Dekada doświadczenia i know-how – 10 lat obecności Nexity w Polsce
Ponad 3000 sprzedanych mieszkań, 16 oddanych do użytkowania budynków wielorodzinnych, 8 osiedli w trakcie realizacji, za tymi liczbami kryje się dziesięć lat działalności Nexity na polskim rynku nieruchomości mieszkaniowych. Spółka zatrudnia obecnie ok. 100 pracowników, zaś w 2020 osiągnęła przychody w wysokości 290 mln zł. Wśród wszystkich deweloperów w Polsce firma wyróżnia się doświadczeniem zdobytym na wielu rynkach europejskich, sukcesywnie się rozwijając.
W ciągu ostatnich 10 lat rynek nieruchomości mieszkaniowych przeszedł znaczną metamorfozę – to okres istotnych zmian zarówno pod względem popytu i podaży oraz cen. Duża chłonność rynków w aglomeracjach miejskich, większe znaczenie ekologicznych rozwiązań w odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków czy wzrost poziomu customer experience między klientem a deweloperem – za tymi rynkowymi zmianami podążało również Nexity, które na polski rynek nieruchomości mieszkaniowych weszło w kwietniu 2011 roku, prężnie budując przestrzeń życiową dla klientów.
Nie tylko deweloper
Zaangażowanie względem wszystkich swoich klientów, środowiska i całego społeczeństwa to elementy składające się na strategię Nexity niezmiennie od ponad 40 lat funkcjonowania na rynku francuskim i 10 lat obecności w Polsce. Firma wykorzystuje doskonałą znajomość rynku nieruchomości do obsługi osób prywatnych, firm i samorządów. Tym, co wyróżnia dewelopera na tle innych jest model działania. W 2018 roku, rozpoczynając II etap budowy osiedla Next Ursus, a następnie II etap na osiedlu Lifetown, spółka po raz pierwszy podjęła się samorealizacji swoich inwestycji. Tym samym, deweloper kompleksowo realizował projekt w ramach przedsięwzięcia Nexity Construction Management, a do pomocy zatrudnił własnych podwykonawców. To rozwiązanie było kamieniem milowym w rozwoju firmy.
- Przejęcie obowiązków generalnego wykonawcy pozwoliło nam m. in. na zmniejszenie ryzyka, stabilność na poziomie finansowym i organizacyjnym, a także optymalizację kosztów związanych z pośrednictwem. To nie tylko korzyści dla firmy, ale także dla klientów – wyjaśnia Adam Dąbkowski, Dyrektor Generalny Nexity Polska.
Komfortowa przestrzeń do życia
Swoją działalność na polskim rynku Nexity rozpoczęło realizując trzy osiedla w Warszawie, będącej historycznie pierwszym miastem, w którym obecny jest deweloper. Z czasem firma rozszerzyła swoją działalność na dwa inne miasta – najpierw wkraczając do Poznania, później do Krakowa. Jak podaje spółka, na przestrzeni 10 lat obecności w Polsce, dużym zainteresowaniem kupujących cieszą się projekty z rozkładowymi i funkcjonalnymi metrażami, dogodnie skomunikowanymi z innymi częściami stolicy. Inwestycje dewelopera są pełne praktycznych i nowoczesnych rozwiązań, gwarantując przy tym chociażby niestandardową infrastrukturę dla przyszłych mieszkańców, taką jak strefa rekreacji z boiskiem planowana na osiedlu Next Ursus w Warszawie. Mieszkańcom udostępnione będą również ławki zasilane panelami słonecznymi ze stacjami ładownia do urządzeń mobilnych. Na osiedlu City Vibe w Krakowie przewidziany jest natomiast teren zielony z licznymi nasadzeniami o powierzchni 1 ha, jeziorkiem oraz eko-słupkami. Z kolei w ramach osiedla Skylife na Woli, oprócz lokali usługowych Nexity stworzyło dla mieszkańców strefę fitness na wyłączność. Deweloper stawia także na innowacyjne rozwiązania, oferując klientom funkcjonalność Nexity Smart, czyli nowoczesny system sterowania domem, dzięki któremu możliwe jest sterowanie pracą urządzeń RTV i AGD z dowolnego miejsca po połączeniu z Internetem.
- Wieloletnia działalność na europejskim rynku pozwoliła nam poznać szczegółową specyfikę tworzenia inwestycji na wszystkich etapach i przenieść nasze doświadczenie na rynek polski. Dzięki temu, od 10 lat oferujemy szeroki zakres doradztwa i ekspertyz, produktów, świadczeń oraz rozwiązań. Troska o każdy szczegół, solidne wykonanie, terminowość i zaspokojenie potrzeb klientów to nasze cele nadrzędne, które konsekwentnie realizujemy – podkreśla Adam Dąbkowski.
Co dalej?
W najbliższym czasie działalność spółki skupi się przede wszystkim na sprzedaży rozpoczętych projektów deweloperskich i pracy nad nowymi, niestandardowymi rozwiązaniami, które deweloper będzie mógł zaoferować realizując kolejne inwestycje w Warszawie i Krakowie oraz wchodząc na rynek nieruchomości mieszkaniowych w Poznaniu, gdzie już rozpoczęła się budowa I etapu inwestycji Malta Point oraz kameralnego projektu na Grunwaldzie – Bliski Marcelin.
- Cały czas rozwijamy się również technologicznie – pracujemy nad udogodnieniami, które umożliwiają klientom poznanie oferty zdalnie – oprócz makiet wirtualnych dostępna jest także nasza aplikacja NexityVR, dzięki której można „spacerować” po inwestycjach w trybie AVR. Sukcesywnie do aplikacji dodajemy nasze kolejne projekty zarówno z Warszawy, jak i Krakowa oraz Poznania. Ponadto, możliwe są również rezerwacje online mieszkań oraz zdalne podpisywanie umów rezerwacyjnych – dodaje Adam Dąbkowski.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.