Komunikaty PR

Dobrych domów z roku na rok coraz więcej

2022-01-14  |  01:00
Biuro prasowe

Fundacja Castorama kończy trzeci rok działalności. Na swoim koncie ma już ponad 50 zrealizowanych projektów i blisko 1300 beneficjentów. Dzięki jej powołaniu wszystkie dotychczasowe działania Castorama na rzecz pomocy charytatywnej zyskały jedno imię. Fundacja pracuje nie tylko na poprawę warunków mieszkaniowych osób potrzebujących, ale i rozwój wolontariatu pracowniczego.

Fundacja Castorama ma za zadanie wspierać inicjatywy, których celem jest pomoc potrzebującym przy tworzeniu dobrych domów oraz przystosowaniu i poprawie przestrzeni mieszkaniowej. Fundacja wspiera osoby w trudnej sytuacji życiowej, czy też podopieczynych ośrodków, pomaga zapewnić lepsze warunki bytowe, walczy z ubóstwem mieszkaniowym, a nawet zagrożeniem bezdomnością. Wsparcie fundacji polega na oferowaniu produktów i rozwiązań związanych z remontami, modernizacjami i wykończeniem w sposób praktyczny, przyjazny i funkcjonalny – dziedzinie, na której Castorama zna się najlepiej.

Nasze pierwsze projekty zbiegły się z okresem pandemii, wiele ośrodków podlegało kwarantannie, pojawiały się problemy logistyczne i z zaopatrzeniem. Pomimo tych trudności, nie zapomnieliśmy o naszych beneficjentach i kontynuowaliśmy rozpoczęte u nich projekty. Wiele z nich zakończyła się zatem w zeszłym roku, ale wiele też wciąż trwa. Stale odbywa się nabór nowych wniosków więc i liczba nowych inicjatyw systematycznie rośnie. – mówi Paweł Świętochowski prezes Fundacji Castorama.

W ostatnim roku pomoc fundacji skoncentrowana była w dużej mierze na osobach mieszkających w ośrodkach czy schroniskach zapewniających podopiecznym jednocześnie dach nad głową i terapie. Fundacja wspiera też domy dziecka i inne ośrodki pomocy nieletnim, oraz mieszkania treningowe wspomagające usamodzielnienie się ludzi wychodzących z kryzysu. Fundacja wzięła udział w programie mającym na celu zmniejszać deficyt mieszkaniowy, a organizowanym przez Habitat for Humanity Poland. Z kolei we współpracy ze Stowarzyszeniem Piękne Anioły, fundacja wyremontowała łazienkę w domu samotnego ojca trójki dzieci. W ramach innej współpracy organizacja wsparła projekt realizowany na rzecz trzypokoleniowej rodziny, która ucierpiała na skutek pożaru domu. Pomoc ludziom w takich sytuacjach przynosi ogromną satysfakcję, ale też pokazuje szerokie spektrum potrzeb osób i rodzin z całej Polski. W centrum zainteresowań Fundacji Castorama jest zawsze człowiek, dlatego oferowana pomoc skierowana jest zawsze do tych, którzy bez wsparcia z zewnątrz nadal żyliby w bardzo trudnych warunkach.

Każdy dom powinien być swoistą oazą spokoju i bezpieczeństwa. Warunki w jakich żyjemy wpływają na emocje i postawę człowieka w obliczu życiowych trudności. Bez komfortu posiadania własnej przestrzeni, ciężko zrelaksować się, naładować akumulatory i po prostu czuć się dobrze. W fundacji wierzymy, że każdy zasługuje na dobry dom, dlatego chcemy dzielić się wiedzą, umiejętnościami i materiałami, dzięki którym pomagamy stworzyć domy z prawdziwego zdarzenia. Za pośrednictwem fundacji udało nam się wesprzeć wiele inicjatyw i przyczynić się do przywrócenia nadziei i chęci życia wielu ludziom w potrzebie, co w obliczu pandemii tym bardziej zyskuje na znaczeniu i jest dla nas olbrzymią gratyfikacją. – dodaje Paweł Świętochowski.

Zdobyte doświadczenie pozwoli fundacji na realizację coraz bardziej kompleksowych i na większą skalę projektów. W 2022 roku pomoc fundacji skierowana będzie przede wszystkim do schronisk dla bezdomnych, domów dziecka i domów samotnej matki, a jej działalność nastawiona na wsparcie wolontariatu, który od 25 lat w Polsce Castorama sukcesywnie rozwija. Pomoc drugiemu człowiekowi jest praktycznie wpisana w DNA firmy, gdyż pracownicy od lat bardzo chętnie angażują się w akcje na rzecz lokalnych społeczności. Firma wspiera te postawy – każdy pracownik Castorama może przeznaczyć w ciągu roku 24 godziny czasu pracy na udział w dowolnym przedsięwzięciu charytatywnym, nie tylko związanym z pomocą w zapewnieniu dobrych warunków mieszkaniowych osobom potrzebującym, ale też na rzecz ludzi chorych, zwierząt czy środowiska naturalnego. Co więcej, Castorama stworzyła własne zasady wolontariatu pracowniczego i powołała właśnie Krajowego Koordynatora ds. Wolontariatu, którego zadaniem będzie upowszechnianie wolontariatu i wsparcie pracowników w ich staraniach na rzecz dobroczynności. Efekt skali takiej pomocy jest olbrzymi – przy liczbie zatrudnionych w całym kraju może oznaczać potencjalnie ponad 13 tys. zaangażowanych osób.

W ostatnim czasie pracownicy Castorama zrealizowali niejedną wspaniałą akcję wolontariatu – sklepy w Sosnowcu i Przemyślu pomagały w remontach lokalnych placówek opiekuńczo-wychowawczych, Nysa wsparła remont domu dla 5-osobowej rodziny, Nowy Sącz pomógł starszemu małżeństwu w uprzątnięciu działki, izolacji domu i oraz zorganizowaniu pomocy w położeniu nowego dachu po przejściu wichury. Natomiast dyrektorzy z dolnośląskich sklepów skręcali i ustawiali meble w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie we Wrocławiu.

Każda pomoc jest cenna i ważna. Jesteśmy bardzo wdzięczni naszym pracownikom za ich zaangażowanie. W tym roku kontynuujemy te działania, dzielimy się doświadczeniami z klientami, organizacjami społecznymi i wszystkimi zainteresowanymi filantropią. Założyliśmy nawet fanpage na Facebooku, aby szeroko relacjonować przeprowadzane remonty i pokazywać efekty tej pracy. – tłumaczy Paweł Świętochowski.

Nabór wniosków do fundacji odbywa się przez okrągły rok wyłącznie za pośrednictwem formularza aplikacyjnego na stronie castorama.pl/fundacja-castorama. Najważniejsze, aby projekt, który ubiega się o dofinansowanie, został zgłoszony przez organizację charytatywną lub pożytku publicznego i aby jego cele były zbieżne z celami statutowymi Fundacji. 99% wniosków o wsparcie dla rodzin i osób indywidualnych trafia do fundacji właśnie za pośrednictwem innych organizacji z całego kraju lub bezpośrednio jest zgłaszana przez organizacje reprezentujące ośrodki. Na podstawie dostarczonych dokumentów zarząd Fundacji decyduje w jakim zakresie dany projekt może być finansowany, a następnie nadzoruje proces jego realizacji i rozliczenia.

Fundacja Castorama to inicjatywa Castorama Polska przy wsparciu także grupy Kingfisher. Środki, którymi dysonuje fundacja, pochodzą w głównej mierze ze sprzedaży wielorazowych toreb z logo GoodHome i Castorama – w ten sposób sami klienci przyczyniają się do tworzenia dobrych domów. Z roku na rok zasoby fundacji rosną. W ramach kolejnej cegiełki na działania fundacyjne Castorama przeznaczy zysk ze sprzedaży świątecznych bombek.

 

***

Fundacja Castorama jest jedną z najaktywniejszych fundacji korporacyjnych zajmujących się poprawą warunków mieszkaniowych w Polsce. Instytucja ustanowiona przez Castorama Polska Sp. z o.o. w 2019 roku aktywnie wspiera organizacje pozarządowe i projekty społeczne.

Misją Fundacji Castorama jest tworzenie dobrych domów, poprzez pomoc w poprawie warunków mieszkaniowych osób najbardziej potrzebujących. Za pomocą darowizn finansowych, darowizn rzeczowych i wolontariatu pracowniczego, organizacja umożliwia polepszenie standardu mieszkaniowego osobom będącym w potrzebie wskutek trudności finansowych, choroby, niepełnosprawności lub innej ciężkiej sytuacji życiowej.

Fundacja Castorama współpracuje z takimi instytucjami jak schroniska dla osób w kryzysie bezdomności czy domy dziecka, pomaga poszkodowanym na skutek klęsk żywiołowych, ale również przyjmuje wnioski od osób indywidualnych, składane za pośrednictwem mniejszych
i większych organizacji charytatywnych lub innych organizacji pożytku publicznego.

Informacje na temat Fundacji Castorama, możliwości ubiegania się o wsparcie oraz formularz aplikacyjny dostępne są na stronie: castorama.pl/fundacja-castorama.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.