Develia rusza ze sprzedażą Oliwska Vita w Warszawie
Develia wprowadziła do sprzedaży inwestycję Oliwska Vita na warszawskim Targówku. W ramach projektu powstaną łącznie 124 komfortowe mieszkania o funkcjonalnych rozkładach. Wszystkie lokale posiadają przestronne balkony, komfortowe tarasy lub prywatne ogródki.
Oliwska Vita to nowa inwestycja na mieszkaniowej mapie Warszawy, które deweloper zrealizuje w dynamicznie zmieniającej się, historycznej części warszawskiego Targówka. To także pierwszy projekt, który powstanie dzięki połączeniu kompetencji Develii oraz Nexity. Na skutek zakupu w lipcu br. 100% udziałów polskich spółek Nexity wrocławski deweloper dołączył do ścisłej krajowej czołówki w tej branży. Po przejęciu także części odpowiadającej za generalne wykonawstwo firma może realizować projekty budowalne bez korzystania z pomocy podmiotów zewnętrznych.
– Oliwska Vita to nowa jakość na warszawskim Targówku. Wprowadzamy do sprzedaży inwestycję, która przyciągnie klientów atrakcyjną lokalizacją oraz komfortowym i funkcjonalnym rozkładem mieszkań. Dzięki dużej rozpiętości metraży oferta skierowana jest do szerokiej grupy nabywców. Mieszkańcy w bliskim otoczeniu znajdą liczne sklepy, restauracje, kawiarnie, szkoły, przedszkola oraz centra handlowe: Atrium Targówek i M1 - podkreśla Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Develia S.A.
W ramach dwuskrzydłowego budynku powstaną łącznie 124 mieszkania o powierzchniach liczących od 27,7 do blisko 75 m kw. Każdy lokal posiadać będzie przestronny balkon, taras lub ogródek. Zaplanowane zostały także komórki lokatorskie oraz podziemny garaż na 109 samochodów oraz 21 naziemnych miejsc postojowych. Przewidziano także 2 stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych. Dla posiadaczy rowerów przygotowano 20 boksów, a na zewnątrz - stojaki dla jednośladów, których właściciele będą mogli sprawnie i bezpiecznie poruszać po okolicy dzięki rozbudowanej infrastrukturze dla rowerzystów.
Na parterze będą funkcjonowały dwa lokale usługowe. Inwestycja będzie otoczona zielenią stanowiącą około 30% terenu.
Oliwska Vita zlokalizowana jest blisko Parku Bródnowskiego, który oferuje duże możliwości odpoczynku i rekreacji na świeżym powietrzu. W celu zwiększenia komfortu mieszkańców pomiędzy osiedlem a pobliskimi torami kolejowymi przewidziano budowę ekranów akustycznych.
Znajdująca się w pobliżu rozbudowana sieć dróg, w tym m.in. Trasa Toruńska i most gen. Stefana Grota-Roweckiego oraz most Gdański, zapewnią sprawną komunikację. Z kolei pobliska stacja kolejowa Warszawa-Praga pozwoli na szybki dojazd m.in. do Dworca Gdańskiego oraz innych rejonów miasta, włącznie z Lotniskiem Chopina. Mieszkańcy będą mogli korzystać również z komunikacji publicznej łączącej osiedle z centrum Warszawy oraz I i II linią metra.
W okolicy Oliwskiej Vita działa wiele sklepów, punktów usługowych czy placówek ochrony zdrowia. Najbliższe przedszkole oddalone jest o kilka minut spacerem, a szkoła podstawowa o kilkanaście. W okolicy nie brakuje również przestrzeni sportowo-rekreacyjnych, takich jak ZOO, park trampolin Hangar 646, pływalnie „Muszelka” oraz Polonez OSiR Targówek, a także obiektów kultury, jak pobliski DK Świt czy słynny Teatr Rampa.
Autorem projektu architektonicznego Oliwska Vita jest pracownia Sk Architekci Sp. z o. o. Rozpoczęcie budowy przewidziane jest na IV kwartał br., a zakończenie na III kwartał 2025 r. Ceny mieszkań zaczynają się od 12 899 zł za m kw.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Katowicach i we Wrocławiu. Od 2007 r. Develia jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma zrealizowała 45 osiedli, składających się w sumie ze 129 etapów inwestycyjnych – to blisko 17 tys. mieszkań o powierzchni ponad 924 tys. m kw. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W lipcu 2023 r. Develia nabyła 100% udziałów polskich spółek zależnych od Nexity, francuskiej firmy deweloperskiej, które przekazały dotychczas 12 projektów w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, składających się z 28 etapów inwestycyjnych, w których powstało ponad 3500 mieszkań.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Motoryzacja
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.