Dobrych domów z roku na rok coraz więcej
Fundacja Castorama kończy trzeci rok działalności. Na swoim koncie ma już ponad 50 zrealizowanych projektów i blisko 1300 beneficjentów. Dzięki jej powołaniu wszystkie dotychczasowe działania Castorama na rzecz pomocy charytatywnej zyskały jedno imię. Fundacja pracuje nie tylko na poprawę warunków mieszkaniowych osób potrzebujących, ale i rozwój wolontariatu pracowniczego.
Fundacja Castorama ma za zadanie wspierać inicjatywy, których celem jest pomoc potrzebującym przy tworzeniu dobrych domów oraz przystosowaniu i poprawie przestrzeni mieszkaniowej. Fundacja wspiera osoby w trudnej sytuacji życiowej, czy też podopieczynych ośrodków, pomaga zapewnić lepsze warunki bytowe, walczy z ubóstwem mieszkaniowym, a nawet zagrożeniem bezdomnością. Wsparcie fundacji polega na oferowaniu produktów i rozwiązań związanych z remontami, modernizacjami i wykończeniem w sposób praktyczny, przyjazny i funkcjonalny – dziedzinie, na której Castorama zna się najlepiej.
Nasze pierwsze projekty zbiegły się z okresem pandemii, wiele ośrodków podlegało kwarantannie, pojawiały się problemy logistyczne i z zaopatrzeniem. Pomimo tych trudności, nie zapomnieliśmy o naszych beneficjentach i kontynuowaliśmy rozpoczęte u nich projekty. Wiele z nich zakończyła się zatem w zeszłym roku, ale wiele też wciąż trwa. Stale odbywa się nabór nowych wniosków więc i liczba nowych inicjatyw systematycznie rośnie. – mówi Paweł Świętochowski prezes Fundacji Castorama.
W ostatnim roku pomoc fundacji skoncentrowana była w dużej mierze na osobach mieszkających w ośrodkach czy schroniskach zapewniających podopiecznym jednocześnie dach nad głową i terapie. Fundacja wspiera też domy dziecka i inne ośrodki pomocy nieletnim, oraz mieszkania treningowe wspomagające usamodzielnienie się ludzi wychodzących z kryzysu. Fundacja wzięła udział w programie mającym na celu zmniejszać deficyt mieszkaniowy, a organizowanym przez Habitat for Humanity Poland. Z kolei we współpracy ze Stowarzyszeniem Piękne Anioły, fundacja wyremontowała łazienkę w domu samotnego ojca trójki dzieci. W ramach innej współpracy organizacja wsparła projekt realizowany na rzecz trzypokoleniowej rodziny, która ucierpiała na skutek pożaru domu. Pomoc ludziom w takich sytuacjach przynosi ogromną satysfakcję, ale też pokazuje szerokie spektrum potrzeb osób i rodzin z całej Polski. W centrum zainteresowań Fundacji Castorama jest zawsze człowiek, dlatego oferowana pomoc skierowana jest zawsze do tych, którzy bez wsparcia z zewnątrz nadal żyliby w bardzo trudnych warunkach.
Każdy dom powinien być swoistą oazą spokoju i bezpieczeństwa. Warunki w jakich żyjemy wpływają na emocje i postawę człowieka w obliczu życiowych trudności. Bez komfortu posiadania własnej przestrzeni, ciężko zrelaksować się, naładować akumulatory i po prostu czuć się dobrze. W fundacji wierzymy, że każdy zasługuje na dobry dom, dlatego chcemy dzielić się wiedzą, umiejętnościami i materiałami, dzięki którym pomagamy stworzyć domy z prawdziwego zdarzenia. Za pośrednictwem fundacji udało nam się wesprzeć wiele inicjatyw i przyczynić się do przywrócenia nadziei i chęci życia wielu ludziom w potrzebie, co w obliczu pandemii tym bardziej zyskuje na znaczeniu i jest dla nas olbrzymią gratyfikacją. – dodaje Paweł Świętochowski.
Zdobyte doświadczenie pozwoli fundacji na realizację coraz bardziej kompleksowych i na większą skalę projektów. W 2022 roku pomoc fundacji skierowana będzie przede wszystkim do schronisk dla bezdomnych, domów dziecka i domów samotnej matki, a jej działalność nastawiona na wsparcie wolontariatu, który od 25 lat w Polsce Castorama sukcesywnie rozwija. Pomoc drugiemu człowiekowi jest praktycznie wpisana w DNA firmy, gdyż pracownicy od lat bardzo chętnie angażują się w akcje na rzecz lokalnych społeczności. Firma wspiera te postawy – każdy pracownik Castorama może przeznaczyć w ciągu roku 24 godziny czasu pracy na udział w dowolnym przedsięwzięciu charytatywnym, nie tylko związanym z pomocą w zapewnieniu dobrych warunków mieszkaniowych osobom potrzebującym, ale też na rzecz ludzi chorych, zwierząt czy środowiska naturalnego. Co więcej, Castorama stworzyła własne zasady wolontariatu pracowniczego i powołała właśnie Krajowego Koordynatora ds. Wolontariatu, którego zadaniem będzie upowszechnianie wolontariatu i wsparcie pracowników w ich staraniach na rzecz dobroczynności. Efekt skali takiej pomocy jest olbrzymi – przy liczbie zatrudnionych w całym kraju może oznaczać potencjalnie ponad 13 tys. zaangażowanych osób.
W ostatnim czasie pracownicy Castorama zrealizowali niejedną wspaniałą akcję wolontariatu – sklepy w Sosnowcu i Przemyślu pomagały w remontach lokalnych placówek opiekuńczo-wychowawczych, Nysa wsparła remont domu dla 5-osobowej rodziny, Nowy Sącz pomógł starszemu małżeństwu w uprzątnięciu działki, izolacji domu i oraz zorganizowaniu pomocy w położeniu nowego dachu po przejściu wichury. Natomiast dyrektorzy z dolnośląskich sklepów skręcali i ustawiali meble w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie we Wrocławiu.
Każda pomoc jest cenna i ważna. Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym pracownikom za ich zaangażowanie. W tym roku kontynuujemy te działania, dzielimy się doświadczeniami z klientami, organizacjami społecznymi i wszystkimi zainteresowanymi filantropią. Założyliśmy nawet fanpage na Facebooku, aby szeroko relacjonować przeprowadzane remonty i pokazywać efekty tej pracy. – tłumaczy Paweł Świętochowski.
Nabór wniosków do fundacji odbywa się przez okrągły rok wyłącznie za pośrednictwem formularza aplikacyjnego na stronie castorama.pl/fundacja-castorama. Najważniejsze, aby projekt, który ubiega się o dofinansowanie, został zgłoszony przez organizację charytatywną lub pożytku publicznego i aby jego cele były zbieżne z celami statutowymi Fundacji. 99% wniosków o wsparcie dla rodzin i osób indywidualnych trafia do fundacji właśnie za pośrednictwem innych organizacji z całego kraju lub bezpośrednio jest zgłaszana przez organizacje reprezentujące ośrodki. Na podstawie dostarczonych dokumentów zarząd Fundacji decyduje w jakim zakresie dany projekt może być finansowany, a następnie nadzoruje proces jego realizacji i rozliczenia.
Fundacja Castorama to inicjatywa Castorama Polska przy wsparciu także grupy Kingfisher. Środki, którymi dysonuje fundacja, pochodzą w głównej mierze ze sprzedaży wielorazowych toreb z logo GoodHome i Castorama – w ten sposób sami klienci przyczyniają się do tworzenia dobrych domów. Z roku na rok zasoby fundacji rosną. W ramach kolejnej cegiełki na działania fundacyjne Castorama przeznaczy zysk ze sprzedaży świątecznych bombek.
***
Fundacja Castorama jest jedną z najaktywniejszych fundacji korporacyjnych zajmujących się poprawą warunków mieszkaniowych w Polsce. Instytucja ustanowiona przez Castorama Polska Sp. z o.o. w 2019 roku aktywnie wspiera organizacje pozarządowe i projekty społeczne.
Misją Fundacji Castorama jest tworzenie dobrych domów, poprzez pomoc w poprawie warunków mieszkaniowych osób najbardziej potrzebujących. Za pomocą darowizn finansowych, darowizn rzeczowych i wolontariatu pracowniczego, organizacja umożliwia polepszenie standardu mieszkaniowego osobom będącym w potrzebie wskutek trudności finansowych, choroby, niepełnosprawności lub innej ciężkiej sytuacji życiowej.
Fundacja Castorama współpracuje z takimi instytucjami jak schroniska dla osób w kryzysie bezdomności czy domy dziecka, pomaga poszkodowanym na skutek klęsk żywiołowych, ale również przyjmuje wnioski od osób indywidualnych, składane za pośrednictwem mniejszych
i większych organizacji charytatywnych lub innych organizacji pożytku publicznego.
Informacje na temat Fundacji Castorama, możliwości ubiegania się o wsparcie oraz formularz aplikacyjny dostępne są na stronie: castorama.pl/fundacja-castorama.
Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Warsaw office market in the process of adaptation
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.