Biurowiec X20 w pełni skomercjalizowany
Proces komercjalizacji warszawskiego biurowca X20 dobiegł końca. Ostatnie umowy na wynajem powierzchni biurowej w obiekcie zarządzanym przez White Star Real Estate i AIG Global Real Estate dotyczą ekspansji dotychczasowych najemców. Po zawartej w maju umowie na zwiększenie powierzchni Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK, w lipcu podpisana została umowa ekspansji marki LaMania. Teraz na dobór dodatkowego metrażu zdecydował się jeden z pierwszych najemców X20 – Universal Music Polska. Tym samym budynek na warszawskim Mokotowie został wynajęty w 100%.
Obecny od trzech lat na warszawskim rynku biurowiec X20 oferuje ponad 16 000 mkw. całkowitej powierzchni najmu. Jednym z jego pierwszych najemców jest spółka Universal Music Polska, która podpisała główną umowę w 2020 roku, zajmując ponad 1500 mkw. na 4. i 5. piętrze budynku. Po trzech latach obecności w X20, największa firma fonograficzna w Polsce wynajęła kolejne 220 mkw. na 1. piętrze budynku. Dzięki tej ekspansji przestrzeń biurowa w warszawskiej nieruchomości została w pełni wynajęta.
Ekspansja Universal Music Polska w X20 to kolejny krok w rozwoju naszego biznesu. Dobór powierzchni w tym warszawskim biurowcu jest nieprzypadkowy – to właśnie tutaj znajduje się nasza siedziba, a już wkrótce powstanie niezależne studio nagrań. Chcemy stworzyć wielofunkcyjną i ergonomiczną przestrzeń zarówno dla naszych pracowników, jak i artystów, a warunki w X20 temu sprzyjają – mówi Katarzyna Szybowska, CFO w Universal Music Polska.
Universal Music Polska to niejedyny dotychczasowy najemca, który zdecydował się na zwiększenie wynajmowanej powierzchni w biurowcu na warszawskim Mokotowie. Do tego grona dołączyła również marka LaMania, która swoje biuro o powierzchni 816 mkw. na 1. piętrze budynku X20 wynajęła w grudniu 2022 roku, a w pierwszej połowie bieżącego roku dokonała ekspansji, zwiększając metraż do niemal 960 mkw.
W maju bieżącego roku rozszerzyliśmy współpracę z Polskim Standardem Płatności, operatorem BLIK. Fakt, że trzy ostatnie podpisane przez nas umowy (Polski Standard Płatności, LaMania i Universal Music Polska), dopełniające proces komercjalizacji nieruchomości, dotyczą ekspansji dotychczasowych najemców, jest dla nas bardzo znaczący, bo pokazuje, że obiekt jest dobrze zarządzany. Jest to dla nas tym bardziej budujące, że wynika z pracy specjalistów naszego wewnętrznego działu property management. Jesteśmy dumni z naszego zespołu, który w taki sposób buduje relacje z najemcami, że ich biznes się rozwija. A wszyscy wiemy, że dobrze przystosowane miejsce pracy służy produktywności i efektywności pracowników – mówi Bartosz Prytuła, Managing Partner w White Star Real Estate.
X20 to efektywny energetycznie budynek, który wyróżnia się zastosowaniem ekologicznych rozwiązań, poświadczonych certyfikatem BREEAM na poziomie bardzo dobrym. Obiekt oferuje najemcom nie tylko nowoczesną przestrzeń biurową klasy A, ale także wiele udogodnień, takich jak punkt ładowania samochodów elektrycznych czy aplikacja mobilna ułatwiająca korzystanie z infrastruktury.
Informacje o deweloperze (White Star Real Estate) i inwestorze (AIG):
White Star Real Estate jest znaną, międzynarodową firmą z wieloletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości, która zrealizowała łącznie ponad 60 wysokiej jakości projektów komercyjnych i mieszkaniowych. Wśród nich znaczącą część stanowi grupa prestiżowych budynków biurowych, a pozostałe inwestycje to magazyny, centra handlowe oraz osiedla domków jednorodzinnych i mieszkań. White Star Real Estate jest także doświadczonym zarządcą nieruchomości i częścią White Star Group, zajmującą się szeroko pojętymi nieruchomościami. White Star Group jest spółką holdingową założoną w celu realizacji usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami oraz inwestowaniem w nieruchomości i private equity, głównie w Europie Środkowej i Wschodniej.
AIG Global Real Estate założona w 1987 roku, stanowi grupę międzynarodowych firm w ramach AIG, która inwestuje oraz aktywnie zarządza sektorem nieruchomości na rzecz klientów i firm członkowskich AIG na całym świecie.
![CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1462886161,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem
![Skyliner w 100% wynajęty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_54203968,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skyliner w 100% wynajęty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.