Centor niezmiennie stawia na Polskę
Firma Centor, specjalizująca się w produkcji tarasowych drzwi zintegrowanych, systemów moskitier oraz rolet, zdecydowała o przedłużeniu umowy najmu z SEGRO, wiodącym właścicielem, zarządcą i deweloperem nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych. Australijskie przedsiębiorstwo już niemal cztery lata temu przeniosło swoją europejską produkcję do SEGO Logistics Park Stryków.
Centor korzysta w Strykowie z ponad 3 400 m2 nowoczesnej powierzchni produkcyjnej. Australijskie przedsiębiorstwo od 65 lat projektuje i wykonuje rozwiązania dla domów. Centor był wielokrotnie nagradzany za swoją działalność. Otrzymał między innymi kilka najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego Red Dot 2015, German Design Award 2017 oraz Red Dot Best Of The Best 2019.
- Podjęcie decyzji o przeniesieniu produkcji do Polski było dobrym krokiem, opartym na kompleksowych analizach. Nasza firma od lat posiada w Warszawie swoje biuro oraz siedzibę na całą Europę Centralną. Przez te niemal 4 lata Stryków sprawdził się dla nas jako świetna lokalizacja z dostępem do bardzo dobrej infrastruktury, co pozwoliło nam na zrealizowanie planów dotyczących zwiększenia produkcji i wkroczenia na nowe rynki w Europie. Firma SEGRO okazała się zaś świetnym partnerem biznesowym, dostarczając usługi na najwyższym poziomie, także w ostatnim, trudniejszym czasie – mówi Jörg Wagner, General Manager Centor w Europie.
- Cieszymy się, że firma Centor po raz kolejny obdarzyła nas zaufaniem. Jest to z jednej strony dowodem wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, z drugiej potwierdzeniem, że SEGRO Logistics Park Stryków, nasza największa inwestycja w Europie Centralnej, cieszy się uznaniem klientów, ze względu na swoją strategiczną lokalizację w samym sercu Polski – dodaje Waldemar Witczak, Dyrektor Regionalny SEGRO.
SEGRO Logistics Park Stryków to ponad 300 tys. m2 nowoczesnej przestrzeni produkcyjno-magazynowej. Obiekt położony jest w bliskiej odległości od skrzyżowania autostrady A1 z autostradą A2, stanowiąc doskonały hub dystrybucyjny dla całej Europy Środkowo-Wschodniej. Inwestycja będzie docelowo liczyła aż 400 tys. m2 powierzchni użytkowej. Jego infrastruktura już teraz obejmuje szerokie drogi wewnętrzne, rozległe place manewrowe oraz parkingi dla pracowników i klientów. Wszystkie nowopowstające na terenie parku obiekty objęte są ekologiczną certyfikacją BREEAM.
II etap inwestycji Bemosphere na finiszu
Mieszkanie #naStart z kredytem 0% i gość specjalny na Mieszkaniowym Dniu Otwarty
ATLAS wspiera Fachowców – nowe szkolenia z M-systemu!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.