Develia ukończyła budowę XIV etapu Słonecznego Miasteczka
Firma deweloperska Develia zakończyła budowę i wystąpiła o pozwolenie na użytkowanie XIV etapu inwestycji Słoneczne Miasteczko, powstającej w krakowskiej dzielnicy Bieżanów-Prokocim. W jego ramach powstało 136 mieszkań o metrażach od 23 do 92 m kw. Przekazywanie kluczy nabywcom planowane jest na IV kwartał br.
Słoneczne Miasteczko to jedna z największych inwestycji Develii w Krakowie – przez ponad 10 lat deweloper wybudował przy ulicy Henryka i Karola Czeczów ponad 1200 lokali. Mieszkańcy chwalą sobie spokojną i zieloną okolicę, rozbudowaną infrastrukturę lokalną, dobrą komunikację z innymi dzielnicami oraz niską, 3-piętrową zabudowę. Osiedle realizowane jest w podwyższonym standardzie deweloperskim z użyciem wysokiej jakości materiałów budowlanych i wykończeniowych. Podobnie jak we wcześniejszych etapach do wszystkich lokali przypisane są balkony, loggie i tarasy. Część mieszkań na najwyższych kondygnacjach ma antresole, co zapewnia ciekawe możliwości aranżacyjne. Powstała także podziemna hala garażowa z miejscami postojowymi oraz komórkami lokatorskimi. Przestrzenie zewnętrzne zagospodarowane są alejkami, zielonymi skwerami i placami zabaw.
- Słoneczne Miasteczko od lat cieszy się renomą wśród mieszkańców Krakowa. Bieżanów-Prokocim oferuje wszystko, co potrzebne do wygodnego życia. Nieustannie rozbudowywana jest komunikacja, a niska zabudowa i obfitość terenów zielonych pozwalają jednocześnie odpocząć w ciszy i spokoju od wielkomiejskiego zgiełku. Potwierdza to wysoki odsetek rodzin z dziećmi wśród nabywców mieszkań w tej inwestycji – komentuje Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Develia S.A.
Bieżanów-Prokocim to dzielnica, która łączy w sobie zalety rozbudowanej infrastruktury lokalnej z dobrym dojazdem do pozostałych części Krakowa, zachowując jednocześnie spokojny charakter przedmieścia. W sąsiedztwie nie brakuje terenów zielonych i rekreacyjnych, działają tu liczne przedszkola, sklepy i placówki ochrony zdrowia. Wschodnia obwodnica autostrady S7 umożliwia szybki wyjazd z miasta. Tuż obok osiedla znajduje się stacja kolejowa Kraków Złocień. Za pośrednictwem szybkiej kolei aglomeracyjnej dojazd do centrum zajmuje kilkanaście minut. W planach jest również budowa linii tramwajowej Płaszów - Złocień.
Za projekt architektoniczny XIV etapu Słonecznego Miasteczka odpowiada pracownia MTWW Architekci. Rolę generalnego wykonawcy pełniła firma TK – BUD.
Słoneczne Miasteczko to nie jedyna inwestycja Develii w Krakowie. W sprzedaży znajdują się również projekty Centralna Park na Czyżynach, Grzegórzecka 77 na Grzegórzkach, Przy Mogilskiej na Prądniku Czerwonym, Bochenka Vita na Podgórzu Duchackim oraz City Vibe na Płaszowie.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma zrealizowała 45 osiedli, składających się w sumie ze 129 etapów inwestycyjnych – to blisko 17 tys. mieszkań o powierzchni ponad 924 tys. m kw. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W lipcu 2023 r. Develia nabyła 100% udziałów polskich spółek zależnych od Nexity, francuskiej firmy deweloperskiej, które przekazały dotychczas 12 projektów w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, składających się z 28 etapów inwestycyjnych, w których powstało ponad 3500 mieszkań.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.