Galeria Północna z coraz większym rynkiem konsumenckim

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Rynek konsumencki Galerii Północnej rozszerza się. Już dziś obejmuje swoim zasięgiem ponad 1 mln osób i wykracza daleko poza Warszawę. Takie wnioski płyną z badań, jakie dla centrum handlowego przeprowadziła pracownia GfK.
Szczególnie mocną pozycję obiekt ma w północnych dzielnicach Warszawy, gdzie jest liderem. Tylko w pierwszej strefie zasięgu, w której znajduje się cała Białołęka, rynek Północnej obejmuje niemal 130 tys. potencjalnych klientów. Mieszkańcy tej dzielnicy stanowią już 60% odwiedzających Północną.
Przybywa także kupujących z innych części Warszawy. Coraz mocniejszą pozycję galeria ma na Targówku oraz Pradze Północ i Południe, gdzie mieszka łącznie ponad 369 tys. osób, będących w drugiej strefie zasięgu galerii. Już co dziesiąty kupujący w Północnej pochodzi z tych dzielnic – podaje GfK.
W ostatnich latach wzrosła także znacząco popularność Północnej w miejscowościach, które przylegają do północnych obrzeży Warszawy. Obiektowi przybywa klientów m.in. z Jabłonnej, Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego czy Płońska. Kupujący spoza stolicy stanowią już ponad 14% odwiedzających Północną.
– Rynek galerii nieustannie się rozszerza. Umacniamy się w kluczowej dla nas pierwszej strefie zasięgu, stając się dla coraz większej liczby mieszkańców Białołęki i nie tylko centrum pierwszego wyboru na większy shopping, ale także codzienne zakupy – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Północnej w Warszawie.
– Jednocześnie wzmacniamy pozycję w pozostałych dzielnicach miasta, a także zdobywamy rynki na północ od Warszawy, przyciągając klientów z ościennych miejscowości, które zamieszkuje łącznie 232 tys. osób. Jest to ważny element rozwoju, dzięki któremu z galerii lokalnej przekształcamy się w obiekt o zasięgu regionalnym. Znajduje to też przełożenie na wskaźniki, w tym stabilnie rosnący footfall i wzrost obrotów, czego dowodem są wyniki za czerwiec tego roku – najlepsze w historii obiektu – mówi.
To znacząco podnosi konkurencyjność Północnej. Galeria dysponuje dziś bowiem rynkiem, który skalą porównywalny jest do tych, na których działają najwięksi, warszawscy gracze. – Rynek Galerii Północnej jest teraz jednym z najatrakcyjniejszych w stolicy, cechuje go także duży potencjał. I to z kilku powodów – mówi Roman Bugajczyk.
– Po pierwsze, Białołęka rośnie „od środka”, zyskując stale nowych mieszkańców. Pod względem liczby ludności dzielnica zajmuje już trzecie miejsce w Warszawie i pierwsze pod względem liczby realizowanych inwestycji deweloperskich, które przyciągają nowych mieszkańców. To także część miasta notująca największy przyrost naturalny. Daje to naszemu najbliższemu otoczeniu dobrą perspektywę – mówi.
– Z takim samym optymizmem patrzymy też na pozostałe dzielnice w naszym zasięgu oraz miasta ościenne. Dla wielu mieszkańców tych ostatnich już jesteśmy najchętniej wybieraną, warszawską destynacją zakupową, chociażby z uwagi na fakt, że Północna to najbliżej położony, tak duży obiekt handlowy, w dodatku świetnie skomunikowany z całym regionem. Kupujących przyciąga też bogata i zróżnicowana oferta handlowa i rozrywkowa, a także to, że znajduje tu wiele niestandardowych atrakcji, w tym np. mające 5 tys. m kw. powierzchni ogrody na dachu galerii z m.in. alejami spacerowymi, placami zabaw, tężnią solankową i ze strefą gastronomiczną – mówi.
Ale o atrakcyjności rynku Północnej decyduje nie tylko jego skala. Wartość rynku dla handlu detalicznego w całym realnym catchmencie Północnej wynosi już ponad 18,5 mld zł rocznie, co przekłada się na 18 074 zł rocznych wydatków w handlu detalicznym w przeliczeniu na 1 mieszkańca. To aż o 49% powyżej średniej krajowej, czytamy w analizach GfK dla Galerii Północnej.
Najwięcej mieszkańcy rynku Północnej wydają na żywność 8565 zł w przeliczeniu na 1 mieszkańca/rocznie. Drugie miejsce zajmują wydatki na ubrania 1953 zł, meble 1831 zł, DIY 1687 zł, gastronomia 1537 zł, elektronika 1199 zł i rozrywka 1109 zł. Są to wydatki zbliżone do średnich rocznych wydatków na osobę notowanych w całej Warszawie.
To daje wiele możliwości najemcom. – Rynek, na którym działa Północna jest przyjazny markom. Te brandy, które już zdecydowały się na obecność w Północnej, doceniają w nim zarówno jego szerokość i chłonność, jak również jego perspektywiczność. W połączeniu z ogromnym potencjałem Północnej, popularnością, zróżnicowanym tenant-mix’em i mocną pozycją galerii, pozwala on markom skutecznie rozwijać się – dodaje.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.