City Logistics Kraków Airport. Tu będą powstawać nowoczesne Paczkomaty® InPost
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, dostarczy powierzchnię dedykowaną produkcji Paczkomatów® InPost i rozbuduje centrum badawczo-rozwojowe firmy. Fabryka Paczkomatów® powstanie w ramach nowo tworzonego parku City Logistics Kraków Airport, zajmie łącznie 7230 m kw. i będzie wyposażona w panele fotowoltaiczne. Miejski park Panattoni o powierzchni 12 500 m kw. to strategiczna inwestycja dewelopera w Małopolsce z modułami SBU i odpowiedź na rosnący popyta na powierzchnię przemysłową w okolicach Krakowa. Nowy park powstanie tuż przy węźle Balice II A4 i będzie dostępny już latem tego roku. Cała inwestycja zostanie poddana certyfikacji BREEAM na ocenę Very Good.
Panattoni na drodze ewolucji paczkomatów. Firma wynajęła 7230 m kw. (produkcja: 5800 m kw.; biura: 1432 m kw.) w City Logistics Kraków Airport. Dzięki temu InPost zwiększy efektywność procesów produkcyjnych przy zagwarantowaniu dogodnej lokalizacji miejsca pracy dla załogi i zwiększy zatrudnienie. W City Logistics Kraków Airport - oprócz produkcji Paczkomatów® (włączając w to elektromontaż modułów z ekranami dotykowymi) - rozbudowane zostanie centrum badawczo-rozwojowe z dwoma laboratoriami i showroomem. Będą tam prowadzone prace rozwojowe i testy nowych rozwiązań.
Realizacja obiektu produkcyjnego dla InPost w ramach parku Panattoni to już kolejna współpraca obu firm – dotychczas operator logistyczny wynajął łącznie 250 000 m kw., z czego ponad 9 000 m kw. w innym krakowskim parku dedykowanym logistyce miejskiej - City Logistics Kraków I. Jak komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni: „Kolejny raz ogłaszamy inwestycję w Krakowie, która wpisuje się w ostatnią milę, a dodatkowo będzie zlokalizowana przy lotnisku. Dlatego warto podkreślić znaczenie parku, chociażby ze względu na niełatwy rynek serca Małopolski” i dodaje: ”Kraków charakteryzuje ograniczona podaż gruntów, skutkująca ich relatywnie wysokimi cenami, a drugie co do wielkości miasto w Polsce pod względem obszaru, jak i liczby mieszkańców powinno posiadać własne zaplecze magazynowe. Dlatego jestem przekonany, że City Logistics Kraków Airport pozwoli rozwinąć skrzyła wielu podmiotom”. Stanie się tak między innymi ze względu na dostępną w ramach City Logistics Kraków Airport formułę Small Business Units. Moduły o minimalnej powierzchni 1200 m kw. będą dostępne już w lipcu 2021 r.
Liczba Paczkomatów® w Polsce zwiększyła się już do przeszło 11 000 urządzeń, ponad dwukrotnie przekraczając liczbę placówek własnych Poczty Polskiej. Według raportu Gemius z marca 2020 r. 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy. Jak komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost: „Rozbudowa naszej infrastruktury to nie tylko nowe lokalizacje Paczkomatów® – a chcemy powiększać w tym roku sieć o 100 maszyn tygodniowo. Obok nowych sortowni i centrów logistycznych oraz inwestycji w IT – naszym priorytetem jest umocnienie pozycji czołowego producenta maszyn w Europie. Dzięki temu możemy szybko wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania w naszych maszynach i jako pierwsi testować pomysły, których nikt jeszcze nie zastosował na rynku. Mamy opatentowane większość nowatorskich elementów zastosowanych w naszych Paczkomatach® – co daje nam dodatkowe możliwości rozwoju. Teraz uruchamiamy także centrum badawczo-rozwojowe wraz z laboratorium, by opracowywać kolejne innowacje”.
W zgodzie ze zrównoważonym rozwojem. City Logistics Kraków Airport, jak wszystkie nowopowstające inwestycje Panattoni w ramach portfolio własnych parków, przejdzie proces certyfikacji BREEAM na poziomie Very Good. Wokół przeszklonych biur budynku powstaną przestrzenie zielone i strefy relaksu oraz infrastruktura rowerowa, a roślinność będzie dostosowana do lokalnych warunków atmosferycznych. Powierzchnia dedykowana Inpost wyposażona zostanie w instalację fotowoltaiczną, a pracownicy firmy będą mieli zwiększony dostęp do światła dziennego nie tylko dzięki dodatkowym świetlikom w dachu, ale i bocznemu doświetleniu elewacyjnemu.
City Logistics Kraków Airport - logistyka miejska blisko lotniska. Najnowsza inwestycja Panattoni w ramach konceptu City Logistics to 12 500 m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej. Park zlokalizowany jest w Cholerzynie, w sąsiedztwie jedynego krakowskiego lotniska położonego w Balicach, tuż przy węźle Balice II A4, po stronie wjazdu na autostradę w kierunku Katowic. W pobliżu City Logistics Kraków Airport znajdują się obiekty przemysłowe, a najemcy parku docenią dostęp do infrastruktury drogowej –dogodny dojazd zarówno do miasta, jak i do autostrady A4, stanowiącej obwodnicę Krakowa.
Wysyp ogłoszeń na rynku najmu, ale castingi na lokatorów jeszcze się zdarzają
Murapol Helio – nowa inwestycja mieszkaniowa na toruńskim Jarze
W kwietniu budownictwo mieszkaniowe z wyraźną korektą wiosennego optymizmu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Coraz bliżej powstania świadomej sztucznej inteligencji. Potrzebne są działania zapobiegające niewłaściwemu jej wykorzystaniu
O sztucznej inteligencji mówi się już coraz częściej w kontekście możliwości i zagrożeń, jakie przyniesie powstanie globalnej sztucznej inteligencji. To model, który byłby zdolny do myślenia takiego, jakim cechuje się człowiek, ale jego możliwości obliczeniowe przewyższałyby możliwości ludzkiego mózgu kilka milionów razy. Rodzi to uzasadnione obawy o bezpieczeństwo, stąd postulat, by uczestnicy rynku składali przysięgę na wzór przysięgi Hipokratesa. Zgodnie z nią mieliby dbać o to, by zastosowania technologii miały wymiar etyczny. Zdaniem ekspertów potrzebnych jest też więcej szczegółowych regulacji.
Bankowość
Zapóźnienie w transformacji może obniżyć konkurencyjność całej gospodarki. Konieczne przyjęcie ustawy o ochronie klimatu
– Biznes jest gotowy na Fit for 55 i co ciekawe, banki też są na to gotowe. Natomiast niegotowe są polskie regulacje i polska energetyka. Tym, co jest nam teraz w Polsce potrzebne, są dobre strategie i dobre planowanie – ocenia Ilona Jędrasik, nowa prezes zarządu Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi. Jak wskazuje, polska energetyka musi zdecydowanie przyspieszyć z transformacją w kierunku odnawialnych źródeł, ponieważ w scenariuszu business as usual konsekwencją może być spadek konkurencyjności całej krajowej gospodarki.
Transport
CPK nadal pod znakiem zapytania. Wyzwaniem jest nie tylko budowa lotniska, ale także sieci kolejowej
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) pod znakiem zapytania. Nowy rząd wciąż przeprowadza audyty. Budowa, zapowiadana jako największe przedsięwzięcie infrastrukturalne w historii, to nie tylko plan potężnego lotniska między Warszawą a Łodzią, ale także obejmująca cały kraj przebudowa sieci kolejowej. – Powinniśmy obniżać temperaturę sporu wokół Centralnego Portu Komunikacyjnego i przechodzić do konkretnych, bardziej operacyjnych decyzji – ocenia Michał Litwin dyrektor generalny Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.