Komunikaty PR

Galeria Północna z coraz większym rynkiem konsumenckim

2023-07-26  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

Rynek konsumencki Galerii Północnej rozszerza się. Już dziś obejmuje swoim zasięgiem ponad 1 mln osób i wykracza daleko poza Warszawę. Takie wnioski płyną z badań, jakie dla centrum handlowego przeprowadziła pracownia GfK.

Szczególnie mocną pozycję obiekt ma w północnych dzielnicach Warszawy, gdzie jest liderem. Tylko w pierwszej strefie zasięgu, w której znajduje się cała Białołęka, rynek Północnej obejmuje niemal 130 tys. potencjalnych klientów. Mieszkańcy tej dzielnicy stanowią już 60% odwiedzających Północną.

Przybywa także kupujących z innych części Warszawy. Coraz mocniejszą pozycję galeria ma na Targówku oraz Pradze Północ i Południe, gdzie mieszka łącznie ponad 369 tys. osób, będących w drugiej strefie zasięgu galerii. Już co dziesiąty kupujący w Północnej pochodzi z tych dzielnic – podaje GfK.

W ostatnich latach wzrosła także znacząco popularność Północnej w miejscowościach, które przylegają do północnych obrzeży Warszawy. Obiektowi przybywa klientów m.in. z Jabłonnej, Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego czy Płońska. Kupujący spoza stolicy stanowią już ponad 14% odwiedzających Północną.

– Rynek galerii nieustannie się rozszerza. Umacniamy się w kluczowej dla nas pierwszej strefie zasięgu, stając się dla coraz większej liczby mieszkańców Białołęki i nie tylko centrum pierwszego wyboru na większy shopping, ale także codzienne zakupy – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Północnej w Warszawie.

– Jednocześnie wzmacniamy pozycję w pozostałych dzielnicach miasta, a także zdobywamy rynki na północ od Warszawy, przyciągając klientów z ościennych miejscowości, które zamieszkuje łącznie 232 tys. osób. Jest to ważny element rozwoju, dzięki któremu z galerii lokalnej przekształcamy się w obiekt o zasięgu regionalnym. Znajduje to też przełożenie na wskaźniki, w tym stabilnie rosnący footfall i wzrost obrotów, czego dowodem są wyniki za czerwiec tego roku – najlepsze w historii obiektu – mówi.

To znacząco podnosi konkurencyjność Północnej. Galeria dysponuje dziś bowiem rynkiem, który skalą porównywalny jest do tych, na których działają najwięksi, warszawscy gracze. – Rynek Galerii Północnej jest teraz jednym z najatrakcyjniejszych w stolicy, cechuje go także duży potencjał. I to z kilku powodów – mówi Roman Bugajczyk.

– Po pierwsze, Białołęka rośnie „od środka”, zyskując stale nowych mieszkańców. Pod względem liczby ludności dzielnica zajmuje już trzecie miejsce w Warszawie i pierwsze pod względem liczby realizowanych inwestycji deweloperskich, które przyciągają nowych mieszkańców. To także część miasta notująca największy przyrost naturalny. Daje to naszemu najbliższemu otoczeniu dobrą perspektywę – mówi.

– Z takim samym optymizmem patrzymy też na pozostałe dzielnice w naszym zasięgu oraz miasta ościenne. Dla wielu mieszkańców tych ostatnich już jesteśmy najchętniej wybieraną, warszawską destynacją zakupową, chociażby z uwagi na fakt, że Północna to najbliżej położony, tak duży obiekt handlowy, w dodatku świetnie skomunikowany z całym regionem. Kupujących przyciąga też bogata i zróżnicowana oferta handlowa i rozrywkowa, a także to, że znajduje tu wiele niestandardowych atrakcji, w tym np. mające 5 tys. m kw. powierzchni ogrody na dachu galerii z m.in. alejami spacerowymi, placami zabaw, tężnią solankową i ze strefą gastronomiczną – mówi.

Ale o atrakcyjności rynku Północnej decyduje nie tylko jego skala. Wartość rynku dla handlu detalicznego w całym realnym catchmencie Północnej wynosi już ponad 18,5 mld zł rocznie, co przekłada się na 18 074 zł rocznych wydatków w handlu detalicznym w przeliczeniu na 1 mieszkańca. To aż o 49% powyżej średniej krajowej, czytamy w analizach GfK dla Galerii Północnej.

Najwięcej mieszkańcy rynku Północnej wydają na żywność 8565 zł w przeliczeniu na 1 mieszkańca/rocznie. Drugie miejsce zajmują wydatki na ubrania 1953 zł, meble 1831 zł, DIY 1687 zł, gastronomia 1537 zł, elektronika 1199 zł i rozrywka 1109 zł. Są to wydatki zbliżone do średnich rocznych wydatków na osobę notowanych w całej Warszawie.

To daje wiele możliwości najemcom. – Rynek, na którym działa Północna jest przyjazny markom. Te brandy, które już zdecydowały się na obecność w Północnej, doceniają w nim zarówno jego szerokość i chłonność, jak również jego perspektywiczność. W połączeniu z ogromnym potencjałem Północnej, popularnością, zróżnicowanym tenant-mix’em i mocną pozycją galerii, pozwala on markom skutecznie rozwijać się – dodaje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.