II etap Via Flora w Gdańsku już w sprzedaży
Develia rozpoczyna sprzedaż II etapu inwestycji Via Flora – kameralnego osiedla, powstającego w zielonej okolicy gdańskiej dzielnicy Chełm. W ramach tej fazy projektu do oferty trafiło 88 mieszkań o zróżnicowanych metrażach i rozkładach. Prace budowlane ruszą już w lutym br.
Docelowo osiedle Via Flora będzie składać się z czterech 4-piętrowych budynków. Nabywcy mogą wybierać z szerokiej oferty lokali: od 32-metrowych kawalerek po przestronne, 4-pokojowe lokale o powierzchni 96 m kw. Do mieszkań na parterze będą przylegały ogródki, a do lokali na wyższych kondygnacjach - przeszklone balkony. Deweloper kładzie nacisk na proekologiczność i energooszczędne rozwiązania – kameralne budynki o prostej, modernistycznej architekturze zostaną wybudowane i wykończone z użyciem wysokiej jakości materiałów. Dzięki przemyślanemu projektowi mieszkańcy Via Flora będą płacić niższe rachunki za prąd i ogrzewanie.
- Dbałość o środowisko naturalne i ograniczanie wpływu człowieka na ekosystem to jedna z zasad, którymi kierujemy się jako Develia. W erze zmian klimatycznych i rosnących kosztów energii ograniczanie jej zużycia to ważna kwestia praktycznie dla wszystkich. Dlatego w naszych projektach kładziemy nacisk na jak najwyższą efektywność energetyczną budynków. Jestem przekonany, że przyszli mieszkańcy inwestycji Via Flora docenią nasze starania – komentuje Andrzej Oślizło, prezes zarządu Develia S.A.
Ruch kołowy na osiedlu zostanie ograniczony dzięki podziemnej hali garażowej, stanowiskom dla rowerów oraz racjonalnie rozmieszczonym naziemnym miejscom parkingowym. Przestrzenie wspólne pomiędzy budynkami urozmaicą alejki spacerowe, atrakcyjne place zabaw, plenerowa siłownia i zróżnicowane elementy małej architektury. Na terenie osiedla powstaną ogrody deszczowe – specjalne tereny obsadzone ozdobną roślinnością. Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkańcy będą mogli cieszyć się atrakcyjnym, bioróżnorodnym otoczeniem.
Lokalizacja inwestycji Via Flora w zielonej części gdańskiego Chełma łączy w sobie zalety dostępu do wielkomiejskiej infrastruktury, dogodnego dojazdu do centrum z mieszkaniem w cichej i spokojnej okolicy. W najbliższym sąsiedztwie nie brakuje sklepów (m.in. Lidl, Biedronka, Kaufland), punktów usługowych, placówek ochrony zdrowia, szkół, przedszkoli oraz przystanków komunikacji miejskiej. Do gdańskiej starówki jest stąd mniej niż 5 km, a drogą krają nr 91 można szybko dostać się do obwodnicy Trójmiasta. W zasięgu kilkunastominutowego spaceru znajduje się malowniczo położony nad kanałem Raduni Park Oruński, trzeci co do wielkości park w Gdańsku. Miłośnicy aktywnego trybu życia z pewnością docenią również bliskość Kozaczej Góry, Gaju Ojców nad zbiornikiem „Augustowska” czy zielonych łąk pobliskiego Jaru Wilanowska.
Ukończenie II etapu inwestycji Via Flora planowane jest na III kwartał 2023 r. Autorem projektu architektonicznego jest pracownia 3A Studio. Ceny zaczynają się już od 9 600 zł za metr kwadratowy.
Via Flora to nie jedyna inwestycja Develii w Gdańsku. W sprzedaży znajdują się także inne projekty dewelopera w tym mieście: Baltea Apartments na Przymorzu, Marinus w Brzeźnie, Szmaragdowy Park w Oruni Górnej, Przy Alejach na Zaspie oraz Osiedle Latarników na Letnicy. Jego kolejny, III etap trafi do sprzedaży jeszcze w tym kwartale.
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce. W ciągu 15 lat działalności firma zrealizowała 36 osiedli, składających się w sumie ze 102 etapów inwestycyjnych – to blisko 14 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 750 tys. metrów kwadratowych. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów deweloper dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.