Develia poszerza ofertę mieszkaniową na stołecznym Targówku
Tauber Promotion
Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl
Targówek w ostatnich latach zyskał na popularności wśród kupujących mieszkania. Dzielnica dysponuje bogatą, rozwiniętą infrastrukturą lokalną, w okolicy nie brakuje też parków i terenów zielonych. Wybudowanie stacji II linii Metra sprawiło, że ta część Warszawy stała się realną alternatywą dla najmodniejszych lokalizacji nowych inwestycji mieszkaniowych. Dlatego też firma deweloperska Develia - po sukcesie projektu Toruńska Vita – niebawem wprowadzi do sprzedaży osiedle Oliwska Vita.
Ze względu na nieco niższe niż w innych rejonach ceny mieszkań i zapewnianą przez Metro dobra komunikację z centrum Targówek jest coraz częściej wybierany jako miejsce do zamieszkania. Funkcjonuje tu wiele wysoko ocenianych publicznych szkół i przedszkoli, rozwinięty jest także handel, usługi i ochrona zdrowia. Aż 30 proc. obszaru dzielnicy stanowią tereny zielone, w tym ponad 25-hektarowy Park Bródnowski w licznymi placami zabaw, plenerowymi siłowniami i zaprojektowaną przez Pawła Althamera plenerową galerią sztuki o nazwie Park Rzeźby. Mieszkańcy chwalą sobie również rozbudowaną sieć ścieżek rowerowych.
Zalety Targówka jako lokalizacji mieszkaniowej już kilka lat temu dostrzegła firma deweloperska Develia, która zrealizowała tutaj inwestycję Toruńska Vita. W czteropiętrowym budynku o prostej, neomodernistycznej architekturze powstało w sumie 196 mieszkań o zróżnicowanych metrażach (od 30 do 105 m kw.) z balkonami i ogródkami. W budynku znajdują się cichobieżne windy, podziemna hala garażowa z komórkami lokatorskimi i boksami rowerowymi. Do najbliższej stacji Metra – Bródno – można dojechać w kilkanaście minut. W bezpośrednim sąsiedztwie mieszczą się również boisko piłkarskie, pływalnia i lodowisko. W sprzedaży pozostało ostatnich 14 lokali, których ceny zaczynają się od 11 200 zł za metr kwadratowy. Nabywcy będą mogli odebrać klucze do swoich mieszkań w październiku tego roku.
Kolejną inwestycją Develii na Targówku jest projekt Oliwska Vita, który niebawem trafi do sprzedaży. W dwuskrzydłowym budynku powstaną 124 mieszkania o funkcjonalnych, komfortowych rozkładach i powierzchniach liczących od 27,7 do blisko 75 m kw. z balkonami, tarasami i ogródkami. Osiedle będzie otoczone zielenią stanowiącą około 30% terenu inwestycji. Deweloper zaplanował także komórki lokatorskie oraz podziemny garaż na 109 samochodów oraz 21 miejsc postojowych naziemnych. Z myślą o właścicielach aut przyjaznych środowisku przewidziano także stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych. Dla posiadaczy rowerów przygotowano 20 boksów rowerowych, a na zewnątrz stojaki dla jednośladów. Na parterze będą funkcjonowały dwa lokale usługowe.
Lokalizacja Oliwskiej Vita cieszy się rozbudowaną infrastrukturą komunikacyjną. Stacja kolejowa Warszawa-Praga pozwala na szybki dojazd m.in. do Dworca Gdańskiego oraz innych rejonów miasta, włącznie z Lotniskiem Chopina. Funkcjonuje tutaj również komunikacja publiczna, zapewniająca wygodne połączenie z centrum Warszawy oraz I i II linią metra.
W okolicy działa wiele sklepów, punktów usługowych czy placówek ochrony zdrowia. Najbliższe przedszkole jest oddalone o kilka, a szkoła podstawowa o kilkanaście minut spacerem. W okolicy nie brakuje również przestrzeni sportowo-rekreacyjnych, takich jak ZOO, Park trampolin Hangar 646, Pływalnie „Muszelka” oraz Polonez OSiR Targówek, a także obiektów kultury, jak pobliski DK Świt czy słynny Teatr Rampa.
Oliwska Vita zlokalizowana jest blisko zielonych terenów nadwiślańskich i Parku Bródnowskiego, które oferują duże możliwości odpoczynku i rekreacji na świeżym powietrzu.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma zrealizowała 45 osiedli, składających się w sumie ze 129 etapów inwestycyjnych – to blisko 17 tys. mieszkań o powierzchni ponad 924 tys. m kw. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W lipcu 2023 r. Develia nabyła 100% udziałów polskich spółek zależnych od Nexity, francuskiej firmy deweloperskiej, które przekazały dotychczas 12 projektów w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, składających się z 28 etapów inwestycyjnych, w których powstało ponad 3500 mieszkań.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl
Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem
![Skyliner w 100% wynajęty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_54203968,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skyliner w 100% wynajęty
![Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_262116203,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.