CitySpace kontynuuje dynamiczny rozwój. Będą kolejne lokalizacje
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
CitySpace właśnie otworzył dodatkowe biura w Warszawie i powiększa centra we Wrocławiu i Gdańsku. W planach są otwarcia dwóch kolejnych lokalizacji i wejście na nowy rynek. Szybką ekspansję CitySpace umożliwia przemyślana strategia i dobra koniunktura na rynku. Operator dysponuje obecnie 18 tys. mkw. powierzchni elastycznej w 5 miastach Polski. Rozwój marki wspiera jej właściciel – Echo Investment – dywersyfikując dzięki temu swoje portfolio usług.
CitySpace – jeden z największych operatorów elastycznych powierzchni biurowych w Polsce – nie zwalnia tempa rozwoju. Ekspansji marki w Polsce sprzyja nie tylko dobra strategia, ale także przynależność do grupy Echo Investment. Operator część biur otwiera w budynkach należących do Echo, co przynosi korzyści obu podmiotom. – Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój Echo Investment w sektorze biurowym, posiadanie partnera, który pozwala odpowiadać na potrzeby najemców nie tylko na rynku umów długoterminowych, ale także w segmencie umów krótkoterminowych, jest kluczowe. Dzięki obecności CitySpace w naszym portfolio, oferta Echo Investment może być szyta na miarę, a nasze budynki mogą być dostosowywane do przyszłych potrzeb najemców i wynajmujących – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment. – W ciągu ostatnich kilku lat polski rynek biurowy przeszedł ogromną transformację, a elastyczne rozwiązania przyciągają coraz bardziej zróżnicowaną grupę klientów. Ostatnie miesiące także wykazały wzrost znaczenia dostawców elastycznych powierzchni biurowych i widzimy, że ten trend się utrzymuje – zauważa.
Mocny rozwój w trzech miastach
Tylko w pierwszym półroczu 2020 roku CitySpace powiększył zarządzaną przez siebie powierzchnię o ponad 3,2 tys. mkw. m.in. o nowe biuro w kompleksie O3 Business Campus w Krakowie (ponad 1,7 tys. mkw.). Dzięki dalszemu rozwojowi w ostatnim czasie w Warszawie powiększyło się biuro w centrum Beethovena, a łączna liczba miejsc stanowisk pracy w tym obiekcie to aktualnie 326. Nowością jest sektor z własną kuchnią – to przestrzeń biurowa stworzona z myślą o jednej firmie (zwykle kuchnie są wspólne). W nowej strefie jest także sala spotkań na wyłączność, która może posłużyć jako gabinet. Do strefy wchodzi się przez niezależne wejście. W centrum Beethovena znajdują się różnorodne przestrzenie do pracy: strefa coworkingowa, biura typu open space, ciche i kameralne prywatne gabinety, a także dedykowane pokoje do spotkań. Takie urozmaicenie to standard we wszystkich centrach CitySpace w Polsce. Typowe udogodnienia to także: pełne umeblowanie i wyposażenie biur oraz przestrzeni wspólnych, recepcja, serwis sprzątający, wsparcie IT oraz menedżerów biura, czy możliwość instalacji firmowych urządzeń w serwerowni.
Dodatkowa przestrzeń we wrocławskim biurowcu Nobilis Business House otworzy się już w październiku. Przybędzie prawie 800 mkw. elastycznej powierzchni biurowej, dzięki czemu łączna wielkość biur przekroczy 2 tys. mkw. Po zmianach do dyspozycji firm będzie ponad 300 stanowisk pracy w biurach typu open space oraz w gabinetach.
Z kolei otwarcie w Gdańsku planowane jest na styczeń 2021. W budynku Tryton Business House operator wprowadza nowości: coworking, kolejną kuchnię i recepcję, która mieścić się będzie na parterze biurowca. W projektowaniu nowej przestrzeni uczestniczyła firma Mikomax, specjalizująca się w tworzeniu biur dopasowanych do potrzeb. Po modernizacji także w Gdańsku wielkość elastycznej powierzchni biurowej przekroczy 2 tys. mkw.
CitySpace na nowym lokalnym rynku
CitySpace dostrzega potencjał rozwoju zwłaszcza na rynkach poza Warszawą. W planach na najbliższe miesiące jest uruchomienie dwóch kolejnych lokalizacji we Wrocławiu i Katowicach. Dodatkowo operator zakłada, że w perspektywie najbliższych dwóch lat wejdzie na nowy rynek regionalny. – Sytuacja na rynku udowadnia nam, że pozycja biur elastycznych jest ugruntowana, a ich rola będzie rosnąć, szczególnie w regionach, dlatego z optymizmem i uważnością przyglądamy się sytuacji, szukając optymalnych projektów do rozwoju naszego konceptu – wyjaśnia Jarosław Bator, dyrektor zarządzający CitySpace.
Wśród zróżnicowanej grupy klientów korzystających z biur CitySpace są takie firmy, jak: Northpass, EPP, Duco, Pro Progressio i Feno. Jak podkreśla operator, coraz więcej firm pyta o biura elastyczne, bo ma świadomość, że dzięki temu ogranicza ryzyko związane z nieproduktywnym wykorzystaniem przestrzeni biurowej. – Klientom trudno określić przyszłe potrzeby przy wynajmowaniu tradycyjnych biur na kilka lat. Firmy się rozbudowują lub kurczą, dlatego przestrzeni jest zawsze albo za mało, albo za dużo. Rozwiązania elastyczne pozwalają dostosowywać liczbę stanowisk pracy do bieżącej sytuacji, a tym samym umożliwiają zapobieganie stratom finansowym i są elementem zarządzania ryzykiem biznesowym – mówi Jarosław Bator. Jak podkreśla, znaczenie przestrzeni elastycznych wzrosło w czasie pandemii, ponieważ wiele firm doceniło model hybrydowy, łączący pracę biurową ze zdalną: – Już w maju część firm zgłaszała chęć powrotu do trybu stacjonarnego lub przejście na tryb mieszany. Głównym powodem były trudności, które wystąpiły podczas przedłużającego się okresu pracy zdalnej, takie jak: brak możliwości wygospodarowania komfortowego miejsca do pracy, budowania więzi pomiędzy pracownikami, czy ograniczony dostęp do nowoczesnych technologii, zaawansowanej infrastruktury i wsparcia IT.
CitySpace zarządza biurami elastycznymi w pięciu miastach Polski: w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach i Krakowie. Prowadzi w tych miastach 10 centrów biurowych, z czego połowę w Warszawie. CitySpace dysponuje na dziś 2,3 tys. miejscami pracy na blisko 18 tys. mkw. powierzchni elastycznej.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.