Finałowa aukcja projektu Sztuka Kocha Design „Recykling Art”!
Adgar Poland / Berry Kolektyw Kreatywny
Stępińska 22/30
00-739 Warszawa
michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl| |michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl
515080000
www.adgar.pl
21 listopada 2023 r. w Kinogramie w warszawskiej Fabryce Norblina odbędzie się finałowa aukcja dzieł sztuki, stworzonych w ramach oryginalnego projektu artystycznego. Jego organizacją zajęły się trzy podmioty: warszawski operator powierzchni biurowych Adgar Poland, MAG Modern Art Gallery i Fundacja Ronalda McDonalda. I choć pozornie reprezentują trzy różne światy, to w obliczu wspólnego, szczytnego celu nie tylko połączyły siły, tworząc prawdziwie pionierskie przedsięwzięcie z ikoną polskiego designu w tle, ale i zaangażowały do współpracy siedmiu wybitnych polskich artystów młodego pokolenia. Zgromadzone z aukcji środki zostaną przeznaczone na rzecz Fundacji Ronalda McDonalda, która pomaga bezpłatnie małym pacjentom i ich bliskim przyjeżdżającym po zdrowie do największych publicznych szpitali dziecięcych na tygodnie lub miesiące. Udział w wydarzeniu potwierdził m.in. Rafał Sonik.
Nieco ponad rok temu, w amfiteatrze przy warszawskim biurowcu Adgar Poland, siedmiu artystów na oczach zgromadzonych widzów podjęło się nadania nowej odsłony fotelom stylizowanym na ikoniczny model RM58 autorstwa Romana Modzelewskiego. Oryginalny mebel jest dziś jednym z najważniejszych symboli polskiej sztuki designu i choć od jego powstania minęło już ponad pół wieku, wciąż zachwyca wielbicieli sztuki nowoczesnej na całym świecie. Koncepcja, by fotele RM58 stały się swoistym płótnem dla procesu twórczego artystów nie tylko zachęca do szerszego spojrzenia na polskie wzornictwo i aktualne trendy. Inspiruje również do chwili refleksji nad dzisiejszym globalnym konsumpcjonizmem, w którym zapominamy, że nadawanie nowych funkcji przedmiotom, które już posiadamy może stanowić fascynującą alternatywę dla kupowania nowych, wpisując się jednocześnie w wyzwania związane z ochroną środowiska. I te właśnie aspekty stały się fundamentem pionierskiego projektu Sztuka Kocha Design „Recykling Art”.
Przed nami finał wielomiesięcznego projektu, który połączył pozornie niezwiązane ze sobą elementy. Różne obszary biznesowej działalności organizatorów, pamięć o legendzie polskiej sztuki designu, promocja młodych artystów, aspekt charytatywny, a nawet idea dbania o środowisko naturalne - umiejętna kompilacja tych ogniw wykreowała inspirujący, artystyczny kalejdoskop, będący dowodem, że nic tak skutecznie nie łączy, jak chęć zmieniania świata na lepsze” - mówi Monika Szelenberger, Head of Leasing & Asset Management w Adgar Poland.
Na zaproszenie do udziału w przedsięwzięciu odpowiedziało siedmiu utalentowanych artystów młodego pokolenia. Magdalena Głodek, Magdalena Lenartowicz, Maja Aleksandra Gackowska, Agnes Maj, Szymon Hołubowski, Łukasz Kosiński i Tymoteusz "Tymsky" Kokczyński ozdobili fotele we własnym, unikalnym stylu. Dzieła są zatem niezwykle zróżnicowane w formie i z pewnością mogą być wartościowym uzupełnieniem kolekcji mecenasów sztuki czy wielbicieli konkretnych artystów.
To genialne, że wszystkie strony z pasją zaangażowały się w to przedsięwzięcie i oddały talent, czas, emocje, by pomagać. My w Fundacji, w Domach Ronalda McDonalda, mówimy głosem rodzin dzieci, które przyjeżdżają z całej Polski do największych uniwersyteckich szpitali pediatrycznych po pomoc i tu ich życie często zaczyna być pełne znaków zapytania. Gdzie będziemy mieszkać, co z resztą rodziny, czy nas na to stać, jak poradzimy sobie w szpitalu tak daleko od domu? Domy w Krakowie i Warszawie stają się dla nich drugim domem na tak długo, jak długo trwa hospitalizacja dziecka. Rozwiązują całą listę problemów, pomagając bezpłatnie. Bliskość Domów i szpitali, dla których je budujemy, pozwala całym rodzinom skupić się tylko na tym, co najważniejsze, na zdrowiu i emocjach chorego malucha, na przeprowadzeniu całej rodziny przez czas choroby – mówi Katarzyna Rodziewicz, Prezes i Dyrektor Wykonawcza Fundacji Ronalda McDonalda.
Każdy obiekt będzie licytowany osobno, a pozyskane środki zostaną przeznaczone na wsparcie Fundacji Ronalda McDonalda, niosącej pomoc rodzinom długo hospitalizowanych dzieci. Aukcję wspiera m.in. Rafał Sonik. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: My Company, Informator Stolicy oraz Super Express.
Udział w wieczorze aukcyjnym wymaga wcześniejszego zgłoszenia. Osoby zainteresowane uczestnictwem w licytowaniu mogą kontaktować się z przedstawicielem organizatorów: contact@magallery.pl

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.