BPI Real Estate Poland stawia na segment premium!
Tauber Promotion
Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl
Firma BPI Real Estate Poland, należąca do międzynarodowej grupy kapitałowej CFE z siedzibą w Brukseli, podsumowała swoją działalność na polskim rynku nieruchomości w pierwszej połowie 2023 roku. Belgijski deweloper pomyślnie rozpoczął proces budowy i komercjalizacji dwóch prestiżowych inwestycji - Chmielnej Duo w Warszawie oraz wieloetapowego projektu Cavallia w Poznaniu. Równocześnie firma z sukcesem kontynuowała realizację trzech pozostałych projektów w Polsce - ekskluzywnego osiedla Bernadovo w Gdyni, apartamentowca Czysta 4 we Wrocławiu oraz projektu Panoramiqa w Poznaniu. W minionym półroczu BPI Real Estate Poland złożyło również wniosek o pozwolenie na budowę nowej inwestycji premium zlokalizowanej na Mokotowie w Warszawie.
Aktualnie deweloper realizuje łącznie pięć inwestycji w Polsce, w ramach których powstanie ponad 900 nowoczesnych lokali mieszkalnych. W pierwszym półroczu firma odnotowała dobre tempo sprzedaży, sprzedając łącznie 159 mieszkań. To świadczy o zaufaniu, jakim cieszą się projekty BPI Real Estate Poland oraz o ich atrakcyjności dla klientów, poszukujących wysokiej jakości mieszkań w atrakcyjnych, miejskich lokalizacjach.
BPI Real Estate Poland ma również ambitne plany na drugą połowę roku. Firma zamierza skupić swoją działalność na zakupie nowych działek, koncentrując się na najwyższym segmencie rynku mieszkaniowego w Polsce, który ocenia jako najbardziej stabilny. W związku z tym, firma złożyła już wniosek o pozwolenie na budowę nowej inwestycji zlokalizowanej na Mokotowie w Warszawie. Przewiduje się, że prace budowlane związane z realizacją kolejnego projektu premium w portfolio belgijskiego dewelopera rozpoczną się w I kwartale 2024 roku.
– Obserwowany w ostatnim kwartale 2022 roku trend ponownego ożywienia rynku utrzymuje się. Gospodarka i sytuacja geopolityczna stabilizują się, co pozytywnie wpływa na wzrost zaufania klientów, w tym inwestorów do lokowania kapitału w nieruchomości. Trudno się więc dziwić, że ponad 95% naszych klientów to osoby kupujące mieszkania za gotówkę. Jednocześnie już teraz obserwujemy wpływ wprowadzenia kredytów z dopłatami na sprzedaż mieszkań w naszych inwestycjach. Wygląda to obiecująco w perspektywie wyników sprzedażowych w III kwartale 2023 roku. – podsumował Béranger Dumont, Dyrektor Generalny BPI Real Estate Poland.
Polska pozostaje bardzo ważnym rynkiem dla BPI Real Estate. Firma kontynuuje swoją misję tworzenia atrakcyjnych miejsc do życia, poprzez wysokiej jakości, inspirujące projekty deweloperskie, projektowane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
![CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1462886161,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem
![Skyliner w 100% wynajęty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_54203968,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skyliner w 100% wynajęty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.