Hala Koszyki jeszcze bardziej zielona

Globalworth
Twarda 18
00-105 Warszawa
michal.nitychoruk|globalworth.pl| |michal.nitychoruk|globalworth.pl
+48 886 201 362
https://www.globalworth.com/
Do tej pory Hala Koszyki mogła się poszczycić certyfikatem BREEAM In-Use na poziomie Very Good. Nowa ocena Excellent to efekt wdrożenia szeregu zmian, głównie w zakresie zarządzania, dzięki którym budynek stał się jeszcze bardziej zrównoważony i ekologiczny.
Biorąc pod uwagę specyfikę Hali Koszyki, obiektu historycznego i wielofunkcyjnego o stosunkowo niewielkiej kubaturze, to bardzo duże osiągnięcie, które możliwe było głównie dzięki najwyższemu poziomowi zarządzania obiektem. Wyższy poziom certyfikatu BREEAM oznacza również, że Hala stała się bardziej ekologiczna niż większość tego typu konkurencyjnych obiektów, często młodszych, co jest dla nas powodem do dumy.
Maciej Kamiński, Head of Property & Facility Management w firmie Globalworth Poland, która jest właścicielem i zarządcą Hali Koszyki
Dzięki aktualizacji certyfikacji Hala Koszyki dołączyła do szerokiego grona budynków Globalworth z certyfikatem BREEAM na poziomie Excellent, takich jak Warsaw Trade Tower, Spektrum Tower oraz Skylight & Lumen w Warszawie, Renoma, Retro Office House, West Link i West Gate we Wrocławiu, Supersam, Silesia Star i A4 Business Park w Katowicach, Lubicz Park, Quattro Business Park i Rondo Business Park w Krakowie czy Tryton Business House w Gdańsku.
BREEAM In-Use jest wielokryterialnym systemem certyfikacji przeznaczonym dla istniejących budynków, użytkowanych przez okres minimum 2 lat. W ramach certyfikatu oceniane są zarówno rozwiązania proekologiczne zastosowane w budynku, jak i efektywność zarządzania obiektem. Pod uwagę bierze się m.in. jakość środowiska wewnętrznego, efektywność energetyczną, dostępność środków transportu miejskiego, użyte materiały budowlane, zarządzanie eksploatacją budynku czy gospodarkę wodną i odpadami.
O HALI KOSZYKI
Hala Koszyki została wzniesiona ponad 100 lat temu przy ulicy Koszykowej w Warszawie na terenie ówczesnego folwarku Koszyki. Zaprojektowana w secesyjnym stylu przez architekta Juliusza Dzierżanowskiego, dopiero jesienią 2016 roku wróciła na mapę miasta jako wyjątkowy punkt towarzyski i kulinarny, gdzie można zjeść w kilkunastu restauracjach i barach lub kupić produkty spożywcze do domu. Kompleks obejmuje 16 000 mkw. powierzchni biurowej i 6 500 mkw. powierzchni handlowej. Właścicielem i zarządcą Hali Koszyki jest Globalworth.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.