Archicom z rekordową sprzedażą mieszkań w Łodzi

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
W zaledwie miesiąc spółka Archicom sprzedała blisko 30 procent mieszkań w ramach pierwszego etapu inwestycji Flow, powstającej w Nowym Centrum Łodzi. Tym samym projekt pobił rekord sprzedażowy i jest obecnie najlepiej przyjętą przez kupujących inwestycją w Łodzi prowadzoną przez dewelopera.
Łódź czuje Flow
Flow to najnowszy projekt firmy Archicom realizowany w Nowym Centrum Łodzi – przestrzeni łączącej biznes, handel, kulturę oraz transport. W bezpośrednim sąsiedztwie Flow znajduje się Dworzec Łódź Fabryczna – jeden z największych i najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie, kompleks Miasto Kultury EC1 będący siedzibą instytucji naukowo – kulturalnych, a także przestrzeń biurowa i biznesowa - Brama Miasta. Teraz do krajobrazu Nowego Centrum Łodzi dołącza kolejny kluczowy element - projekt Flow, którego budowa wystartowała na początku lutego br. W pierwszym etapie inwestycji na terenie Flow powstaje budynek o wysokości 35 metrów i 9 piętrach, w którym znajdzie się 186 mieszkań o metrażu od 26 mkw. do blisko 60 mkw. oraz 6 lokali przeznaczonych na usługi, restauracje i kawiarnie. Obiekt zaoferuje łącznie ponad 7.000 mkw. powierzchni użytkowej. W niecały miesiąc od startu sprzedaży mieszkań w pierwszym etapie inwestycji zakupionych zostało już blisko 30 procent lokali.
- Flow to kolejny projekt, poprzez który realizujemy strategię tworzenia przyjaznych i komfortowych przestrzeni do życia w mieście. Nasza rola jako dewelopera nie ogranicza się jedynie do zaprojektowania i wybudowania inwestycji, niezwykle istotne jest dla nas stworzenie całej koncepcji i filozofii tego miejsca, które na stałe wpisze się w krajobraz tak priorytetowej przestrzeni miejskiej, jaką jest Nowe Centrum Łodzi. Dzięki Flow budować będziemy dodatkową wartość tej niezwykłej i ważnej dla mieszkańców miasta lokalizacji. Od samego początku upatrywaliśmy w tym projekcie ogromny potencjał, który ma swoje potwierdzenie w imponująco szybkiej sprzedaży lokali mieszkalnych już na pierwszym etapie realizacji inwestycji. Przez cztery tygodnie kupionych zostało 30 procent mieszkań, co umiejscawia Flow w czołówce naszych projektów pod względem sprzedaży w Łodzi – mówi Waldemar Olbryk, prezes firmy Archicom.
Arkady jak na dawnej kolei
Pierwszy z budynków powstający na terenie Flow to obiekt, który znajdować będzie się najbliżej Dworca Łódź Fabryczna. W związku z tym jego elementy architektoniczne nawiązywać będą do infrastruktury kolejowej. Parterową część budynku, która zagospodarowana zostanie na cele usługowe, restauracje oraz kawiarnie zdobić będą charakterystyczne stalowe arkady, spotykane w dawnych obiektach kolejowych. Elewacja budynku wykończona zostanie natomiast okładziną klinkieru elastycznego, tynkiem ryflowanym i tynkiem gładkim w zróżnicowanych odcieniach.
Zielony kwartał miasta
Flow wprowadzi zieleń do Nowego Centrum Łodzi, której brakuje w tej części miasta. Zielony teren tuż przy Dworcu Łódź Fabryczna oraz EC1 zachęcać będzie do zatrzymania się i chwili odpoczynku. Planowane we Flow park kieszonkowy oraz woonerf służyć będą nie tylko mieszkańcom, ale także podróżnym czekającym na pociąg, pracownikom okolicznych biur i wszystkim łodzianom. Nieregularny układ zieleni oraz specjalnie dobrane gatunki pozwolą osiągnąć ciekawą i przyjemną w odbiorze przestrzeń. Dodatkowo roślinność pozwoli retencjonować deszczówkę oraz wpłynie na regulację temperatury.
Flow powstaje na 2 ha terenu w Nowym Centrum Łodzi pomiędzy Dworcem Łódź Fabryczna a centrum naukowo – kulturalnym EC1. W ramach inwestycji powstanie tu pięć budynków, w których łącznie znajdzie się 1.250 mieszkań oraz lokale usługowo – gastronomiczne. Projekt realizować będzie koncepcję „miasta 15-minutowego”, gdzie mieszkańcy będą mieli dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych miejsc w obrębie 15 minut piechotą od miejsca zamieszkania. Wyróżnikiem projektu będzie wszechobecna zieleń, wśród której pojawią się miejsca do odpoczynku i relaksu, a także organizacji inicjatyw artystycznych. Projekt zachęcać będzie do mieszkania i pracy, spędzania wolnego czasu w otoczeniu natury oraz na spotkaniach z bliskimi w ulubionej restauracji czy na wydarzeniach kulturalnych i rozrywkowych. Niepowtarzalna lokalizacja inwestycji sprawi, że jej mieszkańcy na wyciagnięcie ręki będą mieli dojazd do innych rejonów Łodzi, ale też Polski i Europy. Teren będzie wyłączony z ruchu kołowego, otwarty na miasto i zagospodarowany zielenią. Inwestorem projektu Flow jest firma Archicom należąca do Grupy Echo Investment. Za projekt odpowiada Pracownia PIG Architekci. Pierwszy etap projektu zakończy się w 2025 roku. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na koniec 2028 roku.
Flow w liczbach:
2 ha terenu
5 budynków
1.250 mieszkań
Ponad 60.000 mkw. powierzchni użytkowej mieszkań i usług
Woonerf
Park kieszonkowy
Restauracje i lokale usługowe w parterach budynków

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.