Komunikaty PR

Ile kosztuje nowe mieszkanie w Warszawie? [RAPORT]

2020-11-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mikołaj Ostrowski
RynekPierwotny.pl

ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl
Do pobrania KOMUNIKAT ( 0.3 MB )

Stołeczny rynek deweloperski bez wątpienia jest najważniejszy w skali całego kraju. To tutaj sprzedaje się co czwarte nowe mieszkanie w Polsce, a średnie ceny ofertowe metrażu od dawna budzą spore emocje. Sprawdziliśmy jak w III kwartale 2020 roku przedstawiała się sytuacja na warszawskim rynku mieszkaniowym.

Już na wstępie warto zaznaczyć, że w III kwartale 2020 r. liczba inwestycji deweloperskich w stolicy zwiększyła się z 229 do 333 projektów. Obecnie wg raportu ekspertów portalu RynekPierwotny.pl pt. „Rynek mieszkaniowy w Warszawie – III kw. 2020” najwięcej z nich powstało na terenie Białołęki i Mokotowa, natomiast najmniej na Żoliborzu, Ochocie, w Wesołej i Rembertowie.

Jeśli chodzi o ilość dostępnych mieszkań na terenie całej Warszawy, zaobserwowano niewielki, wynoszący zaledwie 2 proc., wzrost podaży z 16 913 ofert (w II kw. 2020 roku) do 17 242 ofert (w III kw. 2020 roku). Bez wątpienia ogólny wzrost wystawionych na sprzedaż lokali miał związek z rosnącą liczbą mieszkań w takich dzielnicach jak Białołęka, Praga-Południe i Wola.

O zróżnicowaniu oferty stołecznych deweloperów mogą świadczyć oferowane metraże oraz średnie ceny mieszkań. W III kwartale 2020 roku największą średnią powierzchnię odnotowano na Wilanowie - 105 mkw, a najmniejszą na Pradze-Południe - 44 mkw. Natomiast najdroższe mieszkania można było kupić jak zwykle w Śródmieściu średnio za ok. 1 371 605 zł, natomiast najtańsze na Rembertowie za nieco ponad 346 000 zł.

Ceny w warszawskich dzielnicach

Wiele osób marzących o zakupie wymarzonych czterech kątów liczyło, że wprowadzony w marcu lockdown wpłynie na znaczne obniżki cen. Niestety tych w dalszym ciągu nie widać i jak na razie nic nie wskazuje na to, że ta sytuacja ulegnie zmianie.

W porównaniu z poprzednim kwartałem ceny nowych mieszkań uległy niewielkiemu wzrostowi, wynoszącemu zaledwie 0,2 proc. Choć obecnie możemy mówić o stabilizacji na stołecznym rynku mieszkaniowym, to warto wspomnieć, że w ciągu roku średnia cena ofertowa 1 mkw. w stolicy wzrosła aż o ...

WIĘCEJ W ZAŁĄCZONEJ INFORMACJI PRASOWEJ

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.