Inwestycja Monopol z certyfikatem BREEAM na poziomie Excellent
Zlokalizowana przy warszawskim placu Konesera inwestycja Liebrecht & wooD – Monopol – została wyróżniona certyfikatem BREEAM na poziomie Excellent. To potwierdzenie znakomitych praktyk w zakresie technologii oszczędzania energii, użytych materiałów czy zastosowania innych rozwiązań proekologicznych.
Certyfikat BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) przyznawany jest inwestycjom spełniającym restrykcyjne wymagania środowiskowe. Wyróżnienie dla Monopolu jest potwierdzeniem najwyższych standardów w tym zakresie. Wcześniej budynki otrzymały certyfikat na etapie projektowym – również na poziomie Excellent. To oznacza, że jest to kolejne przedsięwzięcie Liebrecht & wooD, które zostało wyróżnione w ten sposób.
– Zastosowane rozwiązania sprawiają, że nasz projekt odpowiada na aktualne wyzwania zrównoważonego budownictwa. To nie tylko systemy zapewniające oszczędność energii czy wody wewnątrz samej inwestycji, ale także pozwalające między innymi na zbieranie wody opadowej, mogącej służyć do nawadniania roślin. Tego rodzaju elementy, w połączeniu z lokalizacją umożliwiającą swobodny dostęp do transportu publicznego, doceniane są przez najemców, którym bliska jest troska o środowisko naturalne – mówi Dominika Nowakowska, Sustainability Engineer BREEAM Assessor, Liebrecht & wooD Poland.
Budynki biurowe Monopol zostały ocenione pod kątem zastosowanych rozwiązań środowiskowych, w takich elementach jak: energia, zarządzanie odpadami, wykorzystanie materiałów budowalnych, zdrowie i dobre samopoczucie, ekologia, wykorzystanie wody czy transport.
Inwestycja firmy Liebrecht & wooD składa się z dwóch pięciopiętrowych budynków biurowych, połączonych ze sobą garażem podziemnym. Obiekt o powierzchni 22 000 m2 został oddany do użytku w kwietniu 2021r.
Wśród najemców inwestycji Monopol znajdują się m.in.: PepsiCo, Grupa WPP, Spaces i Raiffeisen Bank International AG.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.