Komunikaty PR

Nestlé: premie dla plantatorów kakao

2022-02-10  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Nestlé ogłasza plan przeciwdziałania ryzyku pracy dzieci i wprowadza rozwiązania zwiększające dochody rolników

 

Nestlé ogłasza innowacyjny program zwiększający dochody rolników, który ma podnieść poziom życia rodzin uprawiających kakao i przyspieszyć wdrażanie praktyk rolnictwa regeneracyjnego. Dodatek finansowy otrzymają gospodarstwa stosujące dobre praktyki takie, jak m.in. posyłanie dzieci do szkoły czy stosowanie optymalnych metod upraw. Nestlé zainwestuje 1,3 miliarda franków szwajcarskich do 2030 roku, co oznacza ponad trzykrotne zwiększenie dotychczasowego corocznego poziomu inwestycji w tym obszarze.

 

Dodatki finansowe będą stymulować te praktyki rolnicze, których długofalowym celem jest poprawa jakości życia lokalnych społeczności. Gospodarstwa uprawiające kakao będą premiowane nie tylko za ilość i jakość plonów, ale również za pozytywny wpływ na środowisko i lokalną społeczność.

 

Społeczności uprawiające kakao stoją w obliczu ogromnych wyzwań, takich jak: powszechne ubóstwo na terenach wiejskich, rosnące zagrożenia klimatyczne oraz brak dostępu do usług finansowych czy podstawowej infrastruktury w zakresie wody, opieki zdrowotnej i edukacji. Te złożone czynniki zwiększają ryzyko pracy dzieci w rodzinnych gospodarstwach rolnych. Nowa inicjatywa Nestlé skupia się na pierwotnych przyczynach pracy dzieci i odpowiada na nie, bazując na współpracy z partnerami, w tym lokalnymi władzami, i w oparciu o obiecujące wyniki pilotażu programu.

 

Pragniemy mieć namacalny, pozytywny wpływ na sytuację coraz większego grona rodzin uprawiających kakao, zwłaszcza na obszarach gdzie ubóstwo jest powszechne, a zasoby ograniczone. Wszystko po to, by pomóc w zniwelowaniu różnic w dochodach rolnikówkomentuje Mark Schneider, CEO Nestlé.

 

Program premiuje praktyki, które zwiększają wydajność upraw i pozwalają zapewnić dodatkowe źródła finansowe gospodarstwom, co ma zmniejszyć różnice w dochodach oraz wspomóc ochronę dzieci. Wdrażając te praktyki, gospodarstwa mogą zyskać do 500 franków szwajcarskich rocznie przez pierwsze dwa lata programu. Po tym okresie, kwota dodatków będzie wynosić 250 franków szwajcarskich. Wypłacanie świadczeń nie będzie zależnie od ilości dostarczanego kakao – program uwzględnia również mniejsze gospodarstwa i także im zapewnia środki. Oferuje również środki dla współmałżonka, wzmacniając tym samym pozycję kobiet.

 

Bazując na pozytywnych efektach pilotażu zrealizowanego w 2020 roku z udziałem 1000 rolników z Wybrzeża Kości Słoniowej, w 2022 roku Nestlé rozszerzy program na 10 000 rodzin w tym kraju. W 2024 roku do programu dołączy Ghana. Nastąpi wówczas ocena wyników tej fazy testowej i dostosowanie programu przed planowanym włączeniem do niego wszystkich rodzin uprawiających kakao w globalnym łańcuchu dostaw Nestlé, co planowane jest do 2030 roku.

 

W ramach programu Nestlé przekształci swój globalny system pozyskiwania kakao, aby zapewnić pełen monitoring pochodzenia i odpowiednią klasyfikację swoich produktów z zawartością tego składnika - od miejsca pozyskania do fabryki. Pozwoli to na transformację łańcucha dostaw Nestlé oraz szerzej pojętej branży. Firma wprowadzi do oferty linię produktów wykorzystujących kakao uzyskane w ramach programu, umożliwiając konsumentom wpływ na poprawę jakości życia plantatorów oraz ochronę najmłodszych. Jako pierwsza planowana jest linia produktów KitKat w 2023 roku.

 

Nowa inicjatywa opiera się na wieloletnich wysiłkach Nestlé w zakresie zwalczania ryzyka związanego z pracą dzieci przy pozyskiwaniu kakao. Od 2009 roku firma inwestuje w zrównoważony rozwój poprzez Nestlé Cocoa Plan. Dzięki wprowadzonemu w 2012 roku rzetelnemu systemowi monitorowania i działań naprawczych 149 443 dzieci objęto pomocą chroniącą je przed ryzykiem pracy, jak również wybudowano lub wyremontowano 53 szkoły. System ten jest obecnie standardem branżowym, według którego firmy monitorują swoje łańcuchy dostaw.

 

Więcej informacji nt. programu znaleźć można pod linkiem: https://www.nestle.pl/media/plan-przeciwdzialania-ryzyku-pracy-dzieci

 

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

 

  • Kontakt:
  • Edyta Iroko
  • Tel.: +48 600 204 870
  • edyta.iroko@pl.nestle.com
  • Joanna Szpatowicz
  • Tel.: +48 600 204 159
  • joanna.szpatowicz@pl.nestle.com
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.