CitySpace kontynuuje dynamiczny rozwój. Będą kolejne lokalizacje
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
CitySpace właśnie otworzył dodatkowe biura w Warszawie i powiększa centra we Wrocławiu i Gdańsku. W planach są otwarcia dwóch kolejnych lokalizacji i wejście na nowy rynek. Szybką ekspansję CitySpace umożliwia przemyślana strategia i dobra koniunktura na rynku. Operator dysponuje obecnie 18 tys. mkw. powierzchni elastycznej w 5 miastach Polski. Rozwój marki wspiera jej właściciel – Echo Investment – dywersyfikując dzięki temu swoje portfolio usług.
CitySpace – jeden z największych operatorów elastycznych powierzchni biurowych w Polsce – nie zwalnia tempa rozwoju. Ekspansji marki w Polsce sprzyja nie tylko dobra strategia, ale także przynależność do grupy Echo Investment. Operator część biur otwiera w budynkach należących do Echo, co przynosi korzyści obu podmiotom. – Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój Echo Investment w sektorze biurowym, posiadanie partnera, który pozwala odpowiadać na potrzeby najemców nie tylko na rynku umów długoterminowych, ale także w segmencie umów krótkoterminowych, jest kluczowe. Dzięki obecności CitySpace w naszym portfolio, oferta Echo Investment może być szyta na miarę, a nasze budynki mogą być dostosowywane do przyszłych potrzeb najemców i wynajmujących – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment. – W ciągu ostatnich kilku lat polski rynek biurowy przeszedł ogromną transformację, a elastyczne rozwiązania przyciągają coraz bardziej zróżnicowaną grupę klientów. Ostatnie miesiące także wykazały wzrost znaczenia dostawców elastycznych powierzchni biurowych i widzimy, że ten trend się utrzymuje – zauważa.
Mocny rozwój w trzech miastach
Tylko w pierwszym półroczu 2020 roku CitySpace powiększył zarządzaną przez siebie powierzchnię o ponad 3,2 tys. mkw. m.in. o nowe biuro w kompleksie O3 Business Campus w Krakowie (ponad 1,7 tys. mkw.). Dzięki dalszemu rozwojowi w ostatnim czasie w Warszawie powiększyło się biuro w centrum Beethovena, a łączna liczba miejsc stanowisk pracy w tym obiekcie to aktualnie 326. Nowością jest sektor z własną kuchnią – to przestrzeń biurowa stworzona z myślą o jednej firmie (zwykle kuchnie są wspólne). W nowej strefie jest także sala spotkań na wyłączność, która może posłużyć jako gabinet. Do strefy wchodzi się przez niezależne wejście. W centrum Beethovena znajdują się różnorodne przestrzenie do pracy: strefa coworkingowa, biura typu open space, ciche i kameralne prywatne gabinety, a także dedykowane pokoje do spotkań. Takie urozmaicenie to standard we wszystkich centrach CitySpace w Polsce. Typowe udogodnienia to także: pełne umeblowanie i wyposażenie biur oraz przestrzeni wspólnych, recepcja, serwis sprzątający, wsparcie IT oraz menedżerów biura, czy możliwość instalacji firmowych urządzeń w serwerowni.
Dodatkowa przestrzeń we wrocławskim biurowcu Nobilis Business House otworzy się już w październiku. Przybędzie prawie 800 mkw. elastycznej powierzchni biurowej, dzięki czemu łączna wielkość biur przekroczy 2 tys. mkw. Po zmianach do dyspozycji firm będzie ponad 300 stanowisk pracy w biurach typu open space oraz w gabinetach.
Z kolei otwarcie w Gdańsku planowane jest na styczeń 2021. W budynku Tryton Business House operator wprowadza nowości: coworking, kolejną kuchnię i recepcję, która mieścić się będzie na parterze biurowca. W projektowaniu nowej przestrzeni uczestniczyła firma Mikomax, specjalizująca się w tworzeniu biur dopasowanych do potrzeb. Po modernizacji także w Gdańsku wielkość elastycznej powierzchni biurowej przekroczy 2 tys. mkw.
CitySpace na nowym lokalnym rynku
CitySpace dostrzega potencjał rozwoju zwłaszcza na rynkach poza Warszawą. W planach na najbliższe miesiące jest uruchomienie dwóch kolejnych lokalizacji we Wrocławiu i Katowicach. Dodatkowo operator zakłada, że w perspektywie najbliższych dwóch lat wejdzie na nowy rynek regionalny. – Sytuacja na rynku udowadnia nam, że pozycja biur elastycznych jest ugruntowana, a ich rola będzie rosnąć, szczególnie w regionach, dlatego z optymizmem i uważnością przyglądamy się sytuacji, szukając optymalnych projektów do rozwoju naszego konceptu – wyjaśnia Jarosław Bator, dyrektor zarządzający CitySpace.
Wśród zróżnicowanej grupy klientów korzystających z biur CitySpace są takie firmy, jak: Northpass, EPP, Duco, Pro Progressio i Feno. Jak podkreśla operator, coraz więcej firm pyta o biura elastyczne, bo ma świadomość, że dzięki temu ogranicza ryzyko związane z nieproduktywnym wykorzystaniem przestrzeni biurowej. – Klientom trudno określić przyszłe potrzeby przy wynajmowaniu tradycyjnych biur na kilka lat. Firmy się rozbudowują lub kurczą, dlatego przestrzeni jest zawsze albo za mało, albo za dużo. Rozwiązania elastyczne pozwalają dostosowywać liczbę stanowisk pracy do bieżącej sytuacji, a tym samym umożliwiają zapobieganie stratom finansowym i są elementem zarządzania ryzykiem biznesowym – mówi Jarosław Bator. Jak podkreśla, znaczenie przestrzeni elastycznych wzrosło w czasie pandemii, ponieważ wiele firm doceniło model hybrydowy, łączący pracę biurową ze zdalną: – Już w maju część firm zgłaszała chęć powrotu do trybu stacjonarnego lub przejście na tryb mieszany. Głównym powodem były trudności, które wystąpiły podczas przedłużającego się okresu pracy zdalnej, takie jak: brak możliwości wygospodarowania komfortowego miejsca do pracy, budowania więzi pomiędzy pracownikami, czy ograniczony dostęp do nowoczesnych technologii, zaawansowanej infrastruktury i wsparcia IT.
CitySpace zarządza biurami elastycznymi w pięciu miastach Polski: w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach i Krakowie. Prowadzi w tych miastach 10 centrów biurowych, z czego połowę w Warszawie. CitySpace dysponuje na dziś 2,3 tys. miejscami pracy na blisko 18 tys. mkw. powierzchni elastycznej.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.