczeniu na jedną akcję spółki wyniesie 1 zł. Pozostała kwota w wysokości 10 080 tys. zł zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy Spółki.
- Cieszymy się, że wypłacimy już drugą w historii Movie Games dywidendę. Zależy nam na dzieleniu się wypracowanym zyskiem z inwestorami, co czyni nas jeszcze bardziej transparentnym podmiotem. Zamierzamy płacić regularnie dywidendy, tak aby pokazywać, że wyniki finansowe generowane przez Movie Games mają swoje potwierdzenie w przepływach pieniężnych i spółka generuje gotówkę - komentuje Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.
Na rekordowy zysk Movie Games w 2021 roku wpłynęły bardzo udane premiery gier z portfolio wydawniczego Spółki. Deweloper 11 marca 2021 roku wydał grę Lust From Beyond, która spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem i ocenami na poziomie 84 proc., a po 72h sprzedaż tytułu wyniosła przeszło 29,000 egzemplarzy wyłącznie przy dystrybucji na platformie Steam.
15 września 2021 roku odbyła się premiera Gas Station Simulator, czyli tytułu realizowanego przez należącą do grupy kapitałowej spółkę Drago Entertainment. W ciągu 72h pierwszych godzin odnotowano sprzedaż na poziomie 71 tysięcy sztuk uzyskując jednocześnie bardzo pozytywne oceny, które sięgały aż 83 proc. Spółka Movie Games pełniła rolę wydawcy dla symulatora stacji benzynowej.
- 2021 rok był ważnym, ale przede wszystkim udanym okresem dla Movie Games. Możemy pochwalić się bardzo dobrze przyjętymi przez graczy premierami, dlatego też wypłacimy dywidendę, którą mamy nadzieję, będziemy także wypłacać w kolejnych latach. Jesteśmy optymistycznie nastawieni w kontekście premier w obecnym roku. Widzimy duży potencjał sprzedażowy w wielu naszych tytułach, natomiast najbardziej czekamy na Fire Commander, MythBusters: The Game oraz Winter Survival – dodaje Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.
Do najważniejszych premier, które Movie Games zamierza wydać w 2022 możemy zaliczyć takie gry jak: Fire Commander, MythBusters: The Game oraz Winter Survival. Oprócz premier na komputery stacjonarne Movie Games wyda także tytułu na konsole, będą to m.in Drug Dealer Simulator na Nintendo Switch oraz Second Hand: Frankie’s Revenge na Nintendo Switch oraz PlayStation 4. Movie Games zaprezentuje także wersję demonstracyjną gry Alaskan Truck Simulator na Targach E3.
O Movie Games:
Movie Games to wywodzący się z Polski globalny wydawca gier wideo, notowany na NewConnect. Spółka została założona przez fanów gier z doświadczeniem w branżach finansów, gamingu i mediów. Łączy nowe talenty z cenionymi weteranami branży, takimi jak Maciej Miąsik, kluczowy developer gry Wiedźmin; David Jaffe, twórca God of War, oraz Tobiasz Piątkowski, jeden z najsłynniejszych polskich twórców komiksu i art directorów.
Portfolio Movie Games zawiera gry przygodowe (“Lust for Darkness”, “Lust from Beyond”, “Lust from Beyond: M Edition”), symulatory ("Drug Dealer Simulator", “Gas Station Simulator”, “MythBusters” i “Alaskan Truck Simulator”), a także inne gatunki, takie jak strategia czy city builder. W roku 2021 Movie Games, wspólnie ze studiem produkcji, postprodukcji i efektów specjalnych Platige Image, założyło Image Games, studio developerskie indie premium skupiające się na grach role-playing klasy indie AA.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.