Firma PPG dołączyła do projektu „Muzycznych Murali” w Opolu
Firma PPG [NYSE: PPG] poinformowała dzisiaj, że została partnerem projektu pod nazwą „Muzyczne Murale”, realizowanego przez miasto Opole. W ramach tegorocznej edycji projektu, firma przekazała farby marki Sigma Coatings™ na stworzenie nowego murala, który upamiętnia Zbigniewa Wodeckiego, jednego z najwybitniejszych artystów polskiej sceny muzycznej, oraz uatrakcyjnia otoczenie miasta.
Miasto Opole od trzech lat tworzy turystyczną trasę Muzycznych Murali, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno mieszkańców, jak i turystów z całej Polski. Każdego roku na trasie powstaje nowe wielkopowierzchniowe dzieło, które jest hołdem dla wybitnej postaci polskiej sceny muzycznej. Twórcą tegorocznego dzieła, wyłonionym w drodze konkursu, jest Marcin Czaja, projektant i malarz związany z krakowską ASP. Mural jego autorstwa przedstawia Zbigniewa Wodeckiego nie tylko jako wokalistę, ale także multiinstrumentalistę, a ideę tę wpisano w zgrabną formę skomponowaną z trzech stylizowanych sylwetek artysty.
Uroczyste odsłonięcie muralu odbyło się przy okazji 60. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. Prezydent Miasta Opola Arkadiusz Wiśniewski, wykonawca pracy - artysta Marcin Czaja oraz rodzina Zbigniewa Wodeckiego, w tym córka Katarzyna Wodecka-Stubbs. Firmę PPG reprezentował Paweł Kurowski, pełniący funkcję Network Development Manager. Podczas swojego wystąpienia, podziękował za zaproszenie PPG do tak wspaniałej inicjatywy oraz opowiedział o działaniach podejmowanych przez PPG w zakresie ochrony i upiększania świata, zaangażowaniu firmy w projekty, które zmieniają miejsca publiczne, dodając im koloru i podnosząc jakość przestrzeni oraz inspirują do pozytywnych interakcji.
„Efekt jest zachwycający. Wraz z odsłonięciem murala, trasa opolskich Muzycznych murali wzbogaciła się o nowe dzieło, utrwalające pamięć o kolejnej legendzie polskiej muzyki i opolskiego festiwalu. Jesteśmy wdzięczni naszemu partnerowi, PPG Deco Polska, który ufundował specjalistyczne farby do wykonania projektu - dzięki naszej wspólnej pracy Opole może być stolicą piosenki przez cały rok, a nie tylko podczas corocznego festiwalu”, powiedział Łukasz Śmierciak, naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta Opola.
Podejmowane przez firmę PPG wysiłki, ukierunkowane na dostarczanie wysokiej jakości zrównoważonych farb i powłok, uzupełniane są działaniami z obszaru zaangażowania społecznego, do których należy m.in. wspieranie projektów społecznych i artystycznych.
„Turystyczna trasa Muzycznych Murali w Opolu jest jedną z najciekawszych i najbardziej wartościowych inicjatyw w tym obszarze. Z radością i dumą będziemy kontynuować współpracę z miastem Opole przy realizacji kolejnych murali powstających w ramach projektu”, powiedział Paweł Kurowski, PPG Network Development Manager.
![CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1462886161,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem
![Skyliner w 100% wynajęty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_54203968,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skyliner w 100% wynajęty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.