Movie Games zwiększa zaangażowanie w Movie Games VR
Movie Games producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, nabył pakiet 271 875 sztuk akcji spółki Movie Games VR, zwiększając tym samym udział w kapitale zakładowym Spółki do 41,79 procent. Jednocześnie Movie Games zbyła posiadane akcje Spółki Iron VR, stanowiące 10 procent w dotychczasowej strukturze akcjonariatu. Transakcje są związane z koncentracją działalności Rodziny Movie Games w segmencie wirtualnej rzeczywistości w pełni wokół spółki Movie Games VR.
Spółka Movie Games VR powstała w sierpniu 2021 roku w wyniku przekształcenia charakteru działalności operacyjnej z doradztwa na rynku kapitałowym na produkcję i wydawnictwo gier komputerowych na platformy do Wirtualnej Rzeczywistości. Wcześniej spółka działała pod nazwą IPO Doradztwo Kapitałowe.
- Jako Rodzina Movie Games zamierzamy koncentrować w swoich strukturach każdy obszar rynku gamingowego. Szczególnie skupiamy się na rozwoju współpracy z podmiotami jednoznacznie powiązanymi ze sobą oraz idącymi drogą wyznaczoną przez MG. W związku z tym zdecydowaliśmy się zwiększyć zaangażowanie w Movie Games VR, aby wokół tej jednej Spółki rozwinąć naszą działalność w segmencie wirtualnej rzeczywistości. Już teraz posiada ona pierwszeństwo w wyborze przez Movie Games oraz inne spółki z Rodziny MG na wydawcę i wykonawcę wersji VR naszych hitowych produkcji. - komentuje Mateusz Wcześniak, CEO Movie Games.
- Zaufanie, którym obdarzyło nas Movie Games motywuje nas do dalszego rozwoju i intensywnego działania. Szykujemy kolejne umowy, dzięki czemu już niebawem będziemy mogli pochwalić się bogatym portfolio projektowym - informuje Kamil Mańko, CEO Movie Games VR.
4 października br. Movie Games VR podpisało ramowe umowy ze studiami True Games oraz Road Studio. Współpraca daje Spółce pierwszeństwo na produkcje VR-owych wersji gier autorstwa wymienionych studiów. Rozpoczęcie prac przez Movie Games VR będzie poprzedzone konkretną umową dotyczącą danej gry. Obecnie trwają już prace nad grami Drug Dealer Simulator, Lust From Beyond, Alaskan Truck Simulator oraz Lust For Darkness. Ostatnia z nich będzie miała premierę już 26 października br.
- Podejmując decyzję o koncentracji projektów VR-owej wokół Movie Games VR zbyliśmy posiadane akcje spółki Iron VR. W dalszym ciągu współpracujemy z tym profesjonalnym teamem, odpowiadającym za development VR-owej wersji Lust For Darkness, która już 26 października będzie dostępna dla fanów Wirtualnej Rzeczywistości. Życzymy jednocześnie licznych powodzeń grupie kapitałowej Carbon Studio w przypadku której jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu. Cieszymy się, że ta współpraca zaowocuje produkcjami, a sama transakcja przełoży się na zyski dla MG - dodaje Mateusz Wcześniak.
W sierpniu 2020 roku Movie Games nabyło pakiet 10 procent akcji spółki Iron VR. Jest to spółka zależna od notowanego na NewConnect Carbon Studio. W ramach współpracy z Movie Games odpowiadała za prace developerskie nad VR-ową wersją Lust For Darkness. Fabuła gry toczy się w wiktoriańskiej rezydencji Yelvertonów. Podczas rozgrywki, gracz zmierzy się ze światem pokus, w którym erotyzm przeplata się z okultyzmem.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.