Hochtief Polska wykonawcą drugiego etapu inwestycji Pasaż Aniński
Budynek D gotowy w II kwartale 2023 r.
Hochtief Polska podpisał kontrakt na realizację kolejnego etapu inwestycji Pasaż Aniński. Budynek D to drugi etap osiedla mieszkaniowego powstającego przy ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Warszawie. Zleceniodawcą jest spółka ED invest S.A, która realizuje ten projekt we wspólnym przedsięwzięciu ze Spółdzielnią Mieszkaniową Orlik-Jantar. Zakończenie prac budowlanych przewidziano na II kwartał 2023 r.
Zlecenie obejmuje budowę obiektu o powierzchni całkowitej ponad 12 000 m kw. z ośmioma kondygnacjami naziemnymi i garażem podziemnym. Znajdzie się w nim 117 mieszkań oraz lokal usługowy na parterze.
Drugi etap inwestycji Pasaż Aniński (budynek D) to czwarty projekt realizowany przez Hochtief Polska na zlecenie ED invest. W roku 2020 zakończona została realizacja osiedla Orlik, a aktualnie prowadzone są prace na budowie inwestycji mieszkaniowej Wilga VI i dobiegła końca realizacja pierwszego etapu osiedla Pasaż Aniński (budynek E).
***
Hochtief Polska jest jedną ze spółek Grupy Hochtief – globalnego koncernu budowlanego, którego celem jest ciągłe rozwijanie i wdrażanie nowych rozwiązań technicznych. Grupa zajmuje wiodącą pozycję w głównych obszarach swojej działalności: budownictwie, usługach specjalistycznych, budownictwie koncesyjnym i partnerstwie publiczno-prywatnym (PPP), skupiając się na rynkach rozwiniętych, takich jak: Australia, Ameryka Północna i Europa.
Hochtief Polska specjalizuje się w budownictwie obiektów kubaturowych i infrastrukturalnych. Oferta firmy obejmuje realizację głównie obiektów biurowych, mieszkaniowych, przemysłowych, użyteczności publicznej, handlowo-rozrywkowych, jak również robót budowlanych lądowych i wodnych dla dużych projektów infrastrukturalnych, robót budowlanych w ramach realizacji instalacji termicznego przekształcania odpadów oraz projektów dla sektora energetyki zawodowej. Firma wraz z Hochtief PPP Solutions oferuje udział w realizacji projektów w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego w sektorze infrastruktury socjalnej na rynku polskim. Hochtief Polska prowadzi działalność na terenie całego kraju poprzez swoje oddziały i przedstawicielstwa w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Katowicach. www.hochtief.pl
Źródło: Hochtief Polska
Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Warsaw office market in the process of adaptation
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.