FM Logistic z nowym klientem Maxi Zoo w ramach Panattoni Park Głogów
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości powierzchni przemysłowych w Europie, rozwija e-commerce na Dolnym Śląsku. Podczas dzisiejszej uroczystości deweloper wmurował kamień węgielny pod realizację 35 000 m kw. dla FM Logistic w ramach Panattoni Park Głogów. W nowym obiekcie najemca obsłuży e-commerce B2C wiodącej sieci sklepów zoologicznych Grupy Fressnapf, w Polsce działającej pod międzynarodową nazwą Maxi Zoo. Firma będzie realizować zamówienia dla klientów indywidualnych z Polski i Niemiec. Panattoni Park Głogów docelowo zajmie 20ha, w tym 110 000 m kw. pod dachem. Inwestycja przejdzie certyfikację metodą BREEAM na poziomie Excellent i pozwoli przedsiębiorstwom na znacznie ograniczenie emisji CO2 i zużycia energii.
Na Dolnym Śląsku sukces (w)murowany. Panattoni dostarczyło na Dolnym Śląsku ponad 1,5 mln m kw. i nie zwalnia. W październiku br. deweloper ruszył z realizacją Panattoni Park Głogów – o docelowej powierzchni 110 000 m kw. – a podczas dzisiejszej uroczystości wmurował kamień węgielny pod realizację pierwszego najemcy parku – FM Logistic. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz miasta, dewelopera i pierwszego klienta.
W ramach inwestycji FM Logistic skorzysta z 35 000 m kw. - firma działa na 3 kontynentach, w 14 krajach i podpisała długoletni kontrakt na składowanie towarów oraz obsługę logistyczną kanału e-commerce B2C wiodącej sieci sklepów zoologicznych Grupy Fressnapf, w Polsce występującej pod międzynarodową nazwą Maxi Zoo. Przedsiębiorstwo zakłada obsługę nawet 4 mln zamówień w 2023 roku realizowanych dla klientów indywidualnych w Polsce, jak i Niemczech. Inwestycja pozwoli rozwinąć segment sprzedaży online Grupy Fressnapf, która posiada blisko 1800 sklepów zoologicznych w Europie. FM Logistic wprowadzi się do obiektu w maju 2022 r. Cały Panattoni Park Głogów przejdzie certyfikację metodą oceny zrównoważonego rozwoju BREEAM na poziomie Excellent, z czego skorzysta również pierwszy najemca, który ograniczy emisję CO2 orazzużycie energii i wody. Panattoni zadba również o analizę pomieszczeń biurowych pod kątem odpowiedniej akustyki, komfortu termicznego czy dostępu światła dziennego.
„Powierzchnia Panattoni po raz kolejna została doceniona przez e-commerce. Z ponad 12 mln m kw. dostarczonych przez nas w Europie, ponad 1/3 służy obsłudze sprzedaży online, a wybierają nas liderzy regionalni i globalni, a także przedstawiciele konkretnych branż, jak DIY, czy odzieżowa. Tym razem stawia na nas operator logistyczny, który obsłuży zoologiczny, co tylko potwierdza naszą wszechstronność w powierzchni obsługującej e-commerce” – komentuje Damian Kowalczyk, Development Director z Panattoni. Przedstawiciel dewelopera podkreśla także wagę nowej lokalizacji: -„Głogów to dowód wciąż niegasnącego potencjału Dolnego Śląska. Miasto naszej nowej inwestycji przed miesiącem zajęło II miejsce w Dolnośląskim Plebiscycie Gospodarczym „Gwiazdy Biznesu” 2021, w kategorii Samorząd Przyjazny Biznesowi. Proinwestycyjna postawa władz pozwala miastu wykorzystać jego potencjał. W połączeniu z nowoczesną i proekologiczną powierzchnią od Panattoni, kolejna miejscowość staje się atrakcyjną lokalizacją dla liderów w wielu branżach, takich jak FM Logistic”.
„Decyzja o wyborze lokalizacji magazynu na Dolnym Śląsku została poprzedzona wieloma analizami, które miały na względzie optymalizację obsługi naszego klienta, firmy Maxi Zoo. Braliśmy pod uwagę takie czynniki, jak dostępność pracowników i możliwość szybkiej realizacji dostaw na rynek niemiecki. Nowa inwestycja Panattoni idealnie wpisuje się w te potrzeby” - mówi Anna Galas, Senior Business Development Director, FM Logistic i dodaje: „Widzimy też coraz większe zainteresowanie i zapotrzebowanie na lokowanie tego typu operacji w naszym kraju i upatrujemy tu duże możliwości rozwoju również dla naszych innych klientów”.
Panattoni Park Głogów to kompleks z międzynarodowym potencjałem. Położony jest ok. 110 km od granicy polsko-niemieckiej i w podobnej odległości od granicy południowej z Czechami. Zaledwie 10 km dzieli park od drogi S3, głównego korytarza transportowego w regionie, łączącego Głogów z Zieloną Górą czy Szczecinem oraz pozwalającego na sprawny dojazd do autostrady A4 na południu oraz A2 na północy. Dzięki sąsiadującej z Miejską Strefą Inwestycyjną infrastrukturze, najemcy kompleksu będą mogli skorzystać także z transportu kolejowego. Doskonała lokalizacja i realizacja inwestycji według najwyższych standardów zrównoważonego budownictwa sprawia, że Panattoni Park Głogów staje się idealnym wyborem dla każdego: w kompleksie doskonale odnajdzie się zarówno przedstawiciel branży logistycznej czy e-commerce jak i producent.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.