Komunikaty PR

Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.

2024-07-25  |  13:20
Biuro prasowe
Kontakt
Krzysztof Kleczkowski
Inner Value

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. zwiększyła liczbę użytkowników aplikacji Yanosik, czyli najpopularniejszego komunikatora drogowego dla kierowców. Na koniec czerwca br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik wyniosła ponad 32,5 mln. Zwiększyła się również liczba płacących abonament do terminali, na koniec czerwca liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła 125 tys. czyli o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Rośnie również zaangażowanie użytkowników, co jest m.in. efektem prowadzonych nowych projektów przez spółkę – Yanosik Warsztaty czy Yanosik Traffic.

W pierwszej połowie 2024 roku Neptis SA, tworząca kompleksowy ekosystem kierowcy, odnotowała średniomiesięczną liczbę unikalnych użytkowników aplikacji Yanosik na poziomie 2,2 mln. To 10 proc. wzrost względem analogicznego okresu sprzed roku. Porównując najnowsze dane z pierwszą połową 2022 r., wzrost w tym obszarze wynosi blisko 30 proc., przy 1,7 mln UU. Na koniec czerwca 2024 r. liczba unikalnych użytkowników wynosiła blisko 2,4 mln.

- Sukcesywnie budujemy aktywną społeczność kierowców w Polsce, co widać po dużych wzrostach nominalnej liczby użytkowników. W ciągu roku nasza społeczność powiększyła się o ponad 111 tys. osób. Stały przyrost użytkowników i utrzymywanie ich zaangażowania na wysokim poziomie, to nasz główny cel. Chcemy stale rozwijać ten projekt i budować jego ekosystem. Wyrazem uznania dla naszej pracy jest fakt, że 125 tys. użytkowników decyduje się na korzystanie z płatnej wersji, czyli opłacanie abonamentu do terminali, a w ciągu roku przybyło ich ponad 19 tys. - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.

Yanosik, który jest nowoczesnym systemem wzajemnej wymiany informacji pomiędzy kierowcami, łączy w sobie cechy nawigacji online oraz informatora o zdarzeniach drogowych i punktach adresowych. System jest dostępny w postaci darmowej aplikacji na urządzenia mobilne oraz dedykowanych płatnych urządzeń, sprzedawanych z wykupionym abonamentem, zapewniającym dostęp do internetu mobilnego. Na koniec czerwca br. z płatnej wersji platformy korzystało ponad 125 tys. użytkowników terminali, w pierwszej połowie ubiegłego roku ta liczba wynosiła 106 tys.

Suma zgłoszeń w aplikacji od stycznia do końca czerwca br. to ponad 3 mln. Dla porównania, Neptis  zamknął pierwszy rok po premierze aplikacji Yanosik (2012 r.) z łączną liczbą 546 tys. zgłoszeń. Ponadto liczba aktywnych użytkowników aplikacji Yanosik zbliża się już do 2,5 mln. Średni dystans trasy, który przejeżdżał użytkownik aplikacji Yanosik w pierwszej połowie br., wynosił 43,3 km przy dystansie dziennym blisko 100 km.

Neptis w swojej flagowej aplikacji stosuje grywalizację, dzięki czemu buduje bardzo dużą i aktywną społeczność, wspierającą się wzajemnie na polskich drogach. Zaangażowanych w akcję z nagrodami jest już blisko 4 mln osób. Użytkownicy m.in. za wspólną bezpieczną jazdę otrzymują nakładki na avatary, a także zdobywają kolejne osiągnięcia oraz podnoszą swoje miejsca w rankingu. Od startu grywalizacji, w ramach akcji „Do szesnastu razy sztuka”, ponad 1,8 tys. osób odwiedziło z Yanosikiem każde województwo w Polsce, a ponad 60 tys. kierowców zdobyło osiągnięcie „Miesiąc w trasie” pokonując kolejne kilometry przez 30 dni z rzędu. Następnym z efektów zastosowania gry w aplikacji są duże wzrosty procentowe w obszarze ekosystemu. O ponad 300 proc. wzrosła liczba dodawanych zdjęć warsztatów samochodowych, o 182 proc. umówionych w nich wizyt, o 358 proc. powiększyła się liczba dodawanych opinii, a także o ponad 30 proc. zwiększyła się liczba dodawanych ogłoszeń w serwisie Autoplac.pl.

- Cieszymy się ze wzrostu zaangażowania użytkowników, którzy codziennie korzystają z aplikacji Yanosik. W kwietniu br. odnotowywaliśmy dziennie około 50-60 tys. użytkowników, którzy korzystali z aplikacji co najmniej siódmy dzień z rzędu, obecnie jesteśmy na poziomie ponad 90 tys. Grywalizacja to coś, co na pewno pomaga nam bardziej zaangażować społeczność Yanosika w dodatkową aktywność, co przekłada się na większą liczbę interakcji w trakcie korzystania z aplikacji - podsumowuje prezes zarządu Neptis S.A.

Warto również zwrócić uwagę na liczbę przejechanych kilometrów przez monitorowane pojazdy w systemie Flotis, która w pierwszym półroczu tego roku wyniosła 253,1 mln km, z czego ponad 190 mln po polskich, a 62,4 mln po zagranicznych drogach. Monitoring pojazdów Flotis pozwala na łatwe lokalizowanie pojazdów zarówno w Polsce, jak i w Europie i na całym świecie. Usługa monitoringu GPS ułatwia prowadzenie firmy poprzez sprawowanie lepszej kontroli nad ponoszonymi wydatkami na utrzymanie floty, niezależnie od jej wielkości. Oferta Flotis skierowana jest zarówno do małych, jak i dużych firm, chcących lepiej kontrolować koszty i lokalizować swoje pojazdy. Dobrze sprawdza się w firmach o profilu handlowym, dystrybucyjnym, transportowym, komunalnym oraz usługowym. Z systemu Flotis skorzystało już ponad 4000 firm.

***

O Spółce: Neptis S.A. jest twórcą systemu Yanosik obejmującego zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną, z której korzystają miliony kierowców. Jako wszechstronny przyjaciel kierowcy, Yanosik oferuje także szereg usług przeznaczonych dla zmotoryzowanych, jak m.in. portal ogłoszeniowy Autoplac.pl czy baza serwisów samochodowych Yanosik Warsztaty. W skład systemu wchodzi również Yanosik Traffic – źródło informacji drogowych dla kierowców m.in. o korkach, utrudnieniach, zmianach w organizacji ruchu, jak również Yanosik Traffic Business - zaawansowana platforma analityczna przeznaczona głównie dla miast i zarządców dróg, która umożliwia efektywne monitorowanie, analizę i zarządzanie ruchem miejskim, w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców. W swojej ofercie Neptis S.A. posiada również rozwiązania z zakresu monitoringu GPS pojazdów, a także gromadzi dane telemetryczne wykorzystując je na potrzeby sprzedaży usług ubezpieczeniowych w ofercie YU!.

Notowana od 2014 roku na rynku NewConnect Neptis S.A. od lat współpracuje z instytucjami państwowymi i nie tylko, w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa na drogach. Bierze udział w organizacji prewencyjnych kampanii promujących m.in. trzeźwość za kierownicą, zapinanie pasów bezpieczeństwa, prawidłowe ustawianie świateł w pojeździe czy ostrożną jazdę.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inner Value
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.