Komunikaty PR

Biura inkluzywne to przyszłość, oto ich 3 filary

2023-06-21  |  11:00
Biuro prasowe

Pandemia zmieniła myślenie o przestrzeniach pracy. Zwróciła uwagę na aspekty wcześniej nie zauważane, np. poczucie bezpieczeństwa, a także na rozmaite wykluczenia, które utrudniają lub nawet uniemożliwiają pracę niektórym z nas. Na grupę inkluzywną.

 

Tymczasem zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników umysłowych rośnie. Proporcjonalnie do zmniejszającej się populacji, także w Polsce. To oznacza, że warto pomyśleć o osobach z niepełnosprawnościami, które mogłyby być na równi wartościowymi pracownikami, jeśli zapewni się im ku temu odpowiednie warunki.

 

Trzy filary miejsc pracy przyszłości

Na całym świecie żyje obecnie około 1,3 mld osób z niepełnosprawnościami, czy to natury fizycznej, umysłowej czy też sensorycznej. To potężna i bardzo zróżnicowana grupa ludzi o umiejętnościach często niczym nie różniących się od osób zdrowych. W Polsce mieszka 3 mln osób z orzeczoną niepełnosprawnością, a w gruncie rzeczy jest ich dwa razy więcej. To ogromny potencjał, z którego – przekładając ten problem na język ekonomiczny – po prostu nie opłaca się rezygnować. Firmy Steelcase i globalna organizacja wspierająca osoby niepełnosprawne G3ict (Global Initiative for Inclusive Information and Communication Technologies), przeprowadziły wielomiesięczne, szerokie badania na temat potrzeb osób z niepełnosprawnościami i opracowały plan wspomagający powstawanie integrujących miejsc pracy. W wyniku przeprowadzenia globalnej ankiety, wielu sesji oraz indywidualnych wywiadów jakościowych, wyłoniły się trzy filary, na których opierać się powinno biuro przyszłości: inkluzywności właśnie, zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i warunków motywujących do pracy. Innymi słowy, ma być ono miejscem, w którym każdemu towarzyszy poczucie, że wnosi swój wkład, pozostając przy tym unikalną osobą.

 

Nie równość, a sprawiedliwość
Badania przeprowadzone zostały w 28 krajach. Według nich tylko 49% osób uważa, że branża, w której pracuje rozumie, czym jest integrujące miejsce pracy, 64% twierdzi, że zapewnia mu ono bezpieczeństwo, a 53% traktuje je jako motywujące. Z badań wynika, że rozważania dotyczące dostępności i użyteczności przestrzeni fizycznych i narzędzi cyfrowych w miejscu pracy nadal nie nadążają za potrzebami i oczekiwaniami osób niepełnosprawnych, przyczyniając się do wykluczenia. Jak łatwo się domyślić, głównym problemem zauważanym przez osoby narażone na wykluczenie, jest dostępność technologii umożliwiającej im pracę oraz samej przestrzeni, nie dostosowanej do ich potrzeb. Polska organizacja „My Wspieramy” zauważa jeszcze inne bariery. Po pierwsze, wynikają one z przekonania, że niepełnosprawność oznacza niepełną zdolność do pracy, co prowadzi do dyskryminacji, a po drugie: z niewiedzy pracodawców uważających, że zatrudnianie tych osób wymaga wielu formalności i specjalnej wiedzy. - W gruncie rzeczy, jak przekonują firmy Steelcase i G3ict – najlepszym rozwiązaniem jest włączenie wszystkich grup do procesu projektowania biura – mówi Przemysław Zalewski z ARC Interiors, partnera firmy Steelcase w Polsce. - I nie chodzi przy tym o równość, a sprawiedliwość, czyli dopasowanie rozwiązań meblowych i technologicznych do potrzeb danych grup. Warto przy tym zadbać o kulturę pracy, edukację w zespole, otwartość, która ułatwi zrozumienie inkluzywności i unikanie wszelkich dyskryminacji czy barier.

 

Od czego zacząć?

Projekt Steelcase i G3ict jest ogólnodostępny. Zapewnia opartą na badaniach wiedzę wyjściową, określenie potrzeb pracowników wykluczonych, jak konkretne rozwiązania ułatwiające tworzenie integrujących przestrzeni pracy. Są to wskazówki i mapy koncepcyjne obejmujące każdy obszar funkcjonowania firm. - Projekt ten daje do myślenia - mówi Przemysław Zalewski. - Ostatnio definicja biura coraz bardziej ewoluuje, ale mamy wrażenie, że wprowadzenie do przestrzeni pracy inkluzywności, jest tym etapem uzupełniającym dotychczasowe myślenie o nowoczesnym biurze, pozwalającym w pełni wykorzystać potencjał nie tylko wybranych, a każdego pracownika. I co ważne, jest coraz więcej rozwiązań, np. mebli dostosowanych do różnych potrzeb czy technologii, które mogą wspierać pracodawców w realizacji trzech filarów biur przyszłości.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.