Drugi etap Wyspy Solnej pnie się w górę
Trwają prace budowlane na terenie drugiego etapu (budynek „E”) kompleksu apartamentów zlokalizowanego w centrum Kołobrzegu. Zakończono etap prac podziemnych. Obecnie realizowane są prace naziemne w obrębie pierwszego piętra budynku. Deweloper planuje doprowadzić drugi etap inwestycji do stanu surowego we wrześniu 2020 r., zaś przewidywana data odbioru mieszkań w tej części kompleksu to przełom 2020 i 2021 r.
Wyspa Solna mieści się w atrakcyjnej części Kołobrzegu, między Kanałem Drzewnym a rzeką Parsętą. Lokalizacja w centrum miasta, a zarazem w zielonej, spokojnej okolicy zapewnia dostęp do rozrywek na wyciągnięcie ręki, a jednocześnie relaks i prywatność. Inwestycja mieści się również w niewielkiej odległości od plaży.
Kompleks docelowo składać się będzie z pięciu budynków, które dostarczą łącznie 450 mieszkań. Obecnie trwają prace budowlane na terenie drugiego etapu inwestycji, budynku “E”. Budowa tej części kompleksu rozpoczęła się w lipcu 2019 r. W ostatnich tygodniach ukończono prace odbywające się na dwóch kondygnacjach podziemnych oraz rozpoczęto prace na powierzchni obejmujące m.in. montaż pierwszych kondygnacji naziemnych wraz z elewacją i ociepleniem. Już w okresie letnim przyszli właściciele mieszkań zobaczą całą konstrukcję budynku razem z elewacją.
W procesie budowy, jako jedna z niewielu spółek na rynku, bazujemy na nowoczesnej metodzie prefabrykacji. Dzisiejsze prefabrykaty to zupełnie nowa, lepsza jakość. Używamy ścian zewnętrznych składających się z warstwy betonu konstrukcyjnego i izolacji montowanej w fabryce. Ostateczne wykończenie elewacji wykonywane jest natomiast już na budowie. Dzięki tej metodzie możemy nie tylko szybciej realizować prace budowlane, ale też jesteśmy w stanie zagwarantować przyszłym mieszkańcom jakość i trwałość na długie lata. W procesie budowy używamy m.in. barwionego betonu, który chroni budynek przed zniszczeniem przez nadmorską wilgoć oraz zapewnia energooszczędność – komentuje Adrian Kornas, prezes zarządu Wyspa Solna Sp. z o.o.
Prace budowlane na terenie inwestycji Wyspa Solna są prowadzone zgodnie z planem. Ze względu na wyjątkową sytuację związaną z pandemią koronawirusa na budowie obowiązują zaostrzone zasady bezpieczeństwa sanitarnego.
W budynku “E” powstaną 104 apartamenty. Obecnie w sprzedaży znajdują się lokale 1-, 2- oraz 3 - pokojowe o powierzchniach od 29 do 59 m2. Ich ceny mieszczą się w przedziale od ok. 228 tys. do ok. 700 tys. zł. Budynek będzie składał się z 8 kondygnacji naziemnych oraz 2 podziemnych. Do każdego apartamentu będzie przynależał przestronny balkon lub prywatny ogródek. Lokale położone na najwyższych piętrach będą posiadały duże, przeszklone tarasy o powierzchni do 104 m2.
Inwestycja o podwyższonym standardzie dostarczy mieszkańcom wielu udogodnień. Będą do nich należeć całodobowa recepcja, sale fitness, zadaszony basen, siłownia zewnętrzna, gabinety SPA, sauny oraz strefa lunchowa, w której będzie można zamówić posiłek. Wyróżnikiem kompleksu będą też zadbane tereny wspólne charakteryzujące się licznymi nasadzeniami nadbałtyckiej roślinności, obecnością ażurowych pergoli czy nowoczesnego placu zabaw dla dzieci. Ponadto w ramach inwestycji zaprojektowano 564 miejsca parkingowe w garażu podziemnym oraz miejsca postojowe naziemne, a także komórki lokatorskie.
Wyspa Solna to idealny wybór zarówno dla osób poszukujących atrakcyjnej lokaty kapitału, jak i tych, którzy poszukują apartamentu nad morzem do użytku prywatnego m.in. w ramach tzw. “second home”. Osoby, które zdecydują się wynajmować swój lokal turystom, będą mogły skorzystać z kompleksowej usługi zarządzania najmem oferowanej przez profesjonalnego operatora z 12-letnim doświadczeniem, zarządzającego blisko 200 apartamentami.
W ofercie sprzedaży drugiego etapu inwestycji pozostaje ok. 40% mieszkań.
Więcej informacji o inwestycji można znaleźć na stronie http://wyspasolna.pl/.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.