Komunikaty PR

Deweloper rodem z Francji umacnia się w Polsce

2020-12-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Bouygues Immobilier Polska ma dwa powody do świętowania. Kończący się rok okrasił 50. zrealizowaną inwestycją mieszkaniową w Polsce, a w roku 2021 wypada 20-lecie jego działalności w naszym kraju.

Deweloper o francuskich korzeniach pojawił się w 2001 roku. Debiutował w Warszawie Rezydencją Renoir, ukończoną trzy lata po rozpoczęciu działalności w Polsce. W stolicy buduje zdecydowanie najwięcej, ale jest aktywny także we Wrocławiu i w Poznaniu. Pierwszy budynek w mieście nad Odrą – Wyspiańskiego 11 – postawił w roku 2016, natomiast w mieście nad Wartą premierowy projekt – Manufakturę Stare Miasto – skończył w roku 2019. To właśnie w Poznaniu zrealizował jubileuszową inwestycję – Cerisier Résidence.

Pierwsza pięćdziesiątka

Dwie spośród 50 ukończonych inwestycji są w Poznaniu, cztery we Wrocławiu, a reszta w Warszawie lub pod Warszawą. Większość z nich to osiedla liczące mniej niż 100 mieszkań, ale w dorobku dewelopera są także znacznie większe projekty, takie jak Le Village (233 domy szeregowe pod Warszawą), La Tour Residence (246 mieszkań) czy Villa Arte (837 mieszkań na Woli w trzech zespołach budynków: Bell'Arte, Carre Arte, Arte Nova). – Od początku stawialiśmy na kameralne projekty i kompaktowe mieszkania, ponieważ Polacy cenią sobie prywatność, chcą mieszkać w mniejszych społecznościach i często szukają kilku pokoi na małej powierzchni. Budujemy mniejsze osiedla, za to w większej liczbie. Aczkolwiek dla zróżnicowania oferty zrealizowaliśmy także kilka większych, kilkuetapowych inwestycji mieszkaniowych – wyjaśnia Cezary Grabowski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Bouygues Immobilier Polska. Wśród tych większych na wyróżnienie zasługuje również Miasteczko Orange w Warszawie, jako jedyny projekt biurowy tego dewelopera w Polsce. – Będziemy kontynuować tę strategię, dostosowując ją oczywiście do warunków na rynku – zapowiada Cezary Grabowski.

Pora na kolejne miasta

Drugą pięćdziesiątkę zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych otworzy już na początku roku Foret, wykańczany właśnie na warszawskiej Białołęce. W Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu jest jeszcze kilka innych osiedli w budowie. W 2021 roku deweloper rozpocznie prace nad kolejnymi osiedlami w tych trzech miastach. W planach jest wejście na nowe rynki. – W przyszłym roku zamierzamy uruchomić sprzedaż w Trójmieście. Kolejnym miastem będzie prawdopodobnie Kraków, gdzie szukamy działek – zapowiada Cezary Grabowski.

W stronę kameralności i zieleni

W ciągu 19 lat deweloper oddał do użytku ponad 6900 mieszkań. Budowanie kolejnych pozostaje głównym celem, ale oprócz tego firma w najbliższej przyszłości zamierza zbudować silniejszą pozycję wśród deweloperów działających w Polsce oraz większą rozpoznawalność wśród Polaków. – Wypracowaliśmy renomę solidnego i godnego zaufania dewelopera. Jesteśmy znani z wysokiej jakości mieszkań, atrakcyjnych lokalizacji i dotrzymywania terminów, dlatego z roku na rok powiększa się grono naszych nowych oraz stałych klientów. Zależy nam na ciągłym rozwoju i na urozmaicaniu wizerunku – przyznaje Cezary Grabowski.

Celem na przyszłość jest także ułatwienie klientom zakupu mieszkań i oglądania osiedli, czemu ma służyć przygotowywana nowa strona internetowa oraz wprowadzone w 2020 roku dodatkowe zdalne formy kontaktu z pracownikami biur sprzedaży i aplikacja do podpisywania umów. Innym ułatwieniem są makiety wirtualne, które Bouygues Immobilier Polska wprowadził do wszystkich biur sprzedaży jako pierwszy deweloper w Polsce.

W projektowaniu i procesie sprzedaży deweloper korzysta także z innych nowych technologii: BIM i Virtual Reality. Ale nie tylko to odróżnia go od innych. – Do wielu budynków wprowadzamy kawalerki, które ma niewielu deweloperów. Przy zakupie działek nie posiłkujemy się kredytami hipotecznymi. Nie tworzymy spółek celowych, wszystkie projekty realizujemy pod szyldem Bouygues Immobilier Polska – wymienia Cezary Grabowski.

Bardzo ważną częścią tej strategii jest budownictwo zrównoważone, w ramach którego do projektów ma być wprowadzanych coraz więcej elementów z obszarów ekologii i well-being. Obrany kilka lat temu kierunek widać wyraźnie na przykładach budowanych osiedli w Warszawie: Essentiel Talarowa (m.in. panele fotowoltaiczne, białe poszycie dachu, system do gromadzenia wody deszczowej), Lumea (domki dla pożytecznych owadów, budki i poidełka dla ptaków, rośliny na elewacji) i Vitalité (strefa SPA i siłownia w budynku, boisko i strefa relaksu przed).

Firma rodziny z Paryża

Bouygues Immobilier Polska to, jak sama nazwa wskazuje, oddział francuskiej firmy deweloperskiej. – Korzystamy z jej doświadczenia i wiedzy. Niektóre praktyki przenosimy do Polski. Dzięki temu działamy lepiej – przyznaje Cezary Grabowski. Francuskie inspiracje najwyraźniej widać w nazwach projektów. Niekiedy w wyglądzie budynków. Tak jest w przypadku wspomnianego osiedla domów szeregowych Le Village. Ich architektura nawiązuje do domków spotykanych w Alzacji, Prowansji, Bretanii i Normandii. Jednak w przypadku budynków wielorodzinnych Polacy wolą prostą w formie i stonowaną w kolorach architekturę, dlatego na taką najczęściej decyduje się deweloper. Inną różnicą pomiędzy krajami jest to, że Bouygues Immobilier buduje we Francji w małych miastach i na obrzeżach dużych, natomiast Bouygues Immobilier Polska w największych, z reguły z dala od centrum, chociaż z wyjątkami. Podobieństwem jest natomiast kameralny charakter budynków, jednakże we Francji liczą one zwykle jeszcze mniej mieszkań, bo nawet 20, czasami 30.

Bouygues Immobilier jest częścią dużej grupy Bouygues, która prowadzi zdywersyfikowaną działalność w 92 krajach w obszarze budownictwa, telekomunikacji i mediów. Cała grupa byłaby w stanie wybudować miasto z pełną infrastrukturą. Została utworzona w roku 1952. Bouygues to nazwisko jej założyciela – biznesmena i producenta filmowego urodzonego w Paryżu. W roku 1989 nestor Francis przekazał grupę synowi Martinowi, na czele której stoi on do dziś.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.