Budynek SGI przy Łopuszańskiej 47 ma już zamkniętą bryłę
Konstrukcja nośna budynku przy ul. Łopuszańskiej 47, czyli fundamenty, ściany zewnętrzne, stropy i dach, są już gotowe. Wstawiono także okna i drzwi zewnętrzne. Budynek posiada więc zamkniętą bryłę. Dzięki temu można ochronić jego wnętrze przed deszczem czy śniegiem i zająć się jego wykończaniem. Budowa osiedla odbywa się więc szybciej niż zakładał to harmonogram.
Łopuszańska 47 to już dwunasta inwestycja realizowana przez SGI w stolicy, a także jedna z zapowiedzi nadchodzących zmian na warszawskich Włochach. Osiedle, które wyróżni się elegancją i ponadczasową prostotą, to idealna propozycja dla singli, rodzin z dziećmi, a także dla osób zainteresowanych kupnem mieszkania w celach inwestycyjnych.
– Architekci projektujący Łopuszańską 47, odwołali się do ponadczasowych wzorców modernizmu, stawiając na proste bryły w jasnych kolorach z akcentami z ceramicznej płytki klinkierowej i dopracowane detale ślusarki. Taki design nigdy nie wyjdzie z mody, przez co architektura długo zachowa świeżość i nie straci na aktualności. Na tym właśnie nam zależy, aby tworzone przez nas osiedla były ponadczasowe i atrakcyjne dla kolejnych pokoleń – mówi Robert Stachowiak, prezes SGI.
Łopuszańska 47 to 5-kondygnacyjny budynek z własnym patio zorientowanym na południowy zachód. Będzie więc miejscem relaksu i wyciszenia w otoczeniu roślinności, która dodatkowo stworzy intymną przestrzeń do wypoczynku. W budynku znajdzie się 96 mieszkań o metrażach od 39 do 100 m2. Do inwestycji przynależeć będzie 97 podziemnych miejsc postojowych oraz 20 miejsc postojowych naziemnych (w tym 2 z możliwością ładowania samochodów elektrycznych). Dla miłośników dwóch kółek zaplanowano natomiast 50 boksów rowerowych, a dla rodziców najmłodszych dzieci – wózkownię. Do każdego mieszkania będzie przynależeć duży balkon, przestronny taras lub prywatny ogródek, a bezpieczeństwo mieszkańców zapewni monitoring i zdalna kontrola dostępu. Mieszkania na parterze dodatkowo zostaną wyposażone w zewnętrzne rolety.
Docelowo przy Łopuszańskiej SGI wybuduje cztery budynki mieszkalne. W jednym z nich znajdzie się nawet sala fitness dla mieszkańców osiedla.
Pierwszy budynek SGI przy Łopuszańskiej ma już zamkniętą bryłę. Następnym etapem jego budowy będzie ocieplenie, położenie zewnętrznych tynków i w końcu wykończenie wnętrza, czyli wykonanie posadzek, instalacji sanitarno-technicznych, a także malowanie. Odbiór kluczy przez nowych mieszkańców planowany jest na początek 2025 roku.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.