Alides Polska nabył kolejną inwestycję w Gdańsku
Zdjęcia budynku: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84ib8MbWnTdYKViK0g0Q?e=KsWbMJ
Deweloper i inwestor z Gandawy nabył 25 lutego kompleks biurowy Waterside, o łącznej powierzchni 9 320 m2, w wyjątkowej lokalizacji na obszarze historycznego Głównego Miasta w Gdańsku.
Po zakupie, wspólnie ze Spółką Revive, terenu Stoczni Cesarskiej w marcu 2017 roku, jest to już druga inwestycja Alides w Gdańsku. Zakup kompleksu biurowego Waterside idealnie wpisuje się w ambitną strategię rozwoju rodzinnej grupy kapitałowej, która koncentruje się na pozyskiwaniu inwestycji w strategicznych lokalizacjach, o najlepszym potencjale długoterminowym, zarówno w rodzimej Belgi, Polsce jak i Luksemburgu.
Teren odpowiadający ambicjom Alides
„Gdańsk to historyczne miasto i cieszymy się, że możemy tu umocnić naszą pozycję” - mówi prezes Rikkert Leeman. „Z Waterside mamy po Stoczni Cesarskiej kolejną strategiczną lokalizację w naszym portfolio. Kompleks budynków znajduje się nad wodą, w najbardziej cenionych obiektów historycznych w Gdańsku i mariny, w dynamicznej dzielnicy, która jest mocno modernizowana. Krótko mówiąc, lokalizacja, idealnie pasuje do naszych planów biznesowych.” – dodaje Leeman.
Alides zamierza pozostawić kompleks, składający się z pięciu budynków w swoim portfolio i kontynuować najem, z jednoczesną perspektywą rozważenia wszystkich możliwości przebudowy kompleksu w najbliższych latach.
Historia i wzrost gospodarczy
Alides jest firmą rodzinną, działająca na rynku nieruchomości od 1892 roku. Jako inwestor hybrydowy i deweloper, firma zdołała zbudować silną pozycję opartą na tradycji i innowacjach. Tym samym Gdańsk ze swoją bogatą historią i dynamicznym rozwojem gospodarczym jest dla firmy doskonałą lokalizacją inwestycyjną.
Kompleks Waterside zlokalizowany jest wzdłuż ulicy Długie Ogrody, w reprezentacyjnym miejscu nad Motławą. Lokalizacja zapewnia szybki dostęp zarówno do historycznego centrum miasta, jak i tętniącego życiem środowiska gospodarczego aglomeracji trójmiejskiej, będącej czwartym co do wielkości obszarem metropolitalnym w Polsce, którego liczba ludności sięga blisko 1 mln. Trójmiasto to jeden z najbardziej dynamicznych i najszybciej rozwijających się obszarów w Polsce. W bezpośrednim sąsiedztwie ulicy Długie Ogrody dostępne są tramwaje i autobusy, a Dworzec Główny oddalony jest od obiektu o 3,6 km. Gdańskie lotnisko znajduje się zaledwie 18 km od inwestycji. Okolica, w której znajduje się Waterside objęta jest głębokimi planami rewitalizacyjnymi, które mają znacząco podnieść jej atrakcyjność. Koncepcja zakłada estetyzację terenów zielonych i ograniczenie ilości miejsc parkingowych. W efekcie czego powstanie atrakcyjna przestrzeń dla ruchu pieszego oraz nowych usług gastronomicznych z letnimi ogródkami, na całej długości Długich Ogrodów. Planowana rewitalizacja ma przyczynić się do zwiększenia ruchu turystycznego również w tej części miasta.
„Oprócz biur w kompleksie znajduje się również bank, sklepy i hostel.”. dodaje Rikkert Leeman. „Potencjał jest ogromny. Naszym zamiarem jest przekształcenie nieruchomości w perspektywie kilku najbliższych lat, w projekt wielofunkcyjny, który będzie odpowiadał potrzebom i walorom otoczenia. Myślimy o połączeniu handlu, biur i mieszkań z widokiem na wodę i bliskością historycznego centrum Gdańska." kontynuuję.
„Jako CBRE jesteśmy dumni, że mogliśmy wesprzeć naszego klienta Alides przy nabyciu Waterside. Jest to naprawdę wyjątkowa nieruchomości, która oferuje nieporównany potencjał, biorąc pod uwagę wyjątkowość lokalizacji w samym centrum Gdańska, przy nabrzeżu, które wychodzi na Wyspę Spichrzów. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za profesjonalizm i determinację zespołu Alides podczas całego procesu i nie możemy się doczekać ponownej współpracy w najbliższej przyszłości.” mówi Aldus Jonathan O’Neill, CBRE Polska.
Alides nabył budynek od inwestora instytucjonalnego DEKA Immobilien, przy doradztwie pośrednika CBRE Polska. Kupującego wspierał zespół Dentons Poland Real Estate, pod kierownictwem partnera kancelarii Macieja Jodkowskiego, przy wsparciu prawnika Karola Lewandowskiego. Cena zakupu nie zostanie ujawniona.
Alides REIM S.A. to firma rodzinna na rynku nieruchomości, będąca częścią Gandawskiej Group Maes, założonej w 1892 r. Alides od pokoleń jest uznanym podmiotem w sektorze nieruchomości dzięki hybrydowemu profilowi inwestora i dewelopera. Dynamizm i ambicje tej rozwijającej się firmy wyrażają się w jakości, zrównoważonym rozwoju i innowacjach. Alides realizuje swoją strategię ekspansji w Belgii, Luksemburgu i w Polsce poprzez inwestycje w sektorze nieruchomości biurowych, mieszkaniowych, przemysłowych, hotelowych i służby zdrowia. Na podstawie sprawozdań finansowych na dzień 31 grudnia 2019 r., Alides ma skonsolidowany kapitał netto w wysokości 238 mln EUR i EBITDA w wysokości 24,3 mln EUR.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.