Deweloperska odpowiedzialność społeczna
Przez ponad 30 lat działalności, spółka Agrobex zrealizowała prawie 30 inwestycji deweloperskich. Tym samym stała się wiodącym przedstawicielem branży mieszkaniowej nie tylko w Wielkopolsce, ale również w całym kraju. Pozycja lidera umożliwia, a także zobowiązuje do prowadzenia dialogu z otoczeniem. Agrobex od wielu lat angażuje się w wiele projektów niemających charakteru biznesowego, ale wynikających z zasad CSR. – Chcę, aby Agrobex nie tylko budował i sprzedawał mieszkania i domy, ale także dbał o lokalną społeczność, w której funkcjonuje, w której żyją klienci i pracownicy. – mówi Krzysztof Kruszona, prezes spółki Agrobex. Rzeczywiście, trudno nie zauważyć działalności firmy w tym obszarze.
Kilka razy w roku w poznańskich szpitalach, przy wsparciu Agrobexu odbywają się przedstawienia dla chorych dzieci. Akcje odbywają się pod nazwą Fundacja Funkomitywa i Teatru za Jeden Uśmiech. Dzieci stały się także beneficjentami cyklicznej akcji Deweloperzy Dzieciom, w której Agrobex uczestniczy od początku. W tym roku będzie to już IX edycja eventu, który nakierowany jest na pomoc dzieciom z publicznych i rodzinnych domów dziecka całej Wielkopolski. Wsparcie otrzymał również Polski Związek Niewidomych - Koło Szamotuły, gdzie już niedługo niewidome i niedowidzące dzieci otrzymają prezenty mikołajkowe. Wielkim wydarzeniem jest również Dzień Dziecka organizowany cyklicznie wraz z Przedszkolem Wesołe Skrzaty w Pobiedziskach.
Nie tylko dzieci mogą liczyć na wrażliwość i działania CSR-we ze strony Agrobexu. W mijającym roku Spólka była sponsorem plenerowej wystawy pokazującej historię i dokonania Szarych Szeregów. Wsparciem objęto również organizacje Misterium Męki Pańskiej, Nocy Muzeów oraz fundację Gajusz z Łodzi, dla której zbiórkę upominków zrobili m.in. pracownicy firmy. Ponadto, przedstawiciele dewelopera dwukrotnie już uczestniczyli w zbiórce krwi. Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu spółka skierowała również na Poznańskie Zoo. Przez 2 lata pod opieką był nosorożec Diuna, a aktualnie żyrafa Vilma, która już niedługo zamieszka w budowanym przez Agrobex obiekcie na terenie poznańskiego ZOO. W tych trudnych czasach Spółka nie zwalnia tempa, rozpoczęły się prace związane z remontem pomieszczeń świetlicy Caritasu.
Agrobex dba o rozwój fizyczny dzieci i młodzieży szkolnej. Kilka lat temu z inicjatywy firmy w Swarzędzu powstała Piłkarska Akademia Agrobexu. Deweloper wpiera także akcję „Od przedszkolaka do AZSiaka, sekcję koszykówki poznańskiego AZS oraz pomagała w organizacji turnieju piłkarskiego w Tarnowie Podgórnym. Miłośnicy sportu cenią udział firmy w organizacji imprez siatkarskich takich jak Amica Cup Szamotuły czy Memoriał Arkadiusza Gołasia. Agrobex został również sponsorem głównym Finałów Mistrzostw Wielkopolski Młodziczek (zawodniczki do lat 15) w siatkówce, które odbyły w podpoznańskich Szamotułach. Wcześniej firma zdecydowała o tym, by zostać sportowym mecenasem młodzieżowego klubu „UKS Szamotulanin Szamotuły”, przekazując między innymi sprzęt sportowy. Dużą popularność zdobył kolejny projekt firmy, czyli Szkółka Biegowa, którą prowadzi maratończyk – Przemysław Walewski. W następstwie tej inicjatywy odbywają się także cykliczne biegi pod nazwą „Agrobex Cykl Biegów 5/5”. Udział wzięło już w nich kilka tysięcy biegaczy. W sierpniu bieżącego roku firma wsparła Ogólnopolski Turniej Tenisa Klasyfikacyjny Młodzików do lat 14, który odbył się w Pobiedziskach. Natomiast w Zielonej Górze, na początku 2020 roku spółka włączyła się w organizację wydarzenia „Ultramaraton Nowe Granice”, a we wrześniu była głównym sponsorem V edycji Zielonogórskich Biegów Górskich – Rollercoaster.
– Promowanie sportu, szczególnie wśród młodzieży, to jedna z idei, które przyświecają naszej firmie, w kontekście działań CSR. Kluczowe jest by pomóc i dać radość jak największej liczbie osób. Co za tym idzie jesteśmy otwarci na wszelkie działania charytatywne, które z powodzeniem kreujemy od wielu lat. Te zadania realizujemy z przyjemnością, bo umiemy i lubimy to robić. - mówi Lucyna Jarczyńska. dyrektor ds. marketingu i sprzedaży spółki Agrobex. Deweloper zapowiada, że to nie koniec działań. W końcu, w jego rozumieniu odpowiedzialność społeczną należy traktować nie jako filantropię, lecz jako współczesną filozofię prowadzeniu biznesu.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.