Naświetlacze Factor LED 4M od Lena Lighting w kopalni Holcim
Odpowiednio sparametryzowane oświetlenie stanowi jeden z najważniejszych warunków efektywności i bezpieczeństwa pracy w przemyśle wydobywczym. Dlatego do kompleksu Holcim w Dubie trafiły zaawansowane technologicznie naświetlacze Factor LED o wysokiej efektywności świetlnej.
Rosnące potrzeby kopalni dolomitu i zakładu przetwórczego Holcim, związane z poszerzaniem terenu odkrywkowego, stały się wyzwalaczem zakrojonych na szeroką skalę modyfikacji. Jedną z ważnych zmian okazała się wymiana oświetlenia na terenie kompleksu: w miejscu opraw starego typu, pojawiły się nowoczesne, wysoce energooszczędne naświetlacze Factor LED 4M o mocy 868 W, z których każdy generuje imponującą liczbę 114 000 lumenów.
Factor LED 4M spełniają wszystkie restrykcyjne wymagania dotyczące bezpieczeństwa oraz jakości, oferując wysoką efektywność świetlną. Dzięki temu możliwe jest równomierne oświetlenie dużych powierzchni, co ma kluczowe znaczenie dla utrzymania ciągłości pracy, szczególnie w trudnych warunkach.
Unikalna konstrukcja z odlewu aluminium zapewnia odporność na uderzenia, a zastosowanie pasywnego układu chłodzenia umożliwia oddawanie nadmiaru ciepła wytwarzanego podczas pracy naświetlacza. Factor Led może pracować w podwyższonych temperaturach, sięgających nawet 45°C. Łatwy i szybki montaż pozwala natomiast oszczędzić czas. Wystarczy zamocować lekkie, stalowe ramię do konstrukcji nośnej (ściany, słupa), a następnie wpiąć moduły świetlne. Na jednym uchwycie można zainstalować od 1 do 4 modułów.
- Nasze naświetlacze zostały zaprojektowane z myślą o niezawodności i wydajności w każdych warunkach, co jest szczególnie ważne w wymagającym środowisku przemysłowym. Factor LED 4M zapewnia nie tylko doskonałe parametry świetlne, ale również oszczędność energii, co ma bezpośrednie przełożenie na koszty operacyjne. Cieszymy się, że nasze produkty wspierają działalność Kopalni Holcim – mówi Kamil Baran Head of Product Management
Na terenie kopalni Holcim zainstalowano 27 naświetlaczy Factor LED.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.