Bank BNP Paribas sfinansuje rozbudowę MLP Czeladź
MLP Group podpisało nową umowę z BNP Paribas Bank Polska S.A. Instytucja udzieliła finansowania w wysokości ponad 19,7 mln EUR. Środki zostaną wykorzystane na finansowanie oraz częściowe refinansowania projektu MLP Czeladź o docelowej powierzchni najmu około 68 tys. m2. W transakcji doradzała kancelaria Kycia Legal.
MLP Group sfinalizowało transakcję z BNP Paribas Bank Polska S.A. Zgodnie z ustalonymi warunkami instytucja udzieliła finansowania w wysokości ponad 19,7 mln EUR. Zawarcie transakcji obsługiwała kancelaria Kycia Legal. Pozyskane środki zostaną wykorzystane na finansowanie i częściowo refinansowanie projektu parku logistycznego MLP Czeladź.
W MLP Czeladź możliwe jest wybudowanie docelowo ponad 68,3 tys. m2 nowoczesnej powierzchni. Dotychczas do użytkowania przekazane zostały już obiekty oferujące łącznie 38 tys. m2 powierzchni. Wśród obecnych najemców są firmy SPAR, DS Smith oraz Italinox. W planie jest rozpoczęcie budowy kolejnych hal magazynowych.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sfinalizowania kolejnej, znaczącej transakcji z bankiem BNP Paribas. W imieniu MLP Group chciałabym podziękować tej wiodącej instytucji finansowej w Polsce za zaufanie i partnerską współpracę. Mam nadzieję na dalsze rozwijanie naszych wzajemnych relacji biznesowych” – powiedziała Monika Dobosz, CFO w MLP Group S.A.
„Cieszymy się, że po raz kolejny mamy możliwość zapewnić wsparcie w realizacji planów rozwojowych MLP Group. Cenimy naszą długoterminową współpracę i z satysfakcją oceniamy działania Spółki
w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju w swojej działalności biznesowej. Dziękujemy Spółce za zaufanie i liczymy na dalszy rozwój naszych relacji” – powiedział Marek Kowalski, dyrektor Departamentu Finansowania Strukturyzowanego i Nieruchomości w Banku BNP Paribas.
„Jest nam niezmiernie miło, że mogliśmy współpracować z MLP Group i BNP Paribas Bank Polska S.A. przy tym projekcie. Była to kolejna transakcja zrealizowana wspólnie przez MLP Group i BNP Paribas Bank Polska, przy której mieliśmy przyjemność doradzać. Obu stronom życzymy dalszej owocnej współpracy” – powiedział Grzegorz Kycia, partner w Kycia Legal.
MLP Czeladź to nowoczesne centrum logistyczne w budowie, które po ukończeniu oferowało będzie 5 budynków klasy A o łącznej powierzchni 68 332 m2 powierzchni magazynowo produkcyjnych. Inwestycja powstaje na działce liczącej 15,5 hektara.
MLP Czeladź jest parkiem szczególnie atrakcyjnym dla klientów zw względu na doskonałą lokalizację w pobliżu głównych dróg. Park znajduje się w pobliżu węzła łączącego autostradę A4 z drogą ekspresową S1, 15 km od portu lotniczego w Katowicach, 11 km od centrum miasta, w sąsiedztwie drogi ekspresowej S86 z Łodzi do Tych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.