Firma LPP wynajęła 64 000 m kw. w Panattoni Park Tricity South II
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, po raz kolejny dostarczy powierzchnię pod e-commerce gdańskiej firmy LPP – największego producenta odzieży w Europie Środkowo-Wschodniej. Właściciel marek Sinsay, Cropp, Reserved, House i Mohito zajmie ok. 64 000 m kw. w ramach dwóch budynków Panattoni Park Tricity South II i rozpocznie operacje w obiektach już w kwietniu 2022 r. Inwestycja zostanie przygotowana pod realizację zamówień internetowych, a także obsługę zwrotów. Lokalizacja magazynu blisko portów oraz kluczowych węzłów drogowych pozwoli na dotarcie do licznych rynków europejskich.
E-commerce potrzebuje zaufanego partnera. Panattoni po raz kolejny dostarczy powierzchnię pod e-commerce dla grupy LPP. Deweloper przygotuje blisko 64 000 m kw. w ramach Panattoni Park Tricity South II. Zapotrzebowanie na nowy magazyn to naturalny efekt wysokiej dynamiki sprzedaży internetowej właściciela marek Sinsay, Cropp, Reserverd, House i Mohito, która w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 wzrosła o blisko 30% r/r i stanowi dziś już 22% w przychodach firmy. W Panattoni Park Tricity South II prowadzone będą procesy kompletacji zamówień i obsługi zwrotów. Przedsiębiorstwo skorzysta z dwóch obiektów parku, które zostaną połączone przez Panattoni specjalnym łącznikiem. Deweloper przygotuje również kombi-doki, które obsłużą zarówno małe samochody dostawcze, jak i ciężarowe. Ponadto zadba o zwiększony dostęp światła dziennego w strefie kompletacji. Wcześniej, w 2018 roku, spółka LPP wynajęła 30 000 m kw. w Panattoni Park Gdańsk III.
- "Rosnące zainteresowanie naszych klientów zakupami e-commerce i postępująca cyfryzacja handlu sprawiły, że w LPP mocno postawiliśmy na rozwój powierzchni magazynowych dedykowanych sprzedaży internetowej. Nasza decyzja o wyborze obiektu w Panattoni Tricity South II nie była przypadkowa. Dotychczasowa współpraca z deweloperem i jego niezwykle elastyczne podejście do naszych potrzeb były głównymi czynnikami, które skłoniły nas do podpisania kolejnej umowy. Na chwilę obecną jest to nasz największy kontrakt na wynajem magazynu dedykowanego obsłudze e-commerce. Obiekt powiększy nasz obecny potencjał magazynowy typu Fulfillment Center o ponad 30%" - wyjaśnia Sebastian Sołtys, dyrektor logistyki LPP.
Sprzedaż online szansą dla polskich przedsiębiorstw. Lokalizacja w Panattoni Park Tricity South II pozwoli spółce LPP na obsługę licznych rynków zagranicznych. Centrum dystrybucyjne położone jest niedaleko autostrady A1, a także blisko kluczowych dróg krajowych (S6 i S7), co pozwala na sprawne dotarcie zarówno do granicy zachodniej, południowej, jak wschodniej. Dodatkowo miejscowość zapewnia dostęp do sieci kolejowej, która łączy ją z Gdańskiem, Warszawą, Bratysławą i Wiedniem. Naturalnym atutem tej lokalizacji jest także bliskość Portu Gdańskiego, z którego pośrednio będą korzystać najemcy. Obsługuje on towary przypływające z całego świata – m.in. Chin, USA, Singapuru, czy kilkunastu krajów europejskich. – „Sprzedaż grupy LPP na rynkach zagranicznych stanowi już ponad 60 proc. wpływów, dlatego naturalnym staje się rozbudowa infrastruktury, która pozwoli sprawnie obsłużyć te kierunki. Polska w ostatnich latach stała się bardzo konkurencyjnym rynkiem w kontekście obsługi międzynarodowego e-commerce. Dostrzegły to przedsiębiorstwa zagraniczne, ale korzystają na tym również firmy Polskie, takie jak LPP, które z obiektu wynajętego niemal pod domem – w Gdańsku – może obsługiwać liczne rynki europejskie”. – mówi Martyna Sochaczewska, Senior Leasing Manager z Panattoni i dodaje: - „Cieszę się, że rodzima firma, która osiągnęła sukces międzynarodowy ponownie nam zaufała”.
Panattoni Park Tricity South II to park logistyczny składający się z dwóch hal magazynowych klasy A o łącznej powierzchni ok. 75 600 m kw., z czego dotychczas oddano 26 000 m kw. Kompleks oferuje wynajęcie powierzchni dostosowanej zarówno do procesów magazynowych, jak i produkcyjnych. Inwestycja jest wyposażona w inteligentny system zarządzania budynkiem (BMS), pozwalający na automatyczne sterowanie w obiektach energią elektryczną, ogrzewaniem, wentylacją, czy oświetleniem LED. Ponadto deweloper zastosował m.in. rozwiązania ograniczające zużycie wody oraz system sczytywania tablic rejestracyjnych.
Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Warsaw office market in the process of adaptation
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.