Biurowiec X20 w pełni skomercjalizowany
Proces komercjalizacji warszawskiego biurowca X20 dobiegł końca. Ostatnie umowy na wynajem powierzchni biurowej w obiekcie zarządzanym przez White Star Real Estate i AIG Global Real Estate dotyczą ekspansji dotychczasowych najemców. Po zawartej w maju umowie na zwiększenie powierzchni Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK, w lipcu podpisana została umowa ekspansji marki LaMania. Teraz na dobór dodatkowego metrażu zdecydował się jeden z pierwszych najemców X20 – Universal Music Polska. Tym samym budynek na warszawskim Mokotowie został wynajęty w 100%.
Obecny od trzech lat na warszawskim rynku biurowiec X20 oferuje ponad 16 000 mkw. całkowitej powierzchni najmu. Jednym z jego pierwszych najemców jest spółka Universal Music Polska, która podpisała główną umowę w 2020 roku, zajmując ponad 1500 mkw. na 4. i 5. piętrze budynku. Po trzech latach obecności w X20, największa firma fonograficzna w Polsce wynajęła kolejne 220 mkw. na 1. piętrze budynku. Dzięki tej ekspansji przestrzeń biurowa w warszawskiej nieruchomości została w pełni wynajęta.
Ekspansja Universal Music Polska w X20 to kolejny krok w rozwoju naszego biznesu. Dobór powierzchni w tym warszawskim biurowcu jest nieprzypadkowy – to właśnie tutaj znajduje się nasza siedziba, a już wkrótce powstanie niezależne studio nagrań. Chcemy stworzyć wielofunkcyjną i ergonomiczną przestrzeń zarówno dla naszych pracowników, jak i artystów, a warunki w X20 temu sprzyjają – mówi Katarzyna Szybowska, CFO w Universal Music Polska.
Universal Music Polska to niejedyny dotychczasowy najemca, który zdecydował się na zwiększenie wynajmowanej powierzchni w biurowcu na warszawskim Mokotowie. Do tego grona dołączyła również marka LaMania, która swoje biuro o powierzchni 816 mkw. na 1. piętrze budynku X20 wynajęła w grudniu 2022 roku, a w pierwszej połowie bieżącego roku dokonała ekspansji, zwiększając metraż do niemal 960 mkw.
W maju bieżącego roku rozszerzyliśmy współpracę z Polskim Standardem Płatności, operatorem BLIK. Fakt, że trzy ostatnie podpisane przez nas umowy (Polski Standard Płatności, LaMania i Universal Music Polska), dopełniające proces komercjalizacji nieruchomości, dotyczą ekspansji dotychczasowych najemców, jest dla nas bardzo znaczący, bo pokazuje, że obiekt jest dobrze zarządzany. Jest to dla nas tym bardziej budujące, że wynika z pracy specjalistów naszego wewnętrznego działu property management. Jesteśmy dumni z naszego zespołu, który w taki sposób buduje relacje z najemcami, że ich biznes się rozwija. A wszyscy wiemy, że dobrze przystosowane miejsce pracy służy produktywności i efektywności pracowników – mówi Bartosz Prytuła, Managing Partner w White Star Real Estate.
X20 to efektywny energetycznie budynek, który wyróżnia się zastosowaniem ekologicznych rozwiązań, poświadczonych certyfikatem BREEAM na poziomie bardzo dobrym. Obiekt oferuje najemcom nie tylko nowoczesną przestrzeń biurową klasy A, ale także wiele udogodnień, takich jak punkt ładowania samochodów elektrycznych czy aplikacja mobilna ułatwiająca korzystanie z infrastruktury.
Informacje o deweloperze (White Star Real Estate) i inwestorze (AIG):
White Star Real Estate jest znaną, międzynarodową firmą z wieloletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości, która zrealizowała łącznie ponad 60 wysokiej jakości projektów komercyjnych i mieszkaniowych. Wśród nich znaczącą część stanowi grupa prestiżowych budynków biurowych, a pozostałe inwestycje to magazyny, centra handlowe oraz osiedla domków jednorodzinnych i mieszkań. White Star Real Estate jest także doświadczonym zarządcą nieruchomości i częścią White Star Group, zajmującą się szeroko pojętymi nieruchomościami. White Star Group jest spółką holdingową założoną w celu realizacji usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami oraz inwestowaniem w nieruchomości i private equity, głównie w Europie Środkowej i Wschodniej.
AIG Global Real Estate założona w 1987 roku, stanowi grupę międzynarodowych firm w ramach AIG, która inwestuje oraz aktywnie zarządza sektorem nieruchomości na rzecz klientów i firm członkowskich AIG na całym świecie.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.