DB Schenker buduje nowoczesny terminal w południowo-wschodniej Polsce
DB Schenker inwestuje w nowoczesny terminal przeładunkowy, który powstanie na terenie Parku Naukowo-Technologicznego „Rzeszów-Dworzysko”. Nowy obiekt rozpocznie swoją działalność w I kwartale 2021 roku, przejmując operacje rzeszowskiego oddziału firmy. Inwestycja na rzecz klientów z Podkarpacia to blisko 6000 mkw. nowoczesnej powierzchni, na którą składa się przestrzeń operacyjna, pomieszczenia biurowe oraz socjalne.
– Nasi klienci wciąż podnoszą nam poprzeczkę, a my robimy wszystko, aby być ich preferowanym dostawcą usług logistycznych – mówi Piotr Zborowski, CEO North & East Europe w DB Schenker – W tym roku zamierzamy otworzyć nowy terminal dla klientów z Lubelszczyzny, a także ruszyliśmy z budową nowoczesnego i przyjaznego środowisku obiektu na Podkarpaciu. Łącznie w nowe terminale lądowe inwestujemy w okresie krótszym niż rok około 100 mln złotych.
DB Schenker w całej Europie zarządza siecią 430 terminali obsługujących towary w transporcie lądowym. Nowy obiekt pod Rzeszowem jest większy od poprzedniego i dobrze skomunikowany z pobliską trasą szybkiego ruchu. Terminal przyniesie wiele innych korzyści, m.in. zwiększy efektywność działania i spełni najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa ludzi oraz ładunków.
Inwestycja jest również zgodna z podejściem DB Schenker do ochrony środowiska. Firma konsekwentnie lokuje swoje terminale z dala od osiedli mieszkaniowych, aby zmniejszyć hałas i poziom zanieczyszczenia na ulicach. Terminal na Podkarpaciu będzie także spełniać najwyższe standardy w zakresie oszczędności energii i redukcji emisji CO2 oraz efektywnej gospodarki wodnej i cieplnej. Wszystkie działania spełniają wymogi systemu ekologicznej certyfikacji BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method).
– To już szósty terminal lądowy DB Schenker w Polsce, który zostanie poddany certyfikacji BREEAM w ramach naszej polityki środowiskowej – wyjaśnia Szymon Bielas, CFO North & East Europe w DB Schenker. – To ważne, ponieważ ekologiczne podejście do budowania i zarządzania obiektami przemysłowymi może przynieść wymierne korzyści pod względem ekonomicznym, jak i środowiskowym.
Terminal dla rzeszowskiego oddziału DB Schenker realizowany jest przez firmę Panattoni, która współpracowała z operatorem także przy innych inwestycjach.
– Obiekt DB Schenker w Rzeszowie to kolejna inwestycja powierzona firmie Panattoni. Tak jak poprzednie, powstaje w oparciu o najwyższe standardy nowoczesnego i ekologicznego budownictwa, zgodnie z prowadzoną strategią zrównoważonego rozwoju obu firm. Dzięki naszemu doświadczeniu i zrealizowaniu ponad 2 mln mkw. zgodnie ze standardami zrównoważonego i zielonego budownictwa, Panattoni ponownie mogło stać się partnerem DB Schenker, wprowadzając do przedsięwzięcia know-how i zespół doświadczonych specjalistów. Dzięki temu inwestycja przebiegnie sprawnie, w zaplanowanym terminie, w ramach ustalonego budżetu i w zgodzie z najwyższymi standardami – mówi Robert Dobrzycki, CEO Panattoni.
O DB Schenker
Zatrudniając około 76 900 pracowników w ponad 2100 lokalizacjach w blisko 130 krajach, DB Schenker jest jednym z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie. Firma świadczy usługi w zakresie transportu lądowego, lotniczego i oceanicznego, oferuje również kompleksowe rozwiązania w zakresie logistyki i zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.