Nagrody MUST HAVE 2022 wręczone
Za nami wręczenie nagród MUST HAVE 2022! W sobotę w Łodzi rozdano po raz 12 jedne z najbardziej prestiżowych nagród w świecie designu w Polsce. Wśród nagrodzonych projektów znalazły się aż dwie oprawy marki Labra: akustyczna i ekologiczna oprawa oświetleniowa HALOO design Maciej Karpiak oraz PURA zaprojektowana przez Kamę Muchę.
Plebiscyt organizowany niezmiennie od 12 lat przez Łódź Design Festival wyróżnia najlepsze polskie wdrożenia pochodzące od polskich projektantów i producentów. Kapituła najbardziej docenianego w branży plebiscytu, organizowanego w ramach łódzkiego święta designu, nagrodziła statuetką Must Have, aż dwa wzory produktów marki Labra. Systemowa, akustyczna i ekologiczna oprawa oświetleniowa HALOO by Maciej Karpiak oraz ultraminimalistyczna lampa PURA by Kama Mucha — znalazły się wśród laureatów tegorocznego konkursu MUST HAVE. Konkurencja była ogromna, a nawet rekordowa. Produkty marki Labra stanęły w szranki z aż 425 innymi projektami. Ostatecznie kapituła wyróżniła 76 projektów, nadając im nieodpłatny znak jakości.
Nagrody podczas sobotniej gali odebrali: w imieniu Macieja Karpiaka za projekt oprawy akustycznej HALOO - Tomasz Mucha CEO marki Labra, a za lampę PURA – projektantka wnętrz Kama Mucha.
Wszystkie nagrodzone projekty w tegorocznej edycji plebiscytu można było zobaczyć na wystawie w rotundzie Manufaktury w dniach 12-28.05.2022 r.
O projektach:
HALOO nazwa spaja dwa znaczenia – z zakresu optyki (zjawisko halo), jak i procesu komunikacji. Aspekt ekologiczny kryje się zaś w niepozornej włókninie o nazwie PETfelt. Z tego względu - Haloo to oprawa nie podobna do innych. Jej zadaniem jest nie tylko oświetlić przestrzeń biurową z myślą, o której została stworzona, ale także pochłaniać dźwięki, poprawiając komfort pracy na dużych powierzchniach, a to wszystko w trosce i z poszanowaniem środowiska naturalnego. Innowacja, technologia i ekologia zamknięta w jednym produkcie. Haloo jest wyposażone w nowoczesne i wydajne diody LED, natomiast soczewki umieszczone tak, by nie powodować efektu olśnienia (UGR<19), zapewniając zarazem doskonałe odwzorowanie barw. Materiał, z którego została wykonana oprawa Haloo, czyli PETfelt, jest również doskonałym materiałem dźwiękochłonnym o właściwościach rozpraszających, który dzięki termoformowaniu zyskuje charakterystyczny wypukły print. PETfelt – miękka w dotyku włóknina przypominająca dobrze znany filc, jest efektem recyclingu plastiku. Do wytworzenia jednego panelu o wymiarach 80 x 40 cm wykorzystuje się aż 20 butelek PET o objętości 1,5 l.
MACIEJ KARPIAK – Absolwent WSSU w Szczecinie. Od 2004 r. prowadzi autorską multidyscyplinarną pracownię projektową Office for Design Maciej Karpiak. Autor ponad stu zastrzeżonych wzorów przemysłowych, kilkuset realizacji z zakresu projektowania architektury wnętrz, projektowania mebli oraz koncepcji architektonicznych. W 2015 r. został CEO design founder w biotechnologicznej spółce Spiruu, w której zajmuje się tworzeniem innowacyjnych technologii bioreaktorów oraz projektowaniem ultranowoczesnych multimedialnych urządzeń przyszłości. Na Akademii Sztuki w Szczecinie prowadzi pracownie: Bioniki oraz Multidyscyplinarnego projektowania produktów. Od ponad dwóch lat współpracuje z marką LABRA czego efektem jest stworzenie nagradzanej kolekcji minimalistycznych lamp szklanych Xilo oraz innowacyjnego systemu akustycznych opraw oświetleniowych Haloo.
PURA to czystość formy połączona z ulotnością wyrazu. Została zaprojektowana z myślą, by przy zachowaniu optymalnych parametrów oświetlenia wnętrza, nie stanowić mocnego, graficznego elementu w przestrzeni, dosłownie się w niej rozpływając. PURA, niczym rama obrazu, oprawia światło i podkreśla jego wagę. Potrafi stworzyć komfortowe warunki do precyzyjnych prac na blacie kuchennym czy na jadalnianym stole. W osiągnięciu tego efektu pomagają równo rozmieszczone diody LED, cofnięte względem korpusu, które likwidują cienie oraz efekt olśnienia. Dodatkowym atutem całej konstrukcji jest przesuwana na etapie montażu puszka z zasilaniem, która eliminuje potrzebę dopasowywania się do pozostawionego jednego centralnego wypustu elektrycznego. Liniowa konstrukcja lampy oparta jest na aluminiowym, frezowanym korpusie o średnicy zaledwie 16 mm i długości nawet 1900 mm. Zastosowany w oprawie materiał jest niezwykle lekki, co powoduje, że PURA jest jedną z najlżejszych lamp dostępnych na rynku.
KAMA MUCHA – projektantka wnętrz i właścicielka studia projektowego KAMA MUCHA www.instagram.com/kamamucha oraz brand coordinator LABRA, odpowiedzialna za wszystkie projekty stoisk targowych marki. Na co dzień pracuje ze światłem w przestrzeniach prywatnych i publicznych. Oprawa Pura to jej pierwszy projekt, który z miejsca podbił serca klientów marki oraz Rady Ekspertów plebiscytu Must Have!

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.