Komunikaty PR

Elastyczność 360

2020-08-27  |  15:00
Biuro prasowe

Rynek elastycznych powierzchni biurowych przeżywa dynamiczny rozwój już od kilku lat. Pandemia COVID-19 spowodowała wiele zmian, również w sektorze biurowym i tym samym, znacząco wpłynęła na preferencje najemców. Wielu z nich podjęło lub rozważa podjęcie decyzji o przeniesieniu części swoich oddziałów lub wręcz siedzib do przestrzeni typu flex. Wśród głównych przyczyn wzrastającego zainteresowania powierzchniami elastycznymi są: możliwość powiększania lub redukcji przestrzeni, brak długoterminowych zobowiązań, a także konieczności ponoszenia nakładów inwestycyjnych.

Jak wynika z analiz ekspertów Mindspace, globalnego operatora butikowych, elastycznych powierzchni do pracy, w trakcie pandemii wiele firm zaczęło myśleć o powierzchniach typu flex jak o alternatywie dla tradycyjnego biura. Elastyczność zyskała na znaczeniu zarówno wśród pracodawców, jak i ich pracowników. Pomimo tego, iż okazało się, że praca z domu jest możliwa nie tylko tymczasowo, to naturalne wyzwania z nią związane skłaniają do powrotu do biur – oferujących jednak znacznie więcej niż dotychczas. Przestrzenie typu flex nieustannie zyskują więc na znaczeniu.

Elastyczność umowy

Wynajem przestrzeni biurowych typu flex to atrakcyjne rozwiązanie z wielu względów. Najważniejsze z nich to: optymalizacja wydatków, krótkie okresy wypowiedzenia, możliwość redukcji czy też zwiększenia wynajmowanej powierzchni w każdej chwili – bez konieczności podpisywania długoterminowych zobowiązań.

Jednym z wiodących operatorów oferujących elastyczne umowy najmu jest Mindspace, posiadający obecnie 31 lokalizacji na świecie. Firma oferuje wynajem przestrzeni zarówno na pojedyncze miesiące, jak i na dłuższe okresy, dzięki czemu każdy klient ma możliwość pracy w najlepszym dla siebie wymiarze czasu oraz miejscu. W każdej lokalizacji Mindspace, do dyspozycji klientów są zarówno prywatne biura, jak i powierzchnie wspólne, które są dostępne dla wszystkich członków 24 godziny na dobę.

Elastyczne warunki umowy najmu to nasza specjalność. Cenią ją sobie zarówno nasi stali,  jak i nowi klienci. Od początku działalności w Mindspace oferowaliśmy i nadal oferujemy umowy uwzględniające indywidualne potrzeby każdego najemcy – i właśnie tego, zwłaszcza teraz, szuka wiele firm. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że w tak niepewnych czasach, z jakimi dzisiaj mamy do czynienia, wynajem przestrzeni biurowych typu flex jest rozwiązaniem idealnym – powiedział Yotam Alroy, współzałożyciel i dyrektor ds. rozwoju biznesu Mindspace. W zależności od kierunku, w jakim zmierza rynek, w razie potrzeby reagujemy i dostosowujemy się do nowej sytuacji w naprawdę bardzo szybkim tempie. Nie da się ukryć, że elastyczność w wydaniu Mindspace ma wiele zalet – dodał.

Aspekt finansowy

W odpowiedzi na coraz częstsze zapytania o zalety powierzchni elastycznych, Mindspace stworzył specjalny kalkulator. Dzięki zawartemu w nim algorytmowi, każdy przedsiębiorca ma możliwość sprawdzenia, które rozwiązanie – wynajem biura tradycyjnego czy powierzchni typu flex – będzie dla niego korzystniejsze pod względem finansowym. Do kalkulatora wystarczy wprowadzić kilka danych dotyczących m.in. miasta, liczby pracowników, prognozowanego okresu najmu czy preferowanych udogodnień. Na podstawie tych informacji, algorytm wyliczy szacowane nakłady pieniężne w euro lub centach.

Jak się okazuje, wynajem elastycznych przestrzeni do pracy pozwoli zaoszczędzić firmom nawet do 60% kosztów. Oczywiście wysokości kwot zależą od różnych parametrów. Co jest jednak niezmienne – przedsiębiorstwa, które decydują się na wynajem powierzchni typu flex, poniekąd dzielą ją z innymi. Oszczędności wynikają więc ze współdzielenia sal konferencyjnych, kuchni, holu, łazienek, a także ze znacznie niższych kosztów sprzątania, konserwacji, internetu, ubezpieczenia czy braku konieczności zakupu mebli i sprzętu biurowego. Jak wskazują wyniki algorytmu Mindspace, firma zatrudniająca 25 osób i wynajmująca przestrzeń biurową typu flex przez trzy lata w San Francisco, będzie mogła zaoszczędzić z tego tytułu ok. 244 000 USD. Nie ma więc wątpliwości, że w czasach pandemii i spowolnienia gospodarczego, właściwe decyzje biznesowe mają o wiele wyższą wartość niż dotychczas.

Kalkulator Mindspace jest dostępny tutaj: https://calculator.mindspace.me

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.