CTP wybuduje sieć parków logistycznych w Polsce
CTP, największy deweloper obiektów przemysłowych w Europie Środkowej i Wschodniej nawiązuje strategiczne partnerstwo z działającym w Polsce MDC², by wybudować rozsiane po całej Polsce parki biznesowe z pełnym serwisem. Budowa pierwszych trzech obiektów rozpocznie się w pierwszym kwartale 2021 roku. W pierwszym roku realizacji projektu CTP zainwestuje 200 milionów euro.
Należąca do pierwszej piątki europejskich deweloperów obiektów przemysłowych firma CTP, mająca w swoim portfolio 6,3 miliona m kw., wprowadza do Polski swoją sieć CTPark w odpowiedzi na ogromne zapotrzebowanie na obiekty logistyczne w tym regionie.
„Polska to największa gospodarka w Europie Środkowej i Wschodniej, która ma strategiczne położenie i znajduje się niedaleko Niemiec, dlatego jest niezmiernie atrakcyjna z punktu widzenia logistyki”, wyjaśnia Remon Vos, prezes CTP. „Roboty budowlane rozpoczniemy w Warszawie i Katowicach, a jednocześnie będziemy poszukiwać kolejnych miejsc w Polsce, w których mogłyby powstać najnowocześniejsze, zrównoważone parki dla 700 naszych klientów. Docierają do nas sygnały, że zapotrzebowanie na obiekty logistyczne i przemysłowe w regionie Warszawy i innych dużych polskich miast jest ogromne.”
CTP będzie realizować w Polsce ogłoszony dzisiaj projekt we współpracy z MDC², deweloperem obiektów logistycznych, mającym swoje biura w Warszawie i Katowicach. Hadley Dean, założyciel MDC², przyznaje: „Polska to drugi pod względem tempa wzrostu rynek logistyczny w Europie, dlatego cieszymy się, że będziemy mogli odegrać znaczącą rolę w realizacji działań ekspansyjnych CTP.” MDC² to zespół doświadczonych ekspertów z branży nieruchomości, który w ciągu ostatnich 15 lat zrealizował parki logistyczne o powierzchni ponad trzech milionów m kw.
CTP działa aktywnie na siedmiu rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, tj. w Czechach, na Słowacji, w Rumunii, Serbii, na Węgrzech, w Bułgarii i Polsce. Firma posiada w swoim portfolio 6,3 miliona m kw., kolejnych 700 tys. m kw. jest w trakcie realizacji, tym samym do 2023 roku najprawdopodobniej uda jej się przekroczyć 10 milionów m kw. całkowitej powierzchni najmu. CTP to pierwszy deweloper obiektów przemysłowych w regionie, który uzyskał certyfikat BREEAM dla całego posiadanego przez siebie portfolio obiektów.
O CTP Group
CTP Group to właściciel nieruchomości komercyjnych, deweloper i firma zarządzająca nieruchomościami, która oferuje kompleksowe usługi w sektorze nieruchomości logistycznych. Grupa specjalizuje się w budowie i zarządzaniu oraz jest właścicielem najnowocześniejszych, przyjaznych dla klientów parków biznesowych/logistycznych, z których korzystają wiodące firmy krajowe i zagraniczne, strategicznie inwestujące w nowe lub już rozpoczęte projekty. CTP Group to największy właściciel–deweloper luksusowych nieruchomości przemysłowych i logistycznych, oferujący kompleksowe usługi w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE). Na podstawowy portfel nieruchomości Grupy składa się 6 milionów metrów kwadratowych nieruchomości Klasy A w ponad 100 strategicznych lokalizacjach w siedmiu krajach CEE: w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Serbii, Rumunii, Polsce i Bułgarii. W ramach swojego długofalowego zaangażowania CTP dąży do tego, by budować i posiadać najbardziej efektywne i ekologiczne obiekty, dlatego już teraz 100% należących do jej portfela budynków logistyczno-przemysłowych posiada certyfikat BREEAM („bardzo dobry” lub „doskonały”), a do końca 2021 roku działalność firmy ma być całkowicie neutralna pod względem emisji CO2.
O MDC²
MDC² to deweloper i firma zarządzająca obiektami logistycznymi i magazynowymi z siedzibą w Polsce, którą w 2021 roku założyli doświadczeni specjaliści z branży nieruchomości komercyjnych: Hadley Dean, Jeremy Cordery, Peter Love, tworząc zespół mający na swoim koncie projekty magazynowe o łącznej powierzchni ponad 3 milionów m kw., zrealizowane na przestrzeni ostatnich 15 lat. Firma zajmuje się budową, obrotem i zarządzaniem zrównoważonymi, nowoczesnymi obiektami logistycznymi w Polsce, drugim pod względem tempa wzrostu rynku logistycznym w Europie. MDC² koncentruje swoje działania na polskim rynku i na rozwoju wybranej klasy aktywów przez solidny zespół z dwudziestoletnim doświadczeniem w budowie i marketingu obiektów logistycznych i magazynowych. Dzięki wspólnemu przedsięwzięciu z CTP Group, MDC² będzie mogło rozpocząć realizację pięciu nowych budów w Warszawie, Łodzi, Zabrzu, Opolu i Iłowie w trzecim kwartale 2021 roku.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.