Na e-bike'u dojedziesz #dalej #szybciej #łatwiej! Ruszyła Rowerowa Rewolucja

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Na rowerze elektrycznym dojedziesz #dalej #szybciej #łatwiej! Ruszyła druga edycja kampanii edukacyjnej Rowerowa Rewolucja
Badania konsumenckie, artykuły, webinar, działania w social mediach a także spot filmowy. W ten sposób Polskie Stowarzyszenie Rowerowe przekonuje Polaków, że warto dla zdrowia i lepszego samopoczucia przesiąść się na rower – zwłaszcza elektryczny. Szczególnie w czasach drogiego paliwa. W ramach nowej edycji kampanii edukacyjnej „Rowerowa Rewolucja” swoją premierę miał dzisiaj spot, w którym dwójka zadowolonych rowerzystów prezentuje zalety i przewagi e-bike’ów. Jedną z nich jest obniżenie domowych wydatków na transport i mobilność. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 60% uczestników badania przeprowadzonego w ramach „Rowerowej Rewolucji”. Kampania prowadzona przez PSR potrwa do sierpnia.
Autorzy nowej odsłony kampanii edukacyjnej „Rowerowa Rewolucja” przekonują, że stawiając na „elektryki” dbamy o zdrowie, ale także dzięki nim dojedziemy #dalej, #szybciej i #łatwiej. W ramach kampanii Polskie Stowarzyszenie Rowerowe zrealizowało sondaż „Użytkowanie rowerów elektrycznych i preferencje zakupowe” oraz zaprezentowało spot promujący kampanię. W humorystycznym filmie dwójka rowerzystów prezentuje zalety rowerów elektrycznych i wyjaśnia czym różni się ten sprzęt od tradycyjnego jednośladu. Autorzy filmu zwracają także uwagę na aspekty ekonomiczne i potencjalne oszczędności, które e-bike może przynieść użytkownikom samochodów. Akcja ma charakter edukacyjny, a jej twórcy liczą, że uda się nakłonić Polaków do wyboru zdrowego, ekonomicznego i ekologicznego środka transportu.
- Ideą „Rowerowej Rewolucji” jest przekonanie Polaków, że rower elektryczny to dobry wybór – zarówno dlatego, że generuje oszczędności, jak i z uwagi na pozytywny wpływ na zdrowie – mówi Mateusz Pytko, Dyrektor Biura Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego. - E-rowery tak jak wszystkie inne jednoślady z powodzeniem pomagają w dbaniu o dobre samopoczucie i kondycję. Nie wyręczają użytkowników, nie zwalniają z wysiłku fizycznego, tylko wspierają i pozwalają dojechać dalej, szybciej i łatwiej.
Polacy doceniają korzyści płynące z użytkowania rowerów elektrycznych
Najnowsze badanie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego potwierdza obserwacje ekspertów, że Polacy przekonali się do rowerów elektrycznych. Aż 63% respondentów sądzi, że ułatwiają one drogę do pracy, zaś 62% uważa, że mogą pomóc w codziennych zakupach. Ankietowani zwrócili także uwagę na aspekty ekonomiczne. Połowa badanych przyznała, że z uwagi na rosnące ceny paliw, chętnie skorzystałaby z e-bike’a. Posiadanie „elektryka” pozwoliłoby także obniżyć domowe wydatki na transport i mobilność. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 60% ankietowanych. Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji, dla znacznej większości badanych (70%) zakup roweru elektrycznego jest bardziej ekonomiczny od samochodu. 4 na 10 respondentów przyznało, że rozważa zaopatrzenie się w e-rower dla siebie lub członka rodziny w ciągu najbliższych 6 – 12 miesięcy.
Ekologicznie i ekonomicznie, funkcjonalnie i komfortowo
Przyczyn dużego zainteresowania rowerami elektrycznymi można upatrywać w wielu korzyściach, na które mogą liczyć użytkownicy. Praktyczny i wygodny e-bike coraz częściej zastępuje samochód m.in. w drodze do pracy, czy na zakupy. Jednoślad zapewnia większą elastyczność, pozwala zaoszczędzić czas – choćby omijając korki czy przepełnione parkingi. A wspomaganie elektryczne gwarantuje, że do celu podróży rowerzysta dotrze bez zbędnego zmęczenia.
Coraz częściej e-rowery w wersji cargo wybierają także firmy dostawcze, kierując się zarówno względami logistycznymi, ekonomicznymi i ekologicznymi. „Elektryki” są dla branży kurierskiej idealnym rozwiązaniem na realizację dostaw tzw. „ostatniej mili”. Elektrycznym rowerem cargo można dojechać bardzo blisko miejsca docelowego, co przy dzisiejszych ograniczeniach komunikacyjnych w centrach miast jest szalenie istotne. W wielu europejskich miastach rowery elektryczne stały się bardzo ważnym elementem transportu miejskiego, odciążając zatłoczone ulice i sprawiając okolicę bardziej dostępną i przyjazną pieszym. E-bike to także dobra propozycja dla wszystkich, którzy przykładają dużą wagę do troski o środowisko naturalne. Zeroemisyjny i przyjazny środowisku jednoślad ze wspomaganiem może się stać kluczowym środkiem transportu w niedalekiej przyszłości.
Koncepcję kreatywną kampanii przygotowała agencja digitalowa WebTalk, za produkcję spotu odpowiadało Fresh Multimedia, natomiast działania komunikacyjne w mediach realizuje Agencja Prepare.
Badanie zlecone przez Polskie Stowarzyszenie Rowerowe wykonała pracownia SW Research. Wywiady online zrealizowano na reprezentatywnej grupie Polaków w maju, a w badaniu wzięły udział osoby w wieku 25 – 55 lat, mieszkańcy miast o zróżnicowanej wielkości.
Więcej informacji o kampanii Rowerowa Rewolucja na: https://rowerowarewolucja.psronline.pl/ oraz na profilu na Facebooku: Polskie Stowarzyszenie Rowerowe - organizacja branży i przemysłu rowerowego | Facebook.
Polskie Stowarzyszenie Rowerowe to organizacja, która zrzesza przedstawicieli polskich producentów
oraz importerów rowerów i części rowerowych, przedstawicieli hurtowni i sklepów rowerowych, a także mediów branżowych. Stowarzyszenie przyczynia się do rozwoju całej branży w kraju a także przyczynia się do utrzymania pozycji nr. 4 Polski wśród producentów w Unii Europejskiej. Obecnie produkujemy rocznie ponad 1,5 mln rowerów! Więcej informacji na temat działalności Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego na stronie www.psronline.pl.
Partnerzy wspierający Rowerową Rewolucję: Bafang Polska, CST/Maxxis Polska, Ecobike, Electofun, Geobike, Kross, Leader Fox, Martes Sport, Merida Polska, Romet, Shimano Polska, STORM Rowery, Unibike, Zasada Rowery.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.