Komunikaty PR

Deweloper rodem z Francji umacnia się w Polsce

2020-12-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Bouygues Immobilier Polska ma dwa powody do świętowania. Kończący się rok okrasił 50. zrealizowaną inwestycją mieszkaniową w Polsce, a w roku 2021 wypada 20-lecie jego działalności w naszym kraju.

Deweloper o francuskich korzeniach pojawił się w 2001 roku. Debiutował w Warszawie Rezydencją Renoir, ukończoną trzy lata po rozpoczęciu działalności w Polsce. W stolicy buduje zdecydowanie najwięcej, ale jest aktywny także we Wrocławiu i w Poznaniu. Pierwszy budynek w mieście nad Odrą – Wyspiańskiego 11 – postawił w roku 2016, natomiast w mieście nad Wartą premierowy projekt – Manufakturę Stare Miasto – skończył w roku 2019. To właśnie w Poznaniu zrealizował jubileuszową inwestycję – Cerisier Résidence.

Pierwsza pięćdziesiątka

Dwie spośród 50 ukończonych inwestycji są w Poznaniu, cztery we Wrocławiu, a reszta w Warszawie lub pod Warszawą. Większość z nich to osiedla liczące mniej niż 100 mieszkań, ale w dorobku dewelopera są także znacznie większe projekty, takie jak Le Village (233 domy szeregowe pod Warszawą), La Tour Residence (246 mieszkań) czy Villa Arte (837 mieszkań na Woli w trzech zespołach budynków: Bell'Arte, Carre Arte, Arte Nova). – Od początku stawialiśmy na kameralne projekty i kompaktowe mieszkania, ponieważ Polacy cenią sobie prywatność, chcą mieszkać w mniejszych społecznościach i często szukają kilku pokoi na małej powierzchni. Budujemy mniejsze osiedla, za to w większej liczbie. Aczkolwiek dla zróżnicowania oferty zrealizowaliśmy także kilka większych, kilkuetapowych inwestycji mieszkaniowych – wyjaśnia Cezary Grabowski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Bouygues Immobilier Polska. Wśród tych większych na wyróżnienie zasługuje również Miasteczko Orange w Warszawie, jako jedyny projekt biurowy tego dewelopera w Polsce. – Będziemy kontynuować tę strategię, dostosowując ją oczywiście do warunków na rynku – zapowiada Cezary Grabowski.

Pora na kolejne miasta

Drugą pięćdziesiątkę zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych otworzy już na początku roku Foret, wykańczany właśnie na warszawskiej Białołęce. W Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu jest jeszcze kilka innych osiedli w budowie. W 2021 roku deweloper rozpocznie prace nad kolejnymi osiedlami w tych trzech miastach. W planach jest wejście na nowe rynki. – W przyszłym roku zamierzamy uruchomić sprzedaż w Trójmieście. Kolejnym miastem będzie prawdopodobnie Kraków, gdzie szukamy działek – zapowiada Cezary Grabowski.

W stronę kameralności i zieleni

W ciągu 19 lat deweloper oddał do użytku ponad 6900 mieszkań. Budowanie kolejnych pozostaje głównym celem, ale oprócz tego firma w najbliższej przyszłości zamierza zbudować silniejszą pozycję wśród deweloperów działających w Polsce oraz większą rozpoznawalność wśród Polaków. – Wypracowaliśmy renomę solidnego i godnego zaufania dewelopera. Jesteśmy znani z wysokiej jakości mieszkań, atrakcyjnych lokalizacji i dotrzymywania terminów, dlatego z roku na rok powiększa się grono naszych nowych oraz stałych klientów. Zależy nam na ciągłym rozwoju i na urozmaicaniu wizerunku – przyznaje Cezary Grabowski.

Celem na przyszłość jest także ułatwienie klientom zakupu mieszkań i oglądania osiedli, czemu ma służyć przygotowywana nowa strona internetowa oraz wprowadzone w 2020 roku dodatkowe zdalne formy kontaktu z pracownikami biur sprzedaży i aplikacja do podpisywania umów. Innym ułatwieniem są makiety wirtualne, które Bouygues Immobilier Polska wprowadził do wszystkich biur sprzedaży jako pierwszy deweloper w Polsce.

W projektowaniu i procesie sprzedaży deweloper korzysta także z innych nowych technologii: BIM i Virtual Reality. Ale nie tylko to odróżnia go od innych. – Do wielu budynków wprowadzamy kawalerki, które ma niewielu deweloperów. Przy zakupie działek nie posiłkujemy się kredytami hipotecznymi. Nie tworzymy spółek celowych, wszystkie projekty realizujemy pod szyldem Bouygues Immobilier Polska – wymienia Cezary Grabowski.

Bardzo ważną częścią tej strategii jest budownictwo zrównoważone, w ramach którego do projektów ma być wprowadzanych coraz więcej elementów z obszarów ekologii i well-being. Obrany kilka lat temu kierunek widać wyraźnie na przykładach budowanych osiedli w Warszawie: Essentiel Talarowa (m.in. panele fotowoltaiczne, białe poszycie dachu, system do gromadzenia wody deszczowej), Lumea (domki dla pożytecznych owadów, budki i poidełka dla ptaków, rośliny na elewacji) i Vitalité (strefa SPA i siłownia w budynku, boisko i strefa relaksu przed).

Firma rodziny z Paryża

Bouygues Immobilier Polska to, jak sama nazwa wskazuje, oddział francuskiej firmy deweloperskiej. – Korzystamy z jej doświadczenia i wiedzy. Niektóre praktyki przenosimy do Polski. Dzięki temu działamy lepiej – przyznaje Cezary Grabowski. Francuskie inspiracje najwyraźniej widać w nazwach projektów. Niekiedy w wyglądzie budynków. Tak jest w przypadku wspomnianego osiedla domów szeregowych Le Village. Ich architektura nawiązuje do domków spotykanych w Alzacji, Prowansji, Bretanii i Normandii. Jednak w przypadku budynków wielorodzinnych Polacy wolą prostą w formie i stonowaną w kolorach architekturę, dlatego na taką najczęściej decyduje się deweloper. Inną różnicą pomiędzy krajami jest to, że Bouygues Immobilier buduje we Francji w małych miastach i na obrzeżach dużych, natomiast Bouygues Immobilier Polska w największych, z reguły z dala od centrum, chociaż z wyjątkami. Podobieństwem jest natomiast kameralny charakter budynków, jednakże we Francji liczą one zwykle jeszcze mniej mieszkań, bo nawet 20, czasami 30.

Bouygues Immobilier jest częścią dużej grupy Bouygues, która prowadzi zdywersyfikowaną działalność w 92 krajach w obszarze budownictwa, telekomunikacji i mediów. Cała grupa byłaby w stanie wybudować miasto z pełną infrastrukturą. Została utworzona w roku 1952. Bouygues to nazwisko jej założyciela – biznesmena i producenta filmowego urodzonego w Paryżu. W roku 1989 nestor Francis przekazał grupę synowi Martinowi, na czele której stoi on do dziś.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.