Komunikaty PR

Finałowa aukcja projektu Sztuka Kocha Design „Recykling Art”!

2023-11-20  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Mystkowski
Adgar Poland / Berry Kolektyw Kreatywny

Stępińska 22/30
00-739 Warszawa
michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl| |michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl
515080000
www.adgar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

21 listopada 2023 r. w Kinogramie w warszawskiej Fabryce Norblina odbędzie się finałowa aukcja dzieł sztuki, stworzonych w ramach oryginalnego projektu artystycznego. Jego organizacją zajęły się trzy podmioty: warszawski operator powierzchni biurowych Adgar Poland,  MAG Modern Art Gallery i Fundacja Ronalda McDonalda. I choć pozornie reprezentują trzy różne światy, to w obliczu wspólnego, szczytnego celu nie tylko połączyły siły, tworząc prawdziwie pionierskie przedsięwzięcie z ikoną polskiego designu w tle, ale i zaangażowały do współpracy siedmiu wybitnych polskich artystów młodego pokolenia. Zgromadzone z aukcji środki zostaną przeznaczone na rzecz Fundacji Ronalda McDonalda, która pomaga bezpłatnie małym pacjentom i ich bliskim przyjeżdżającym po zdrowie do największych publicznych szpitali dziecięcych na tygodnie lub miesiące. Udział w wydarzeniu potwierdził m.in. Rafał Sonik.

Nieco ponad rok temu, w amfiteatrze przy warszawskim biurowcu Adgar Poland, siedmiu artystów na oczach zgromadzonych widzów podjęło się nadania nowej odsłony fotelom stylizowanym na ikoniczny model RM58 autorstwa Romana Modzelewskiego. Oryginalny mebel jest dziś jednym z najważniejszych symboli polskiej sztuki designu i choć od jego powstania minęło już ponad pół wieku, wciąż zachwyca wielbicieli sztuki nowoczesnej na całym świecie. Koncepcja, by fotele RM58 stały się swoistym płótnem dla procesu twórczego artystów nie tylko zachęca do szerszego spojrzenia na polskie wzornictwo i aktualne trendy. Inspiruje również do chwili refleksji nad dzisiejszym globalnym konsumpcjonizmem, w którym zapominamy, że nadawanie nowych funkcji przedmiotom, które już posiadamy może stanowić fascynującą alternatywę dla kupowania nowych, wpisując się jednocześnie w wyzwania związane z ochroną środowiska. I te właśnie aspekty stały się fundamentem pionierskiego projektu Sztuka Kocha Design „Recykling Art”.

Przed nami finał wielomiesięcznego projektu, który połączył pozornie niezwiązane ze sobą elementy. Różne obszary biznesowej działalności organizatorów, pamięć o legendzie polskiej sztuki designu, promocja młodych artystów, aspekt charytatywny, a nawet idea dbania o środowisko naturalne - umiejętna kompilacja tych ogniw wykreowała inspirujący, artystyczny kalejdoskop, będący dowodem, że nic tak skutecznie nie łączy, jak chęć zmieniania świata na lepsze” -  mówi Monika Szelenberger, Head of Leasing & Asset Management w Adgar Poland.

Na zaproszenie do udziału w przedsięwzięciu odpowiedziało siedmiu utalentowanych artystów młodego pokolenia. Magdalena Głodek, Magdalena Lenartowicz, Maja Aleksandra Gackowska, Agnes Maj, Szymon Hołubowski, Łukasz Kosiński i Tymoteusz "Tymsky" Kokczyński ozdobili fotele we własnym, unikalnym stylu. Dzieła są zatem niezwykle zróżnicowane w formie i z pewnością mogą być wartościowym uzupełnieniem kolekcji mecenasów sztuki czy wielbicieli konkretnych artystów.

To genialne, że wszystkie strony z pasją zaangażowały się w to przedsięwzięcie i oddały talent, czas, emocje, by pomagać. My w Fundacji, w Domach Ronalda McDonalda, mówimy głosem rodzin dzieci, które przyjeżdżają z całej Polski do największych uniwersyteckich szpitali pediatrycznych po pomoc i tu ich życie często zaczyna być pełne znaków zapytania. Gdzie będziemy mieszkać, co z resztą rodziny, czy nas na to stać, jak poradzimy sobie w szpitalu tak daleko od domu? Domy w Krakowie i Warszawie stają się dla nich drugim domem na tak długo, jak długo trwa hospitalizacja dziecka. Rozwiązują całą listę problemów, pomagając bezpłatnie. Bliskość Domów i szpitali, dla których je budujemy, pozwala całym rodzinom skupić się tylko na tym, co najważniejsze, na zdrowiu i emocjach chorego malucha, na przeprowadzeniu całej rodziny przez czas choroby – mówi Katarzyna Rodziewicz, Prezes i Dyrektor Wykonawcza Fundacji Ronalda McDonalda.

Każdy obiekt będzie licytowany osobno, a pozyskane środki zostaną przeznaczone na wsparcie Fundacji Ronalda McDonalda, niosącej pomoc rodzinom długo hospitalizowanych dzieci. Aukcję wspiera m.in. Rafał Sonik. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: My Company, Informator Stolicy oraz Super Express.

Udział w wieczorze aukcyjnym wymaga wcześniejszego zgłoszenia. Osoby zainteresowane uczestnictwem w licytowaniu mogą kontaktować się z przedstawicielem organizatorów: contact@magallery.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adgar Poland / Berry Kolektyw Kreatywny
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:20

Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof

Do 16 sierpnia internauci mogą oddawać głosy na najciekawsze budynki architektoniczne Polski i świata, w plebiscycie „Obiekt Roku w systemach Aluprof”. Nowa siedziba firmy
Nieruchomości Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego
2024-07-23 | 08:10

Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego

Najnowsza informacja Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), prezentująca statystyki budownictwa mieszkaniowego w czerwcu oraz I poł. 2024 roku, zakomunikowała ich dość optymistyczne
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-23 | 08:00

Niski wkład własny - program BK 2% go przywrócił?

Polscy kredytobiorcy mogli już przywyknąć do tego, że bez wkładu własnego wynoszącego co najmniej 10% kosztów zakupu lokum lub budowy domu nie ma co wybierać się do banku. Taki wymóg dotyczący wkładu (10%)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.