GLP rozpoczyna budowę centrum logistycznego w Lędzinach
Firma GLP, pół roku od rozpoczęcia działalności w Europie Centralnej, rozpoczęła budowę nowego centrum logistycznego na Górnym Śląsku. W Lędzinach, bezpośrednio przy trasie ekspresowej S1 powstaną obiekty magazynowo-produkcyjne o docelowej powierzchni ponad 110 tys. mkw. To jedna z najnowocześniejszych inwestycji tego typu w Polsce – budynki będą wyższe niż typowe magazyny, bardziej ekologiczne i lepiej dostosowane do zmieniających się potrzeb klientów.
Prace na działce położonej bezpośrednio przy węźle trasy ekspresowej S1, 10 minut od autostrady A4, już się rozpoczęły. Do połowy tego roku powstanie tam 37 000 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej oraz biurowej, która jest już częściowo wynajęta. Generalnym wykonawcą projektu jest firma CFE, która współpracowała z GLP przy budowie obiektu typu BTS dla Valeo w Skawinie.
„Cieszę się, że możemy po raz kolejny współpracować z GLP przy realizacji nowoczesnego centrum logistycznego. Projekt ten doskonale wpisuje się w naszą strategię zrównoważonego rozwoju Together We Go Green” – mówi Bruno Lambrecht, Dyrektor Generalny CFE.
Projekt w Lędzinach jest realizowany zgodnie z GLP Design Standard. Oznacza to m.in., że budynki wyróżnią się wysokością składowania zwiększoną do 12 metrów i przygotowaniem dachu do instalacji paneli fotowoltaicznych. Rozwiązania te pozwolą najemcom na efektywniejsze wykorzystanie zajmowanej powierzchni i uzyskanie realnych oszczędności.
Ponadto hale będą miały pogłębioną do 24 metrów strefę kompletacji, dodatkowe doświetlenie naturalnym światłem oraz zwiększoną nośność posadzki (7,5 tony/mkw.). Zainstalowany zostanie również system Smart Metering pozwalający klientom na bieżąco kontrolować zużycie mediów, np. przez smartfona. Przed częściami biurowymi zostaną ustawione ładowarki dla samochodów elektrycznych, a przy wjeździe na teren parku powstanie przystanek autobusowy. Park logistyczny GLP w Lędzinach zostanie wybudowany zgodnie z wymaganiami certyfikacji ekologicznej BREEAM na poziomie „very good”.
„Górny Śląsk jest dla nas jednym z najważniejszych rynków na logistyczno-przemysłowej mapie Polski. W najbliższej przyszłości zamierzamy dynamicznie się tutaj rozwijać i uruchamiać kolejne projekty” – mówi Marcin Żuchniewicz, Business Development Manager odpowiedzialny za region Górnego Śląska w GLP Poland.
W zależności od potrzeb klientów, GLP może w każdej chwili rozpocząć realizację pozostałych budynków na terenie parku.
- - -
O GLP (www.glp.com)
GLP to wiodąca międzynarodowa firma specjalizująca się w zarządzaniu inwestycjami w obszarze logistyki, nieruchomości, infrastruktury, finansów oraz technologii z nimi związanych. Działa w Brazylii, Chinach, Europie, Indiach, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Wietnamie, gdzie tworzy wartość dla swoich klientów i inwestorów, zarządzając aktywami o łącznej wartości 100 mld dolarów.
Z naszych budynków położonych w strategicznych lokalizacjach w Europie (ponad 4 mln mkw. powierzchni, wynajętej obecnie w 98%) korzystają takie firmy jak m.in. Amazon, DHL czy XPO Logistics. GLP Europe dysponuje też zapasem gruntów, które umożliwią realizację kolejnych 4 mln mkw. przestrzeni logistycznej. Więcej informacji o działalności GLP w Europie można znaleźć na: www.glp.com/eu.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.