Komunikaty PR

Do przeprowadzki motywuje nas bliskość zieleni

2023-08-25  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Maśnica
Prime Time PR

Halszki 28
30-611 Kraków
aleksandra.masnica|primetimepr.pl| |aleksandra.masnica|primetimepr.pl
12 313 00 87
https://primetimepr.pl/

Dostęp do terenów zielonych staje się wiodącym czynnikiem wpływającym na wybór mieszkania. Nie zawsze tak było, ale dziś bardzo doceniamy możliwość obcowania z naturą położoną blisko naszego M.

Chcemy mieszkać bliżej natury 

Rosnący odsetek osób chętnych do zamieszkania blisko terenów zielonych to trend, który przybrał na sile w ostatnich latach. Jeszcze dekadę temu konsumenci nie zwracali na to zbyt dużej uwagi. Zgodnie z badaniem „Jak Polacy mieszkają, a jak chcieliby mieszkać” przeprowadzonym w 2010 r. przez CBOS,w tamtym czasie najważniejszym kryterium branym pod uwagę przy kupnie mieszkania była funkcjonalność lokalu - jego wygoda, przestrzenność i nasłonecznienie. Dla zaledwie 1/3 badanych ważna była ilość zieleni i przestrzeni wokół budynku. Kwestie stricte estetyczne, jak wkomponowanie budynku w styl okolicznej zabudowy czy kwestie społeczne odgrywały wówczas marginalną rolę - były istotne jedynie dla 2 proc. ankietowanych. Ostatnio nastąpiło przebiegunowanie tej tendencji. Z badania Homebook.pl wynika, że dla obecnych poszukiwaczy nowego miejsca zamieszkania, główne znaczenie ma lokalizacja. Jest to tym samym najważniejszy czynnik decydujący o finalnym wyborze nieruchomości - wskazało go aż 60 proc. respondentów. Cena zakupu znalazła się na drugiej pozycji (43 proc.), a za nią uplasował się metraż lokum (39 proc.). W dalszej kolejności o wyborze decydowały wystrój lub jego układ przestrzenny (25 proc. ankietowanych).

 - Dynamiczne przemiany na rynku mieszkaniowym wskazują , że bliskość terenów zielonych nie jest już jedynie dodatkowym atutem nieruchomości, ale stała się jednym z kluczowych czynników decydujących o jej wyborze Dzisiejsi konsumenci, wzorem poprzednich pokoleń, doceniają typowe cechu lokalu tj. jego wielkość czy przestronność, jednak widzą coraz więcej korzyści płynących z sąsiedztwem terenów zielonych. Oznacza to, że deweloperzy i architekci muszą uwzględniać te preferencje, projektując nowe inwestycje, tj. tworzyć przestrzenie, które harmonijnie łączą nowoczesność z naturą, zapewniając wysoką jakość życia przyszłych mieszkańców - mówi Krzysztof Tętnowski, prezes zarządu Tętnowski Development, inwestor osiedla Nowa Drożdżownia.

Zieleń to również prestiż

Dziś do zakupu mieszkania podchodzimy zdecydowanie bardziej kompleksowo niż jeszcze dekadę temu. Nabywcy nie skupiają się jedynie na układzie, cenie czy metrażu, ale również na czynnikach zewnętrznych. Raport „Mieszkałbym. Czego od domu oczekują Polacy?” opracowany przez Think Co wskazuje, że tereny zielone - w tym parki, skwery i lasy - stały się wiodącymi kryteriami lokum naszych marzeń, które ceni sobie aż 32 proc. z nas. W badaniu Agaty Zółtaszek i Martyny Stodulskiej “Błękitno‑zielona infrastruktura a rynek nieruchomości” prawie 78 proc. badanych zadeklarowało, że błękitno-zielona architektura ma dla nich znaczenie przy wyborze mieszkania, a blisko 90 proc. stwierdziło, że “zielony” widok z okna wpływa pozytywnie na samopoczucie. Co zaskakujące, prawie 58 proc. badanych nie chciałoby, aby przestrzeń obok budynku spełniała funkcje użytkowe (np. parkingu), zamiast być pokryta roślinnością. Jak czytamy w podsumowaniu całego badania “Im bardziej osoba ceni sobie elementy błękitno‑zielonej infrastruktury i jej bliskość, tym większy wpływ ma to na indywidualny proces decyzyjny i skłonność do zapłacenia wyższej ceny za nieruchomość. Obecność terenów zieleni jest więc czynnikiem podnoszącym prestiż lokalizacji.”


Najbardziej kłopotliwą kwestią dla ankietowanych w badaniu “Błękitno‑zielona infrastruktura a rynek nieruchomości” był wybór, czy odległość lokum od centrum miasta jest dla nich ważniejsza od bliskości terenów zielonych. Zdania na ten temat nie miało 31 proc. respondentów, 34 proc. odpowiedziało twierdząco, natomiast niemal 36 proc. - przecząco. Obecność błękitno-zielonej architektury oraz lokalizacja pozwalająca na sprawne przemieszczanie się do centrum miasta, są więc dzisiaj równie istotnymi czynnikami dla klientów biur nieruchomości - Z perspektywy zarówno deweloperów, jak i konsumentów najlepszą opcją jest połączenie obu tych atutów, jednak w rzeczywistości osiedli idealnych, czyli oferujących piękne, zielone otoczenie z dobrym dojazdem do centrum miasta jest naprawdę niewiele. Szczególnie, jeśli mowa o największych aglomeracjach. Zazwyczaj konsument musi wybrać jedno albo drugie i zdefiniować, co jest dla niego najważniejsze. Inwestycje, w których ten problem nie występuje, są zwykle bardzo popularne i szybko wyprzedawane - mówi Krzysztof Tętnowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prime Time PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.