Komunikaty PR

Archicom z rekordową sprzedażą mieszkań w Łodzi

2024-03-13  |  13:05
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.15 MB )

W zaledwie miesiąc spółka Archicom sprzedała blisko 30 procent mieszkań w ramach pierwszego etapu inwestycji Flow, powstającej w Nowym Centrum Łodzi. Tym samym projekt pobił rekord sprzedażowy i jest obecnie najlepiej przyjętą przez kupujących inwestycją w Łodzi prowadzoną przez dewelopera.

 

Łódź czuje Flow

Flow to najnowszy projekt firmy Archicom realizowany w Nowym Centrum Łodzi – przestrzeni łączącej biznes, handel, kulturę oraz transport. W bezpośrednim sąsiedztwie Flow znajduje się Dworzec Łódź Fabryczna – jeden z największych i najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie, kompleks Miasto Kultury EC1 będący siedzibą instytucji naukowo – kulturalnych, a także przestrzeń biurowa i biznesowa - Brama Miasta. Teraz do krajobrazu Nowego Centrum Łodzi dołącza kolejny kluczowy element - projekt Flow, którego budowa wystartowała na początku lutego br. W pierwszym etapie inwestycji na terenie Flow powstaje budynek o wysokości 35 metrów i 9 piętrach, w którym znajdzie się 186 mieszkań o metrażu od 26 mkw. do blisko 60 mkw. oraz 6 lokali przeznaczonych na usługi, restauracje i kawiarnie. Obiekt zaoferuje łącznie ponad 7.000 mkw. powierzchni użytkowej. W niecały miesiąc od startu sprzedaży mieszkań w pierwszym etapie inwestycji zakupionych zostało już blisko 30 procent lokali.

- Flow to kolejny projekt, poprzez który realizujemy strategię tworzenia przyjaznych i komfortowych przestrzeni do życia w mieście. Nasza rola jako dewelopera nie ogranicza się jedynie do zaprojektowania i wybudowania inwestycji, niezwykle istotne jest dla nas stworzenie całej koncepcji i filozofii tego miejsca, które na stałe wpisze się w krajobraz tak priorytetowej przestrzeni miejskiej, jaką jest Nowe Centrum Łodzi. Dzięki Flow budować będziemy dodatkową wartość tej niezwykłej i ważnej dla mieszkańców miasta lokalizacji. Od samego początku upatrywaliśmy w tym projekcie ogromny potencjał, który ma swoje potwierdzenie w imponująco szybkiej sprzedaży lokali mieszkalnych już na pierwszym etapie realizacji inwestycji. Przez cztery tygodnie kupionych zostało 30 procent mieszkań, co umiejscawia Flow w czołówce naszych projektów pod względem sprzedaży w Łodzi – mówi Waldemar Olbryk, prezes firmy Archicom.

Arkady jak na dawnej kolei

Pierwszy z budynków powstający na terenie Flow to obiekt, który znajdować będzie się najbliżej Dworca Łódź Fabryczna. W związku z tym jego elementy architektoniczne nawiązywać będą do infrastruktury kolejowej. Parterową część budynku, która zagospodarowana zostanie na cele usługowe, restauracje oraz kawiarnie zdobić będą charakterystyczne stalowe arkady, spotykane w dawnych obiektach kolejowych. Elewacja budynku wykończona zostanie natomiast okładziną klinkieru elastycznego, tynkiem ryflowanym i tynkiem gładkim w zróżnicowanych odcieniach.

Zielony kwartał miasta

Flow wprowadzi zieleń do Nowego Centrum Łodzi, której brakuje w tej części miasta. Zielony teren tuż przy Dworcu Łódź Fabryczna oraz EC1 zachęcać będzie do zatrzymania się i chwili odpoczynku. Planowane we Flow park kieszonkowy oraz woonerf służyć będą nie tylko mieszkańcom, ale także podróżnym czekającym na pociąg, pracownikom okolicznych biur i wszystkim łodzianom. Nieregularny układ zieleni oraz specjalnie dobrane gatunki pozwolą osiągnąć ciekawą i przyjemną w odbiorze przestrzeń. Dodatkowo roślinność pozwoli retencjonować deszczówkę oraz wpłynie na regulację temperatury.

Flow powstaje na 2 ha terenu w Nowym Centrum Łodzi pomiędzy Dworcem Łódź Fabryczna a centrum naukowo – kulturalnym EC1. W ramach inwestycji powstanie tu pięć budynków, w których łącznie znajdzie się 1.250 mieszkań oraz lokale usługowo – gastronomiczne. Projekt realizować będzie koncepcję „miasta 15-minutowego”, gdzie mieszkańcy będą mieli dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych miejsc w obrębie 15 minut piechotą od miejsca zamieszkania. Wyróżnikiem projektu będzie wszechobecna zieleń, wśród której pojawią się miejsca do odpoczynku i relaksu, a także organizacji inicjatyw artystycznych. Projekt zachęcać będzie do mieszkania i pracy, spędzania wolnego czasu w otoczeniu natury oraz na spotkaniach z bliskimi w ulubionej restauracji czy na wydarzeniach kulturalnych i rozrywkowych. Niepowtarzalna lokalizacja inwestycji sprawi, że jej mieszkańcy na wyciagnięcie ręki będą mieli dojazd do innych rejonów Łodzi, ale też Polski i Europy. Teren będzie wyłączony z ruchu kołowego, otwarty na miasto i zagospodarowany zielenią. Inwestorem projektu Flow jest firma Archicom należąca do Grupy Echo Investment. Za projekt odpowiada Pracownia PIG Architekci. Pierwszy etap projektu zakończy się w 2025 roku. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na koniec 2028 roku.

Flow w liczbach:

2 ha terenu

5 budynków

1.250 mieszkań

Ponad 60.000 mkw. powierzchni użytkowej mieszkań i usług

Woonerf

Park kieszonkowy

Restauracje i lokale usługowe w parterach budynków

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.