Komunikaty PR

Fabryka Norblina z wiechą

2020-10-12  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl

W rewitalizowanym przez Grupę Capital Park zabytkowym kompleksie Fabryki Norblina, końca dobiegły prace konstrukcyjne przy naziemnej części inwestycji. Osiągnięcie docelowych 44 metrów wysokości, na które składa się osiem pięter, zwieńczone zostało tradycyjną wiechą. Głównym wykonawcą inwestycji jest firma WARBUD. Zakończenie wszystkich prac jest planowane na II kwartał 2021 roku.

Symboliczna wiecha powieszona na Fabryce Norblina zgodnie tradycją zaznaczyła osiągnięcie najwyższego punktu konstrukcyjnego inwestycji. Obecnie na placu budowy przy ulicy Żelaznej trwają prace instalacyjne i wykończeniowe wewnątrz budynków, gdzie wykonywane są m. in. ścianki wydzielające poszczególne docelowe pomieszczenia. Z kolei na fasadach budynków prowadzone są intensywne roboty elewacyjne. Firma WARBUD zakończyła też budowę ścian działowych we wszystkich czterech kondygnacjach podziemnych inwestycji, gdzie prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe. Konstrukcję nośną zyskał także nowo zaprojektowany budynek Fabryki Norblina, zlokalizowany od strony ul. Prostej, gdzie wkrótce rozpocznie się montaż elewacji. To właśnie w tym obiekcie znajdują się odrestaurowane i przetransportowane do Fabryki Norblina zabytkowe maszyny stanowiące część ciągu technologicznego Walcowni Metali Warszawa. Obecnie do kompleksu powróciło 9 z 50 historycznych maszyn, w tym największa ważąca ok. 50 ton prasa 1000-tonowa wraz z dwiema pompami hydraulicznymi. 

Zaawansowane są prace konserwatorskie w zabytkowych budynkach kompleksu. W części z nich znajdującej się pod nowoczesną konstrukcją zamontowane zostały dźwigary dachowe, na których w ciągu najbliższych miesięcy pojawi się poszycie dachowe. A w dwóch obiektach zlokalizowanych od strony ul. Żelaznej prace nad docelowymi dachami są na ukończeniu. W obiektach ceglanych wykonano niezbędne naprawy konstrukcyjne, przemurowania oraz większość wymian i uzupełnień spoin. Trwają roboty związane z nadaniem budynkom ich ostatecznego wyglądu estetycznego. Ich celem jest doprowadzenie murów ceglanych do stanu możliwie najbliższego oryginalnemu wraz 
z licznymi śladami ich historii w postaci drobnych ubytków oraz uszkodzeń wynikających z funkcjonowania fabryki, czy przestrzelin z czasów II wojny. Toczą się także prace konserwatorskie przy budynkach tynkowanych, w tym rekonstrukcja ich detalu sztukatorskiego. 

Fabryka Norblina zaoferuje ponad 65 tys. mkw. powierzchni użytkowej, z czego 41 tys. mkw. będą stanowiły biura. Pozostałe ponad 24 tys. mkw. będzie mieszanką kilku funkcji: rozrywkowej, gastronomicznej, usługowej, handlowej, kulturalnej oraz wellness. Dla użytkowników kompleksu został przewidziany 3-poziomowy, podziemny parking na 720 miejsc parkingowych. Ponadto w części podziemnej znajdzie się pierwszy w Polsce automatyczny parking dla rowerzystów z 95 miejscami, a użytkownicy części biurowej będą mieć do dyspozycji dodatkowe 200 miejsc dla miłośników jednośladów wraz z szatniami. Budynki będą wyposażone w szereg ekologicznych rozwiązań - w fazie projektowej otrzymały precertyfikację BREEAM na poziomie Very Good. Dla upamiętnienia historii zakładów przy ulicy Żelaznej, inwestor tworzy Muzeum Fabryki Norblina. Eksponatami będą tu przede wszystkim zabytki dawnej fabryki - zarówno poprzemysłowe hale, jak też zachowany ciąg technologiczny. Zwiedzanie muzeum będzie zorganizowane przez cztery multimedialne ścieżki: Ludzie, Architektura i Budynki, Maszyny i Urządzenia oraz Wyroby. 

Wśród najemców zrewitalizowanej Fabryki Norblina znajdzie się m.in. BioBazar (1.800 mkw.), butikowe kino z siedmioma salami (3.300 mkw.), foodhall z ponad 30 konceptami gastronomicznymi (3.200 mkw.), Piano Bar z muzyką na żywo (408 mkw.), a także liczne restauracje. W części biurowej kompleksu swoje biura będą miały m.in. Allegro.pl (16.200 mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.). Blisko 800 mkw. powierzchni zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki ART BOX Experience.

Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.