Komunikaty PR

Adgar Poland zaliczył dobry rok. Plany na 2022?

2022-01-25  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Mystkowski
Adgar Poland / Berry Kolektyw Kreatywny

Stępińska 22/30
00-739 Warszawa
michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl| |michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl
515080000
www.adgar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.1 MB )

Adgar Poland zwiększył w 2021 r. całkowity metraż powierzchni biurowej w swoich warszawskich lokalizacjach o 7 proc. Spółka w ubiegłym roku aktywnie rozwijała ofertę elastycznego najmu. To efekt oczekiwań tej części najemców, którzy poszukują dziś optymalizacji i mniej tradycyjnych rozwiązań, szczególnie w kontekście zmieniających się uwarunkowań rynkowych i rosnącego znaczenia hybrydowych systemów pracy.

W maju 2021 roku, Adgar Poland nabył obiekt PDT Wola, zwiększając liczbę swoich warszawskich budynków biurowych do 11. Wolumen powierzchni biurowej wzrósł  o 7 proc. i wynosi dziś 119 tys mkw. Zakup PDT Wola oraz tegoroczne otwarcie konceptu Brain Embassy w centrum Warszawy wyraźnie wskazuje, że spółka ma ambitne plany rozwojowe i nie koncentruje się już wyłącznie na budowaniu swojej oferty w biznesowych częściach Mokotowa i Ochoty.

„Adgar cały czas poszukuje ciekawych nieruchomości w Warszawie, żeby poszerzyć swoje portfolio. Interesują nas dobrze zlokalizowane budynki biurowe, którym możemy nadać tzw. drugie życie, przeprowadzając gruntowną modernizację i dostosowując je do potrzeb naszych klientów” - mówi Monika Szelenberger, Head of Leasing & Asset Management w Adgar Poland.

Flexi Lease odpowiedzią na oczekiwania części najemców

Adgar Poland, poza tradycyjną ofertą atrakcyjnej powierzchni biurowej, w 2021 roku aktywnie rozwijał autorski koncept najmu elastycznego. Wynika to z uważnej obserwacji zmieniających się trendów i oczekiwań najemców, którzy w zarządzaniu kadrami coraz powszechniej korzystają z różnych form pracy hybrydowej. Jak wskazują również doświadczenia spółki, firmy często wybierają tę formę najmu w trakcie oczekiwania na zakończenie prac modernizacyjnych i aranżacyjnych docelowych powierzchni biurowych.

Odpowiedzią na zmieniające się realia i potrzeby najemców jest koncept Flexi Lease. Łączy on zalety wygodnych rozwiązań typowych dla coworkingów z potrzebą posiadania własnej, wydzielonej przestrzeni na elastycznych warunkach najmu. W ramach usługi każdy najemca ma możliwość wynajęcia gotowego, w pełni funkcjonalnego i wyposażonego biura, bądź miejsca, które będzie mógł samodzielnie zaaranżować. Oprócz dedykowanej przestrzeni, najemcy mają dostęp do części wspólnych - przestronnej kuchni czy strefy relaksu.

W ubiegłym roku koncept Flexi Lease wdrożono w budynku Adgar Plaza One. Do wynajęcia przeznaczono 1600 mkw. powierzchni, podzielonej na trzy biura o łącznej liczbie 180 stanowisk. Przestrzeń może być wykorzystana przez jednego najemcę lub trzy niezależne od siebie firmy. Od trzech lat koncept ten jest dostępny w biurowcu Adgar Plaza B, a także w Adgar Wave na Służewcu, w którym w 2020 roku oddano do dyspozycji najemców 42 kameralne biura na 158 stanowisk do pracy.

„Jak wskazują badania, do 2030 roku udział elastycznych przestrzeni w całościowej ofercie powierzchni biurowej wzrośnie globalnie z dzisiejszych 3 proc. do aż 30 proc.Trend ten jest coraz bardziej widoczny również na warszawskim rynku i z pewnością będziemy wzmacniać naszą konkurencyjność poprzez rozwój i wdrażanie kompleksowych rozwiązań flexi, dostosowanych do oczekiwań najemców” – dodaje Monika Szelenberger.

Bezpieczne powroty do biur

Poza tworzeniem elastycznych rozwiązań, umożliwiających firmom wdrażanie systemów hybrydowych i dostosowanie do nowych wyzwań w zarządzaniu pracą zespołów, Adgar Poland podjął w ubiegłym roku szereg inicjatyw, które wspierały najemców w procesie bezpiecznego powrotu pracowników do biur. Zorganizowano między innymi webinar „Hybrydowy model pracy – czy to może się udać?”, podczas którego eksperci - w tym najemcy, przedstawiciele firm rekrutacyjnych i projektantów efektywnych przestrzeni do pracy – dzielili się swoimi doświadczeniami i know-how w zakresie organizacji pracy w czasie pandemii, a także wyzwań związanych z pogodzeniem oczekiwań pracowników i ciągłości biznesu.

W 2021 roku, Adgar zorganizował dla swoich najemców wiele ciekawych wydarzeń, które umożliwiały odbudowywanie relacji pracowniczych i świadomości efektywności pracy w zespole. Poprzez warsztaty artystyczne, eventy dla rodzin pracowników firm czy akcje charytatywne odnawiano osłabione wskutek pandemii więzi i potrzebę poczucia społecznej przynależności.

Powrotom do biur sprzyja również realizacja strategii rozwoju projektów typu mixed-use, w których dominująca funkcja biurowa uzupełniana jest funkcjami handlowymi i usługowymi. Adgar Poland ma świadomość, że tego typu rozwiązania ułatwiają pracownikom firm organizację życia codziennego, w tym czasu po pracy i umożliwiają zachowanie tzw. work-life balance. Stąd obecność w części budynków Adgar Poland żłobków i przedszkoli, klubów fitness, kawiarni, czy sklepów i salonów prasowych.

W Adgar Plaza w ubiegłym roku uruchomiono dodatkowo innowacyjny Hub Mobilności, dzięki któremu pracownicy tutejszych biur mogą korzystać z bogatej floty pojazdów współdzielonych – elektrycznych hulajnóg, skuterów i aut na minuty.

Kompleksowe wyjście naprzeciw oczekiwaniom runku przyniosło wymierne efekty.  Spółka w 2021 roku powiększyła portfel swoich klientów o nowe firmy, a także przedłużyła kilka istotnych, kończących się kontraktów obejmujących tradycyjną formę najmu długoterminowego. Dotyczy to między innymi budynków Adgar Plaza A oraz Adgar Wave, w których główni najemcy powierzchni biurowej przedłużyli kontrakty na kolejne 5 i 10 lat.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adgar Poland / Berry Kolektyw Kreatywny
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.