Elastyczność 360
Rynek elastycznych powierzchni biurowych przeżywa dynamiczny rozwój już od kilku lat. Pandemia COVID-19 spowodowała wiele zmian, również w sektorze biurowym i tym samym, znacząco wpłynęła na preferencje najemców. Wielu z nich podjęło lub rozważa podjęcie decyzji o przeniesieniu części swoich oddziałów lub wręcz siedzib do przestrzeni typu flex. Wśród głównych przyczyn wzrastającego zainteresowania powierzchniami elastycznymi są: możliwość powiększania lub redukcji przestrzeni, brak długoterminowych zobowiązań, a także konieczności ponoszenia nakładów inwestycyjnych.
Jak wynika z analiz ekspertów Mindspace, globalnego operatora butikowych, elastycznych powierzchni do pracy, w trakcie pandemii wiele firm zaczęło myśleć o powierzchniach typu flex jak o alternatywie dla tradycyjnego biura. Elastyczność zyskała na znaczeniu zarówno wśród pracodawców, jak i ich pracowników. Pomimo tego, iż okazało się, że praca z domu jest możliwa nie tylko tymczasowo, to naturalne wyzwania z nią związane skłaniają do powrotu do biur – oferujących jednak znacznie więcej niż dotychczas. Przestrzenie typu flex nieustannie zyskują więc na znaczeniu.
Elastyczność umowy
Wynajem przestrzeni biurowych typu flex to atrakcyjne rozwiązanie z wielu względów. Najważniejsze z nich to: optymalizacja wydatków, krótkie okresy wypowiedzenia, możliwość redukcji czy też zwiększenia wynajmowanej powierzchni w każdej chwili – bez konieczności podpisywania długoterminowych zobowiązań.
Jednym z wiodących operatorów oferujących elastyczne umowy najmu jest Mindspace, posiadający obecnie 31 lokalizacji na świecie. Firma oferuje wynajem przestrzeni zarówno na pojedyncze miesiące, jak i na dłuższe okresy, dzięki czemu każdy klient ma możliwość pracy w najlepszym dla siebie wymiarze czasu oraz miejscu. W każdej lokalizacji Mindspace, do dyspozycji klientów są zarówno prywatne biura, jak i powierzchnie wspólne, które są dostępne dla wszystkich członków 24 godziny na dobę.
– Elastyczne warunki umowy najmu to nasza specjalność. Cenią ją sobie zarówno nasi stali, jak i nowi klienci. Od początku działalności w Mindspace oferowaliśmy i nadal oferujemy umowy uwzględniające indywidualne potrzeby każdego najemcy – i właśnie tego, zwłaszcza teraz, szuka wiele firm. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że w tak niepewnych czasach, z jakimi dzisiaj mamy do czynienia, wynajem przestrzeni biurowych typu flex jest rozwiązaniem idealnym – powiedział Yotam Alroy, współzałożyciel i dyrektor ds. rozwoju biznesu Mindspace. – W zależności od kierunku, w jakim zmierza rynek, w razie potrzeby reagujemy i dostosowujemy się do nowej sytuacji w naprawdę bardzo szybkim tempie. Nie da się ukryć, że elastyczność w wydaniu Mindspace ma wiele zalet – dodał.
Aspekt finansowy
W odpowiedzi na coraz częstsze zapytania o zalety powierzchni elastycznych, Mindspace stworzył specjalny kalkulator. Dzięki zawartemu w nim algorytmowi, każdy przedsiębiorca ma możliwość sprawdzenia, które rozwiązanie – wynajem biura tradycyjnego czy powierzchni typu flex – będzie dla niego korzystniejsze pod względem finansowym. Do kalkulatora wystarczy wprowadzić kilka danych dotyczących m.in. miasta, liczby pracowników, prognozowanego okresu najmu czy preferowanych udogodnień. Na podstawie tych informacji, algorytm wyliczy szacowane nakłady pieniężne w euro lub centach.
Jak się okazuje, wynajem elastycznych przestrzeni do pracy pozwoli zaoszczędzić firmom nawet do 60% kosztów. Oczywiście wysokości kwot zależą od różnych parametrów. Co jest jednak niezmienne – przedsiębiorstwa, które decydują się na wynajem powierzchni typu flex, poniekąd dzielą ją z innymi. Oszczędności wynikają więc ze współdzielenia sal konferencyjnych, kuchni, holu, łazienek, a także ze znacznie niższych kosztów sprzątania, konserwacji, internetu, ubezpieczenia czy braku konieczności zakupu mebli i sprzętu biurowego. Jak wskazują wyniki algorytmu Mindspace, firma zatrudniająca 25 osób i wynajmująca przestrzeń biurową typu flex przez trzy lata w San Francisco, będzie mogła zaoszczędzić z tego tytułu ok. 244 000 USD. Nie ma więc wątpliwości, że w czasach pandemii i spowolnienia gospodarczego, właściwe decyzje biznesowe mają o wiele wyższą wartość niż dotychczas.
Kalkulator Mindspace jest dostępny tutaj: https://calculator.mindspace.me

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.