Deweloperska odpowiedzialność społeczna
Przez ponad 30 lat działalności, spółka Agrobex zrealizowała prawie 30 inwestycji deweloperskich. Tym samym stała się wiodącym przedstawicielem branży mieszkaniowej nie tylko w Wielkopolsce, ale również w całym kraju. Pozycja lidera umożliwia, a także zobowiązuje do prowadzenia dialogu z otoczeniem. Agrobex od wielu lat angażuje się w wiele projektów niemających charakteru biznesowego, ale wynikających z zasad CSR. – Chcę, aby Agrobex nie tylko budował i sprzedawał mieszkania i domy, ale także dbał o lokalną społeczność, w której funkcjonuje, w której żyją klienci i pracownicy. – mówi Krzysztof Kruszona, prezes spółki Agrobex. Rzeczywiście, trudno nie zauważyć działalności firmy w tym obszarze.
Kilka razy w roku w poznańskich szpitalach, przy wsparciu Agrobexu odbywają się przedstawienia dla chorych dzieci. Akcje odbywają się pod nazwą Fundacja Funkomitywa i Teatru za Jeden Uśmiech. Dzieci stały się także beneficjentami cyklicznej akcji Deweloperzy Dzieciom, w której Agrobex uczestniczy od początku. W tym roku będzie to już IX edycja eventu, który nakierowany jest na pomoc dzieciom z publicznych i rodzinnych domów dziecka całej Wielkopolski. Wsparcie otrzymał również Polski Związek Niewidomych - Koło Szamotuły, gdzie już niedługo niewidome i niedowidzące dzieci otrzymają prezenty mikołajkowe. Wielkim wydarzeniem jest również Dzień Dziecka organizowany cyklicznie wraz z Przedszkolem Wesołe Skrzaty w Pobiedziskach.
Nie tylko dzieci mogą liczyć na wrażliwość i działania CSR-we ze strony Agrobexu. W mijającym roku Spólka była sponsorem plenerowej wystawy pokazującej historię i dokonania Szarych Szeregów. Wsparciem objęto również organizacje Misterium Męki Pańskiej, Nocy Muzeów oraz fundację Gajusz z Łodzi, dla której zbiórkę upominków zrobili m.in. pracownicy firmy. Ponadto, przedstawiciele dewelopera dwukrotnie już uczestniczyli w zbiórce krwi. Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu spółka skierowała również na Poznańskie Zoo. Przez 2 lata pod opieką był nosorożec Diuna, a aktualnie żyrafa Vilma, która już niedługo zamieszka w budowanym przez Agrobex obiekcie na terenie poznańskiego ZOO. W tych trudnych czasach Spółka nie zwalnia tempa, rozpoczęły się prace związane z remontem pomieszczeń świetlicy Caritasu.
Agrobex dba o rozwój fizyczny dzieci i młodzieży szkolnej. Kilka lat temu z inicjatywy firmy w Swarzędzu powstała Piłkarska Akademia Agrobexu. Deweloper wpiera także akcję „Od przedszkolaka do AZSiaka, sekcję koszykówki poznańskiego AZS oraz pomagała w organizacji turnieju piłkarskiego w Tarnowie Podgórnym. Miłośnicy sportu cenią udział firmy w organizacji imprez siatkarskich takich jak Amica Cup Szamotuły czy Memoriał Arkadiusza Gołasia. Agrobex został również sponsorem głównym Finałów Mistrzostw Wielkopolski Młodziczek (zawodniczki do lat 15) w siatkówce, które odbyły w podpoznańskich Szamotułach. Wcześniej firma zdecydowała o tym, by zostać sportowym mecenasem młodzieżowego klubu „UKS Szamotulanin Szamotuły”, przekazując między innymi sprzęt sportowy. Dużą popularność zdobył kolejny projekt firmy, czyli Szkółka Biegowa, którą prowadzi maratończyk – Przemysław Walewski. W następstwie tej inicjatywy odbywają się także cykliczne biegi pod nazwą „Agrobex Cykl Biegów 5/5”. Udział wzięło już w nich kilka tysięcy biegaczy. W sierpniu bieżącego roku firma wsparła Ogólnopolski Turniej Tenisa Klasyfikacyjny Młodzików do lat 14, który odbył się w Pobiedziskach. Natomiast w Zielonej Górze, na początku 2020 roku spółka włączyła się w organizację wydarzenia „Ultramaraton Nowe Granice”, a we wrześniu była głównym sponsorem V edycji Zielonogórskich Biegów Górskich – Rollercoaster.
– Promowanie sportu, szczególnie wśród młodzieży, to jedna z idei, które przyświecają naszej firmie, w kontekście działań CSR. Kluczowe jest by pomóc i dać radość jak największej liczbie osób. Co za tym idzie jesteśmy otwarci na wszelkie działania charytatywne, które z powodzeniem kreujemy od wielu lat. Te zadania realizujemy z przyjemnością, bo umiemy i lubimy to robić. - mówi Lucyna Jarczyńska. dyrektor ds. marketingu i sprzedaży spółki Agrobex. Deweloper zapowiada, że to nie koniec działań. W końcu, w jego rozumieniu odpowiedzialność społeczną należy traktować nie jako filantropię, lecz jako współczesną filozofię prowadzeniu biznesu.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.