Adgar Poland zaliczył dobry rok. Plany na 2022?
Adgar Poland / Berry Kolektyw Kreatywny
Stępińska 22/30
00-739 Warszawa
michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl| |michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl
515080000
www.adgar.pl
Adgar Poland zwiększył w 2021 r. całkowity metraż powierzchni biurowej w swoich warszawskich lokalizacjach o 7 proc. Spółka w ubiegłym roku aktywnie rozwijała ofertę elastycznego najmu. To efekt oczekiwań tej części najemców, którzy poszukują dziś optymalizacji i mniej tradycyjnych rozwiązań, szczególnie w kontekście zmieniających się uwarunkowań rynkowych i rosnącego znaczenia hybrydowych systemów pracy.
W maju 2021 roku, Adgar Poland nabył obiekt PDT Wola, zwiększając liczbę swoich warszawskich budynków biurowych do 11. Wolumen powierzchni biurowej wzrósł o 7 proc. i wynosi dziś 119 tys mkw. Zakup PDT Wola oraz tegoroczne otwarcie konceptu Brain Embassy w centrum Warszawy wyraźnie wskazuje, że spółka ma ambitne plany rozwojowe i nie koncentruje się już wyłącznie na budowaniu swojej oferty w biznesowych częściach Mokotowa i Ochoty.
„Adgar cały czas poszukuje ciekawych nieruchomości w Warszawie, żeby poszerzyć swoje portfolio. Interesują nas dobrze zlokalizowane budynki biurowe, którym możemy nadać tzw. drugie życie, przeprowadzając gruntowną modernizację i dostosowując je do potrzeb naszych klientów” - mówi Monika Szelenberger, Head of Leasing & Asset Management w Adgar Poland.
Flexi Lease odpowiedzią na oczekiwania części najemców
Adgar Poland, poza tradycyjną ofertą atrakcyjnej powierzchni biurowej, w 2021 roku aktywnie rozwijał autorski koncept najmu elastycznego. Wynika to z uważnej obserwacji zmieniających się trendów i oczekiwań najemców, którzy w zarządzaniu kadrami coraz powszechniej korzystają z różnych form pracy hybrydowej. Jak wskazują również doświadczenia spółki, firmy często wybierają tę formę najmu w trakcie oczekiwania na zakończenie prac modernizacyjnych i aranżacyjnych docelowych powierzchni biurowych.
Odpowiedzią na zmieniające się realia i potrzeby najemców jest koncept Flexi Lease. Łączy on zalety wygodnych rozwiązań typowych dla coworkingów z potrzebą posiadania własnej, wydzielonej przestrzeni na elastycznych warunkach najmu. W ramach usługi każdy najemca ma możliwość wynajęcia gotowego, w pełni funkcjonalnego i wyposażonego biura, bądź miejsca, które będzie mógł samodzielnie zaaranżować. Oprócz dedykowanej przestrzeni, najemcy mają dostęp do części wspólnych - przestronnej kuchni czy strefy relaksu.
W ubiegłym roku koncept Flexi Lease wdrożono w budynku Adgar Plaza One. Do wynajęcia przeznaczono 1600 mkw. powierzchni, podzielonej na trzy biura o łącznej liczbie 180 stanowisk. Przestrzeń może być wykorzystana przez jednego najemcę lub trzy niezależne od siebie firmy. Od trzech lat koncept ten jest dostępny w biurowcu Adgar Plaza B, a także w Adgar Wave na Służewcu, w którym w 2020 roku oddano do dyspozycji najemców 42 kameralne biura na 158 stanowisk do pracy.
„Jak wskazują badania, do 2030 roku udział elastycznych przestrzeni w całościowej ofercie powierzchni biurowej wzrośnie globalnie z dzisiejszych 3 proc. do aż 30 proc.Trend ten jest coraz bardziej widoczny również na warszawskim rynku i z pewnością będziemy wzmacniać naszą konkurencyjność poprzez rozwój i wdrażanie kompleksowych rozwiązań flexi, dostosowanych do oczekiwań najemców” – dodaje Monika Szelenberger.
Bezpieczne powroty do biur
Poza tworzeniem elastycznych rozwiązań, umożliwiających firmom wdrażanie systemów hybrydowych i dostosowanie do nowych wyzwań w zarządzaniu pracą zespołów, Adgar Poland podjął w ubiegłym roku szereg inicjatyw, które wspierały najemców w procesie bezpiecznego powrotu pracowników do biur. Zorganizowano między innymi webinar „Hybrydowy model pracy – czy to może się udać?”, podczas którego eksperci - w tym najemcy, przedstawiciele firm rekrutacyjnych i projektantów efektywnych przestrzeni do pracy – dzielili się swoimi doświadczeniami i know-how w zakresie organizacji pracy w czasie pandemii, a także wyzwań związanych z pogodzeniem oczekiwań pracowników i ciągłości biznesu.
W 2021 roku, Adgar zorganizował dla swoich najemców wiele ciekawych wydarzeń, które umożliwiały odbudowywanie relacji pracowniczych i świadomości efektywności pracy w zespole. Poprzez warsztaty artystyczne, eventy dla rodzin pracowników firm czy akcje charytatywne odnawiano osłabione wskutek pandemii więzi i potrzebę poczucia społecznej przynależności.
Powrotom do biur sprzyja również realizacja strategii rozwoju projektów typu mixed-use, w których dominująca funkcja biurowa uzupełniana jest funkcjami handlowymi i usługowymi. Adgar Poland ma świadomość, że tego typu rozwiązania ułatwiają pracownikom firm organizację życia codziennego, w tym czasu po pracy i umożliwiają zachowanie tzw. work-life balance. Stąd obecność w części budynków Adgar Poland żłobków i przedszkoli, klubów fitness, kawiarni, czy sklepów i salonów prasowych.
W Adgar Plaza w ubiegłym roku uruchomiono dodatkowo innowacyjny Hub Mobilności, dzięki któremu pracownicy tutejszych biur mogą korzystać z bogatej floty pojazdów współdzielonych – elektrycznych hulajnóg, skuterów i aut na minuty.
Kompleksowe wyjście naprzeciw oczekiwaniom runku przyniosło wymierne efekty. Spółka w 2021 roku powiększyła portfel swoich klientów o nowe firmy, a także przedłużyła kilka istotnych, kończących się kontraktów obejmujących tradycyjną formę najmu długoterminowego. Dotyczy to między innymi budynków Adgar Plaza A oraz Adgar Wave, w których główni najemcy powierzchni biurowej przedłużyli kontrakty na kolejne 5 i 10 lat.
Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Warsaw office market in the process of adaptation
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.