Futureal nowym właścicielem Lipowy Office Park w Warszawie
PR Hub
Długa 16/205
00-238 Warszawa
magdalena.maksymiuk|prhub.eu| |magdalena.maksymiuk|prhub.eu
609555990
prhub.eu
Grupa Futureal właśnie ogłosiła zakup biurowego kompleksu Lipowy Office Park na warszawskiej Ochocie. Zgodnie ze strategią, spółka chce repozycjonować nieruchomość w kierunku bardziej nowoczesnym i zrównoważonym.
Zrealizowany w 2009 r. przez Hochtief Development, Lipowy Office Park tworzą cztery biurowce klasy A oferujące łącznie 40 tys. mkw powierzchni na wynajem. Na terenie kompleksu znajduje się również obszerny parking z dwiema kondygnacjami podziemnymi i jedną naziemną. Nieruchomość jest położona przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie – w dobrym punkcie komunikacyjnym, niedaleko portu lotniczego na Okęciu.
– Przejęcie kompleksu Lipowy Office Park doskonale wpisuje się w naszą strategię inwestycyjną, której ważnym elementem są oportunistyczne zakupy z potencjałem na wysokie stopy zwrotu. Jestem przekonany, że dzięki zapleczu finansowemu i merytorycznemu grupy Futureal, będziemy w stanie znacząco podnieść wartość rynkową kompleksu – podkreśla Karol Pilniewicz, CEO spółki Futureal Investment Partners.
Strategia Futureal w obszarze nieruchomości biurowych zakłada modernizowanie starszych kompleksów i dostosowywanie ich do współczesnych standardów ESG. Również wizja zmian dla kompleksu Lipowy Office Park opiera się na zrównoważonych rozwiązaniach i efektywności energetycznej. Futureal chce, żeby po renowacji kompleks uzyskał certyfikat BREEAM In-Use na poziomie „Excellent”. W planach ma m.in. wykorzystanie zielonych technologii, takich jak panele solarne, energooszczędne systemy HVAC (ang. Heating, Ventilation, Air Conditioning), oświetlenie LED i armatura oszczędzająca wodę.
***
O grupie Futureal
Futureal jest jedną z wiodących grup deweloperskich i inwestycyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Znajduje się również w pierwszej dziesiątce największych deweloperów w Europie. Od momentu powstania w portfolio Futureal Group znalazło się ponad 220 projektów nieruchomościowych o łącznej wartości 6 mld euro i powierzchni ponad 4 mln mkw.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Motoryzacja
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.