Innowacyjny koncept edukacyjny miniciti otworzył się w warszawskim Koneserze
Funkcjonujące na stołecznej Pradze-Północ Centrum Praskie Koneser może pochwalić się kolejnym atrakcyjnym konceptem w swoim portfolio. W październiku 2023 roku swoją działalność oficjalnie zainaugurowało miniciti – innowacyjna przestrzeń edukacyjna dla dzieci. Już ruszyła przedsprzedaż biletów, a goście będą mogli skorzystać z nowej oferty od 3 listopada.
Od października portfolio zarządzanego przez Liebrecht & wooD Centrum Praskiego Koneser wzbogaciło się o miniciti, czyli działające w formule non-profit miasteczko edukacyjne dla dzieci od 7 do 15 lat. Ten unikatowy projekt Fundacji Miasto Dzieci pozwala młodym „obywatelom” miniaturowego miasta na wcielanie się w różne role zawodowe i zdobycie pierwszych, cennych doświadczeń. Koncept funkcjonuje na powierzchni 1 175 mkw. w Pasażu Konesera, jednej z części całego kompleksu.
– Centrum Praskie Koneser od samego początku swojej działalności przywiązuje dużą wagę do projektów prospołecznych. Inicjujemy i wspieramy przedsięwzięcia kulturalne, rozrywkowe oraz edukacyjne. W ten sposób cała społeczność Konesera – najemcy, mieszkańcy Pragi-Północ, Warszawy oraz przyjezdni – może liczyć na szeroki wachlarz możliwości wartościowego i kreatywnego spędzenia czasu. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że dzięki obecności miniciti nasza oferta jest jeszcze bardziej zróżnicowana – mówi Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD w Polsce.
W miniciti dostępnych jest aż 13 miejsc pracy z różnych obszarów. Wśród nich można znaleźć: bank, uniwersytet, szpital, posterunek policji czy straż pożarną. To pierwszy tego rodzaju projekt non-profit i przykład social business w Polsce.
– Koneser jest niezwykłym miejscem na mapie Warszawy. Jego unikalna architektura, centralne położenie i dostępność licznych środków komunikacji w połączeniu z nastawieniem na zrównoważony rozwój stanowi doskonałe otoczenie dla miniciti. Organizowane na terenie Centrum Praskiego Koneser wydarzenia, również te o charakterze edukacyjnym i warsztatowym, stały się wizytówką zarówno Pragi-Północ, jak i całej Warszawy. Cieszymy się, że otworzyliśmy się właśnie tutaj, w przestrzeni niezwykle kreatywnej i przyjaznej dzieciom oraz rodzinom – podkreśla Olga Kovács-Kurzewska, prezeska miniciti.
Nowopowstały koncept miniciti to niejedyna nowość w Centrum Praskim Koneser, najczęściej nagradzanej inwestycji mixed-use w Polsce. W ostatnich tygodniach portfolio starannie zrewitalizowanej, XIX-wiecznej wytwórni wódki powiększyło się między innymi o pierwszą w Polsce restaurację marki L’Osteria. Oprócz tego, Koneser wyróżnia się na rozrywkowej, muzealnej, kulturalnej, zakupowej i hotelarskiej oraz biurowej mapie Warszawy, oferując łącznie blisko 75 000 mkw. wielofunkcyjnej przestrzeni do wynajęcia.
Więcej informacji na temat Centrum Praskiego Koneser oraz pozostałych inwestycji Grupy Liebrecht & wooD można znaleźć na: https://liebrecht-wood.com/portfolio/
***
Grupa Liebrecht & wooD od blisko 30 lat prowadzi działalność w sektorze nieruchomości w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie zrealizowała inwestycje o łącznej wartości ponad 1 mld EUR. Liebrecht & wooD specjalizuje się w tworzeniu pionierskich projektów wielofunkcyjnych, biurowych, handlowych, mieszkaniowych i magazynowych, które otrzymują wiele prestiżowych nagród i wyróżnień – zarówno na rynkach lokalnych, jak i na arenie międzynarodowej.
Liebrecht & wooD aktywnie wdraża standardy ESG do swojej strategii biznesowej, a jej wszystkie nowe inwestycje posiadają certyfikat BREEAM. Wśród projektów wchodzących w skład polskiego portfolio firmy znajdują się obecnie m.in.: Centrum Praskie Koneser, Drucianka Campus, Moxy Warsaw Praga Hotel, Monopol czy Flanders Business Park. Firma zarządza również prestiżowym biurowcem Centrum Marszałkowska, zlokalizowanym w samym sercu Warszawy. Portfel inwestycji zrealizowanych przez Liebrecht & wooD w Polsce obejmuje również takie inwestycje jak: Plac Unii, Kopernik Office Buildings, Jerozolimskie Business Park czy Batory Office Buildings.
W skład Grupy Liebrecht & wooD w Polsce wchodzą: spółka Liebrecht & wooD realizująca projekty deweloperskie, firma WeCARE specjalizująca się w zarządzaniu nieruchomościami oraz spółka Interact zajmująca się obsługą księgową inwestycji. Więcej informacji o Grupie Liebrecht & wooD dostępnych jest na stronie: liebrecht-wood.com.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Motoryzacja
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.