Movie Games zwiększa zaangażowanie w Movie Games VR
Movie Games producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, nabył pakiet 271 875 sztuk akcji spółki Movie Games VR, zwiększając tym samym udział w kapitale zakładowym Spółki do 41,79 procent. Jednocześnie Movie Games zbyła posiadane akcje Spółki Iron VR, stanowiące 10 procent w dotychczasowej strukturze akcjonariatu. Transakcje są związane z koncentracją działalności Rodziny Movie Games w segmencie wirtualnej rzeczywistości w pełni wokół spółki Movie Games VR.
Spółka Movie Games VR powstała w sierpniu 2021 roku w wyniku przekształcenia charakteru działalności operacyjnej z doradztwa na rynku kapitałowym na produkcję i wydawnictwo gier komputerowych na platformy do Wirtualnej Rzeczywistości. Wcześniej spółka działała pod nazwą IPO Doradztwo Kapitałowe.
- Jako Rodzina Movie Games zamierzamy koncentrować w swoich strukturach każdy obszar rynku gamingowego. Szczególnie skupiamy się na rozwoju współpracy z podmiotami jednoznacznie powiązanymi ze sobą oraz idącymi drogą wyznaczoną przez MG. W związku z tym zdecydowaliśmy się zwiększyć zaangażowanie w Movie Games VR, aby wokół tej jednej Spółki rozwinąć naszą działalność w segmencie wirtualnej rzeczywistości. Już teraz posiada ona pierwszeństwo w wyborze przez Movie Games oraz inne spółki z Rodziny MG na wydawcę i wykonawcę wersji VR naszych hitowych produkcji. - komentuje Mateusz Wcześniak, CEO Movie Games.
- Zaufanie, którym obdarzyło nas Movie Games motywuje nas do dalszego rozwoju i intensywnego działania. Szykujemy kolejne umowy, dzięki czemu już niebawem będziemy mogli pochwalić się bogatym portfolio projektowym - informuje Kamil Mańko, CEO Movie Games VR.
4 października br. Movie Games VR podpisało ramowe umowy ze studiami True Games oraz Road Studio. Współpraca daje Spółce pierwszeństwo na produkcje VR-owych wersji gier autorstwa wymienionych studiów. Rozpoczęcie prac przez Movie Games VR będzie poprzedzone konkretną umową dotyczącą danej gry. Obecnie trwają już prace nad grami Drug Dealer Simulator, Lust From Beyond, Alaskan Truck Simulator oraz Lust For Darkness. Ostatnia z nich będzie miała premierę już 26 października br.
- Podejmując decyzję o koncentracji projektów VR-owej wokół Movie Games VR zbyliśmy posiadane akcje spółki Iron VR. W dalszym ciągu współpracujemy z tym profesjonalnym teamem, odpowiadającym za development VR-owej wersji Lust For Darkness, która już 26 października będzie dostępna dla fanów Wirtualnej Rzeczywistości. Życzymy jednocześnie licznych powodzeń grupie kapitałowej Carbon Studio w przypadku której jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu. Cieszymy się, że ta współpraca zaowocuje produkcjami, a sama transakcja przełoży się na zyski dla MG - dodaje Mateusz Wcześniak.
W sierpniu 2020 roku Movie Games nabyło pakiet 10 procent akcji spółki Iron VR. Jest to spółka zależna od notowanego na NewConnect Carbon Studio. W ramach współpracy z Movie Games odpowiadała za prace developerskie nad VR-ową wersją Lust For Darkness. Fabuła gry toczy się w wiktoriańskiej rezydencji Yelvertonów. Podczas rozgrywki, gracz zmierzy się ze światem pokus, w którym erotyzm przeplata się z okultyzmem.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.