Dobrych domów z roku na rok coraz więcej
Fundacja Castorama kończy trzeci rok działalności. Na swoim koncie ma już ponad 50 zrealizowanych projektów i blisko 1300 beneficjentów. Dzięki jej powołaniu wszystkie dotychczasowe działania Castorama na rzecz pomocy charytatywnej zyskały jedno imię. Fundacja pracuje nie tylko na poprawę warunków mieszkaniowych osób potrzebujących, ale i rozwój wolontariatu pracowniczego.
Fundacja Castorama ma za zadanie wspierać inicjatywy, których celem jest pomoc potrzebującym przy tworzeniu dobrych domów oraz przystosowaniu i poprawie przestrzeni mieszkaniowej. Fundacja wspiera osoby w trudnej sytuacji życiowej, czy też podopieczynych ośrodków, pomaga zapewnić lepsze warunki bytowe, walczy z ubóstwem mieszkaniowym, a nawet zagrożeniem bezdomnością. Wsparcie fundacji polega na oferowaniu produktów i rozwiązań związanych z remontami, modernizacjami i wykończeniem w sposób praktyczny, przyjazny i funkcjonalny – dziedzinie, na której Castorama zna się najlepiej.
Nasze pierwsze projekty zbiegły się z okresem pandemii, wiele ośrodków podlegało kwarantannie, pojawiały się problemy logistyczne i z zaopatrzeniem. Pomimo tych trudności, nie zapomnieliśmy o naszych beneficjentach i kontynuowaliśmy rozpoczęte u nich projekty. Wiele z nich zakończyła się zatem w zeszłym roku, ale wiele też wciąż trwa. Stale odbywa się nabór nowych wniosków więc i liczba nowych inicjatyw systematycznie rośnie. – mówi Paweł Świętochowski prezes Fundacji Castorama.
W ostatnim roku pomoc fundacji skoncentrowana była w dużej mierze na osobach mieszkających w ośrodkach czy schroniskach zapewniających podopiecznym jednocześnie dach nad głową i terapie. Fundacja wspiera też domy dziecka i inne ośrodki pomocy nieletnim, oraz mieszkania treningowe wspomagające usamodzielnienie się ludzi wychodzących z kryzysu. Fundacja wzięła udział w programie mającym na celu zmniejszać deficyt mieszkaniowy, a organizowanym przez Habitat for Humanity Poland. Z kolei we współpracy ze Stowarzyszeniem Piękne Anioły, fundacja wyremontowała łazienkę w domu samotnego ojca trójki dzieci. W ramach innej współpracy organizacja wsparła projekt realizowany na rzecz trzypokoleniowej rodziny, która ucierpiała na skutek pożaru domu. Pomoc ludziom w takich sytuacjach przynosi ogromną satysfakcję, ale też pokazuje szerokie spektrum potrzeb osób i rodzin z całej Polski. W centrum zainteresowań Fundacji Castorama jest zawsze człowiek, dlatego oferowana pomoc skierowana jest zawsze do tych, którzy bez wsparcia z zewnątrz nadal żyliby w bardzo trudnych warunkach.
Każdy dom powinien być swoistą oazą spokoju i bezpieczeństwa. Warunki w jakich żyjemy wpływają na emocje i postawę człowieka w obliczu życiowych trudności. Bez komfortu posiadania własnej przestrzeni, ciężko zrelaksować się, naładować akumulatory i po prostu czuć się dobrze. W fundacji wierzymy, że każdy zasługuje na dobry dom, dlatego chcemy dzielić się wiedzą, umiejętnościami i materiałami, dzięki którym pomagamy stworzyć domy z prawdziwego zdarzenia. Za pośrednictwem fundacji udało nam się wesprzeć wiele inicjatyw i przyczynić się do przywrócenia nadziei i chęci życia wielu ludziom w potrzebie, co w obliczu pandemii tym bardziej zyskuje na znaczeniu i jest dla nas olbrzymią gratyfikacją. – dodaje Paweł Świętochowski.
Zdobyte doświadczenie pozwoli fundacji na realizację coraz bardziej kompleksowych i na większą skalę projektów. W 2022 roku pomoc fundacji skierowana będzie przede wszystkim do schronisk dla bezdomnych, domów dziecka i domów samotnej matki, a jej działalność nastawiona na wsparcie wolontariatu, który od 25 lat w Polsce Castorama sukcesywnie rozwija. Pomoc drugiemu człowiekowi jest praktycznie wpisana w DNA firmy, gdyż pracownicy od lat bardzo chętnie angażują się w akcje na rzecz lokalnych społeczności. Firma wspiera te postawy – każdy pracownik Castorama może przeznaczyć w ciągu roku 24 godziny czasu pracy na udział w dowolnym przedsięwzięciu charytatywnym, nie tylko związanym z pomocą w zapewnieniu dobrych warunków mieszkaniowych osobom potrzebującym, ale też na rzecz ludzi chorych, zwierząt czy środowiska naturalnego. Co więcej, Castorama stworzyła własne zasady wolontariatu pracowniczego i powołała właśnie Krajowego Koordynatora ds. Wolontariatu, którego zadaniem będzie upowszechnianie wolontariatu i wsparcie pracowników w ich staraniach na rzecz dobroczynności. Efekt skali takiej pomocy jest olbrzymi – przy liczbie zatrudnionych w całym kraju może oznaczać potencjalnie ponad 13 tys. zaangażowanych osób.
W ostatnim czasie pracownicy Castorama zrealizowali niejedną wspaniałą akcję wolontariatu – sklepy w Sosnowcu i Przemyślu pomagały w remontach lokalnych placówek opiekuńczo-wychowawczych, Nysa wsparła remont domu dla 5-osobowej rodziny, Nowy Sącz pomógł starszemu małżeństwu w uprzątnięciu działki, izolacji domu i oraz zorganizowaniu pomocy w położeniu nowego dachu po przejściu wichury. Natomiast dyrektorzy z dolnośląskich sklepów skręcali i ustawiali meble w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie we Wrocławiu.
Każda pomoc jest cenna i ważna. Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym pracownikom za ich zaangażowanie. W tym roku kontynuujemy te działania, dzielimy się doświadczeniami z klientami, organizacjami społecznymi i wszystkimi zainteresowanymi filantropią. Założyliśmy nawet fanpage na Facebooku, aby szeroko relacjonować przeprowadzane remonty i pokazywać efekty tej pracy. – tłumaczy Paweł Świętochowski.
Nabór wniosków do fundacji odbywa się przez okrągły rok wyłącznie za pośrednictwem formularza aplikacyjnego na stronie castorama.pl/fundacja-castorama. Najważniejsze, aby projekt, który ubiega się o dofinansowanie, został zgłoszony przez organizację charytatywną lub pożytku publicznego i aby jego cele były zbieżne z celami statutowymi Fundacji. 99% wniosków o wsparcie dla rodzin i osób indywidualnych trafia do fundacji właśnie za pośrednictwem innych organizacji z całego kraju lub bezpośrednio jest zgłaszana przez organizacje reprezentujące ośrodki. Na podstawie dostarczonych dokumentów zarząd Fundacji decyduje w jakim zakresie dany projekt może być finansowany, a następnie nadzoruje proces jego realizacji i rozliczenia.
Fundacja Castorama to inicjatywa Castorama Polska przy wsparciu także grupy Kingfisher. Środki, którymi dysonuje fundacja, pochodzą w głównej mierze ze sprzedaży wielorazowych toreb z logo GoodHome i Castorama – w ten sposób sami klienci przyczyniają się do tworzenia dobrych domów. Z roku na rok zasoby fundacji rosną. W ramach kolejnej cegiełki na działania fundacyjne Castorama przeznaczy zysk ze sprzedaży świątecznych bombek.
***
Fundacja Castorama jest jedną z najaktywniejszych fundacji korporacyjnych zajmujących się poprawą warunków mieszkaniowych w Polsce. Instytucja ustanowiona przez Castorama Polska Sp. z o.o. w 2019 roku aktywnie wspiera organizacje pozarządowe i projekty społeczne.
Misją Fundacji Castorama jest tworzenie dobrych domów, poprzez pomoc w poprawie warunków mieszkaniowych osób najbardziej potrzebujących. Za pomocą darowizn finansowych, darowizn rzeczowych i wolontariatu pracowniczego, organizacja umożliwia polepszenie standardu mieszkaniowego osobom będącym w potrzebie wskutek trudności finansowych, choroby, niepełnosprawności lub innej ciężkiej sytuacji życiowej.
Fundacja Castorama współpracuje z takimi instytucjami jak schroniska dla osób w kryzysie bezdomności czy domy dziecka, pomaga poszkodowanym na skutek klęsk żywiołowych, ale również przyjmuje wnioski od osób indywidualnych, składane za pośrednictwem mniejszych
i większych organizacji charytatywnych lub innych organizacji pożytku publicznego.
Informacje na temat Fundacji Castorama, możliwości ubiegania się o wsparcie oraz formularz aplikacyjny dostępne są na stronie: castorama.pl/fundacja-castorama.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.