DB Schenker buduje nowoczesny terminal w południowo-wschodniej Polsce
DB Schenker inwestuje w nowoczesny terminal przeładunkowy, który powstanie na terenie Parku Naukowo-Technologicznego „Rzeszów-Dworzysko”. Nowy obiekt rozpocznie swoją działalność w I kwartale 2021 roku, przejmując operacje rzeszowskiego oddziału firmy. Inwestycja na rzecz klientów z Podkarpacia to blisko 6000 mkw. nowoczesnej powierzchni, na którą składa się przestrzeń operacyjna, pomieszczenia biurowe oraz socjalne.
– Nasi klienci wciąż podnoszą nam poprzeczkę, a my robimy wszystko, aby być ich preferowanym dostawcą usług logistycznych – mówi Piotr Zborowski, CEO North & East Europe w DB Schenker – W tym roku zamierzamy otworzyć nowy terminal dla klientów z Lubelszczyzny, a także ruszyliśmy z budową nowoczesnego i przyjaznego środowisku obiektu na Podkarpaciu. Łącznie w nowe terminale lądowe inwestujemy w okresie krótszym niż rok około 100 mln złotych.
DB Schenker w całej Europie zarządza siecią 430 terminali obsługujących towary w transporcie lądowym. Nowy obiekt pod Rzeszowem jest większy od poprzedniego i dobrze skomunikowany z pobliską trasą szybkiego ruchu. Terminal przyniesie wiele innych korzyści, m.in. zwiększy efektywność działania i spełni najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa ludzi oraz ładunków.
Inwestycja jest również zgodna z podejściem DB Schenker do ochrony środowiska. Firma konsekwentnie lokuje swoje terminale z dala od osiedli mieszkaniowych, aby zmniejszyć hałas i poziom zanieczyszczenia na ulicach. Terminal na Podkarpaciu będzie także spełniać najwyższe standardy w zakresie oszczędności energii i redukcji emisji CO2 oraz efektywnej gospodarki wodnej i cieplnej. Wszystkie działania spełniają wymogi systemu ekologicznej certyfikacji BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method).
– To już szósty terminal lądowy DB Schenker w Polsce, który zostanie poddany certyfikacji BREEAM w ramach naszej polityki środowiskowej – wyjaśnia Szymon Bielas, CFO North & East Europe w DB Schenker. – To ważne, ponieważ ekologiczne podejście do budowania i zarządzania obiektami przemysłowymi może przynieść wymierne korzyści pod względem ekonomicznym, jak i środowiskowym.
Terminal dla rzeszowskiego oddziału DB Schenker realizowany jest przez firmę Panattoni, która współpracowała z operatorem także przy innych inwestycjach.
– Obiekt DB Schenker w Rzeszowie to kolejna inwestycja powierzona firmie Panattoni. Tak jak poprzednie, powstaje w oparciu o najwyższe standardy nowoczesnego i ekologicznego budownictwa, zgodnie z prowadzoną strategią zrównoważonego rozwoju obu firm. Dzięki naszemu doświadczeniu i zrealizowaniu ponad 2 mln mkw. zgodnie ze standardami zrównoważonego i zielonego budownictwa, Panattoni ponownie mogło stać się partnerem DB Schenker, wprowadzając do przedsięwzięcia know-how i zespół doświadczonych specjalistów. Dzięki temu inwestycja przebiegnie sprawnie, w zaplanowanym terminie, w ramach ustalonego budżetu i w zgodzie z najwyższymi standardami – mówi Robert Dobrzycki, CEO Panattoni.
O DB Schenker
Zatrudniając około 76 900 pracowników w ponad 2100 lokalizacjach w blisko 130 krajach, DB Schenker jest jednym z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie. Firma świadczy usługi w zakresie transportu lądowego, lotniczego i oceanicznego, oferuje również kompleksowe rozwiązania w zakresie logistyki i zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.