Cosentino Poland wprowadzi się do MLP Poznań West
Globalny dostawca produktów do wykańczania wnętrz dołączy do grona najemców MLP Poznań West. Firma Cosentino Poland będzie miała do dyspozycji łącznie ponad 4,1 tys. m2 nowoczesnej powierzchni, w ramach której zaplanowano również showroom. Przekazanie obiektu planowane jest w na początku 2023 r. W zawarciu transakcji doradzała firma Colliers.
MLP Group szybko poszerza portfel najemców rozbudowywanego parku logistycznego MLP Poznań West. Kolejnym klientem została firma Cosentino Poland, która podpisała umowę dotyczącą najmu nieco ponad 4,1 tys. m2. Zgodnie z ustaleniami na cele magazynowe przeznaczone będzie ok. 3,8 tys. m2. Z kolei powierzchnie biurowe zajmą ponad 300 m2. W ramach tej części obiektu powstanie również tzw. showroom. Przekazanie najemcy gotowych przestrzeni magazynowych planowane jest na początku 2023 r. W sfinalizowaniu transakcji najemcę wspierała firma doradcza Colliers.
Cosentino Group to pochodząca z Hiszpanii, globalna firma rodzinna, wytwarzająca i sprzedająca innowacyjne materiały wysokiej jakości przeznaczone dla branży architektury i wzornictwa.
„Bardzo cieszymy się z poszerzenia grona naszych najemców. Zakontraktowaną powierzchnię budowaliśmy dotychczas na zasadach spekulacyjnych mając pełne przekonanie, że szybko zostanie skomercjalizowana. Przygotowywany obiekt jest już na zaawansowanym etapie realizacji. Dlatego gotową powierzchnię będziemy mogli przekazać do użytkowania firmie Cosentino Poland już na początku przyszłego roku. MLP Poznań West jest jednym z najbardziej popularnych centrów logistycznych w ramach posiadanego przez nas portfolio. Najemcom zapewniamy wysoki standard obiektów, przy jednoczesnym wdrażaniu rozwiązań wpływających na ochronę środowiska. Wszystkie nowo powstające budynki objęte są systemem certyfikacji BREEAM” – powiedział Tomasz Pietrzak, Leasing Director Poland w MLP Group S.A.
„Firma Cosentino jest już na rynku od ponad 40 lat. Z małego zakładu kamieniarskiego położonego na południu Hiszpanii rozrosła się do rodzinnej korporacji mającej swoje centra logistyczne na całym świecie. Od 2016 firma mocno rozwija się również na rynku polskim. Świetne wyniki warszawskiego oraz katowickiego centrum, utorowały drogę kolejnej inwestycji jaką jest magazyn w Poznaniu. Jestem przekonany, że jest to dopiero początek naszych inwestycji w Polsce” – powiedział Andrzej Włodarczyk, General Manager w Cosentino Poland.
- Region Wielkopolski stanowi jedną z najbardziej pożądanych przez najemców lokalizacji w Polsce. Dobra infrastruktura, stosunkowo bliska odległość od zachodniej granicy oraz dostęp do wykwalifikowanej kadry sprawiają, że chętnie lokują się tu firmy z różnych sektorów. Jestem przekonana, że to w połączeniu z nowoczesną powierzchnią oferowaną w ramach parku MLP Poznań West zapewni firmie Cosentino idealne warunki do dalszego, dynamicznego rozwoju – powiedziała Dorota Koseska, Senior Associate w Dziale Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych w Colliers.
Centrum logistyczne MLP Poznań West docelowo dostarczy ponad 141 tys. m2 najnowocześniejszej przestrzeni magazynowo-biurowej na terenie o powierzchni 29 ha. Nowe hale będą miały podwyższoną wysokość do 11,5 m. MLP Poznań West jest zlokalizowany po zachodniej stronie Poznania w pobliżu drogi ekspresowej S11, zaledwie 7 km od węzła z autostradą A2. Doskonała lokalizacja jest atrakcyjna dla różnego rodzaju biznesu.
Za realizację obiektów magazynowych w ramach MLP Poznań West odpowiedzialna jest spółka W.P.I.P., będąca ekspertem w budowaniu i wyposażaniu obiektów przemysłowych zaawansowanych technologicznie, a także zrównoważonych, w których stosowane są rozwiązania spełniające wysokie standardy środowiskowe.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.